Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 15 jan 2025 17:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 21:54 

Ik had een Planet abonnement InternetPlusBellen Standard en heb daarbij later van KPN ook nog ITV aangeschaft.
Volgens de metingen via de snelheidstest van XS4ALL haalde dat Standard abonnement altijd minimaal een downloadsnelheid van dik 3Mb.
Na wat rekenwerk kwam ik tot een goedkoper abonnement met hogere snelheid (IPB Extra). Eigenlijk had ik dus al geruime tijd te veel betaald.
Gelijktijdig wenste ik ITV op te zeggen (het analoge signaal van UPC vind ik kwalitatief beter en de extra functies van ITV hoef ik niet).

Jongens wat een probleem was dat voor KPN. Volgens hen had ik geen ITV.
Uiteindelijk na meerdere doorverbindingen was er iemand die zag dat ik het wel had.
Maar opzeggen, dat kon niet telefonisch. Nou ja, nadat ik boos werd kon het bij iemand weer wel.
Ik kreeg een antwoordnummer om me af te melden en spullen op te sturen.
Heb ik nog niet gedaan; ik wacht tot er geen abonnementsgeld ITV wordt berekend.

Inmiddels lijkt het er op (volgens Mijn KPN) dat het Extra abonnement is ingegaan.
Een toegezegde mail heb ik nooit ontvangen.

Via de snelheidstest van XS4ALL kwam ik meerdere keren op een downloadsnelheid van bijna 7Mb.
Maar de laatste dagen meet ik regelmatig slechts 2Mb en daarvoor betaal ik niet!
En ITV werkt ook nog steeds.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Wat gegevens ter info uit mijn modem (Gigaset SX552):

Firmware version: 1.47.0c-vuf-7.3.1.0 (Dec 19 2008 16:23:10)
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12343 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 17 dB (upstream)
Line attenuation: 15 dB (downstream) / 12 dB (upstream)
Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 07:00 

Het profiel staat nog steeds op IPB + iTV basis(12,3Mb), bij IPB extra moet het modem op 8Mb intrainen. Het abonnement is dus nog niet omgezet. Wacht eerst de brief met wijziging abo van KPN af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 10:20 

Marcel schreef:
Het profiel staat nog steeds op IPB + iTV basis(12,3Mb), bij IPB extra moet het modem op 8Mb intrainen. Het abonnement is dus nog niet omgezet. Wacht eerst de brief met wijziging abo van KPN af.

Marcel,
Bedankt voor snelle reactie.
Ik wacht op "witte rook" van KPN.
Mijn melding dat ik nog geen mail heb gehad is dus waarschijnlijk ook terecht omdat de omzetting nog niet is afgehandeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 24 okt 2009 22:05 

Ter aanvulling de status van de omzetting ex-Planet IPB Standard plus (latere uitbreiding) ITV naar IPB Extra zónder ITV.

- Op 14/10 mail ontvangen van KPN n.a.v. vraag status abonnement. Daarin staat:
"Naar aanleiding van uw vraag over de status van uw abonnement kunnen wij u als volgt informeren: Uit een controle van onze systemen is gebleken dat het abonnement met Interactieve Televisie is bekindigd en het InternetPlusBellen Extra abonnement actief is".

- Factuur 20 oktober vermeldt nu IPB Extra vanaf 6/10

- Factuur 20 oktober vermeldt nog steeds ITV (op deze factuur t/m 19/11)

- Gisteren 23/10 telefoontje van KPN n.a.v. mijn brief d.d. 8/10 waarin ik ITV opzeg en vraag wat ik nog moet doen. Mevrouw deelt mij mee dat mijn abonnement ITV op 7/10 is beëindigd.

En op dit moment is de status van mijn Experiabox nog steeds als eerder gemeld, is de downloadsnelheid zoals ik die m.b.v. de XS4ALL snelheidstest meet, nog regelmatig lager dan 3Mb en werkt mijn ITV nog steeds.

Het lijkt er op dat KPN meerdere registraties bijhoudt, waarschijnlijk als gevolg van de Planet integratie.
Ik ben in ieder geval buitengewoon ontevreden en vraag me af wat ik nu nog kan doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]