eversteegt schreef:
Spaceone, is het ook mogelijk in de nieuwe versie om te kiezen op welk IP adres het betreffende apparaat wordt vast gezet? Of is het alleen mogelijk om hem vast te zetten op het huidige IP adres wat het modem toevallig zelf heeft uitgekozen?
1. pc staat ingesteld met een DHCP netwerk instelling
In de webinterface van het modem staat nu onder apparaten de naam of mac adres van de pc (pc aan). Klik op deze naam of adres en ga na Configureren. Vink de optie aan bij Gebruik steeds hetzelfde IP-adres en de DHCP-leasetijd wordt oneindig voor deze pc.
2. Geef de pc een vast ip adres in het bereik 192.168.2.xxx
In de webinterface van het modem staat nu onder apparaten de naam of mac adres van de pc. Klik op deze naam of adres en ga na Configureren. Bij Toewijzing IP-adres staat nu Statisch
Ik gebruik zelf optie 2 met vaste ip adressen vanaf 192.168.2.240
- onder Spel of toepassing wordt bij een openstaande poort het logboek automatische uitgeschakeld.
- het DSL lampje gaat branden, melding geen DSL lijn in de webinterface is nu ook verdwenen
- SSID en WPA sleutel wordt schijnbaar weer standaard !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik gebruik zelf geen wlan
update: Ik zie net dat het modem nog niet alle apparaten goed herkend op poort 2. Op deze poort 2 staat nu opeens een ip adres 198.18.1.1 terwijl op die poort een ip adres 192.168.2.253 aktief is. mac adres komt wel overeen