Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 22:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 10:05 

Ik ben het nu ook zat, sinds het begin (MINE) maak ik gebruik van ITV. Telkens worden er "verbeteringen" doorgevoerd die uiteindelijk zorgen voor een verslechtering. Nu ook weer naar de overgaan na MPEG4 tuner zeer langzaam, loopt geregeld vast, schokkend beeld, onscherper beeld. Misschien dat deze aanpassing voor Glas gebruikers een verbetering zijn, maar klanten op koper hebben problemen. Graag zou ik van WEBCARE willen horen of mijn genoemde problemen worden opgelost met de update in oktober. Anders ga ik toch overwegen om de switchen naar UPC Docsis3.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 10:38 

UPC is wat mij betreft ook geen optie.... in mijn geval wordt het toch OF gewoon weer Digitenne (daar is de kwaliteit iig constant, het kan niet veel slechter, plus dat ik het straks via de in nieuwe LCD_tv ingebouwde tuner kan ontvangen zonder een apart kastje), OF het wordt toch sateliet (hoewel canaal digitaal ook niet echt super klantvriendelijk is).

En voor internet wordt het dan gewoon elektrotoppietoppie-whaterver-20europermaand of de eerste de beste provider op de glasvezel die internet-only wil leveren.

Ben het echt zat met telecom-land.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 10:40 

Trouwens, om je gerust te stellen pmhendriks, in het kpn glasvezel topic op gathering.tweakers.net wordt ook steen en been geklaagd over de glasvezel hoor, dat zijn namelijk dezelfde streampjes die wij via adsl ontvangen.

Oftewel, KPN krijgt het voor elkaar om het medium van de 21ste eeuw te degraderen tot iets wat als onbetrouwbaar en flut bekend komt te staan (iig hier in Almere) tov. kabel en sateliet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 11:12 

Ik heb inmiddels zelf geen ITV meer ben overgestapt op Ziggo dit vanwege de uitermate trage ontwikkelingen bij de Kpn. Ze beloven van alles en nog wat maar er komt niks van de grond maar dat even terzijde.

Mijn ouders hebben nog wel ITV en die hoor ik afgelopen week ook alleen maar over vastlopen tuner stilstaand beeld geluid gaat dan wel door. Mijn ouders beginnen nu zelfs ook te twijfelen om over te gaan stappen ze willen gewoon net zoals iedereen hier gewoon tv kunnen kijken zonder irritaties.

Dus Kpn ga er nou eindelijk eens na 3 jaar mee aan de slag en neem het product serieus of trek gewoon de stekker eruit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 13:07 

Marcel schreef:
Lijkt erop dat wederom de nieuwe software niet goed getest is. :oops:
Is ook diverse malen voorgekomen met nieuwe software voor de EB. Een aantal storingen(klachten) worden opgelost, maar er ontstaan nieuwe problemen die er voorheen niet waren.

Leg de klacht neer bij de telefonische helpdesk van KPN.

Hallo,
Dit probleem is ook wel bekend onder de noemer datacompressie. Wij kunnen hierin niets kunnen betekenen. De oorzaak ligt namelijk in de combinatie tussen uw TV en de Tv-ontvanger. Het probleem treedt maar op bij een klein gedeelte van alle TV's.

In sommige gevallen kan de klant de symptomen verminderen door te spelen met een aantal instellingen van de TV. Denk hierbij aan, noise reduction, MPEG noise reduction, kiezen van een analoog ingangssignaal ipv een digitaal ingangssignaal (of vice versa).

Mocht het nog niet het gewenste effect geven dan kunt u het met SCART aansluiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 13:42 

Oké, dus de onscherpte moeten we voor lief nemen, maar hoe zit het met het vastlopen van de tuner? kom hier wel een oplossing voor.

Patrick

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 13:47 

Het vastlopen van de TV-ontvanger kan komen doordat deze is aangesloten middels HDMI. Dit is een bekend probleem en wij werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Verzoek u om de TV-ontvanger middels SCART aan te sluiten.
Heeft u het wel met SCART aangesloten en hebt het meer dan 3x in de week, dan kunt u bellen met de Interactieve TV helpdesk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 13:55 

KPNwebcare2 schreef:
Marcel schreef:
Lijkt erop dat wederom de nieuwe software niet goed getest is. :oops:
Is ook diverse malen voorgekomen met nieuwe software voor de EB. Een aantal storingen(klachten) worden opgelost, maar er ontstaan nieuwe problemen die er voorheen niet waren.

Leg de klacht neer bij de telefonische helpdesk van KPN.

Hallo,
Dit probleem is ook wel bekend onder de noemer datacompressie. Wij kunnen hierin niets kunnen betekenen. De oorzaak ligt namelijk in de combinatie tussen uw TV en de Tv-ontvanger. Het probleem treedt maar op bij een klein gedeelte van alle TV's.

In sommige gevallen kan de klant de symptomen verminderen door te spelen met een aantal instellingen van de TV. Denk hierbij aan, noise reduction, MPEG noise reduction, kiezen van een analoog ingangssignaal ipv een digitaal ingangssignaal (of vice versa).

Mocht het nog niet het gewenste effect geven dan kunt u het met SCART aansluiten.

Het is interdaad mogelijk dat TV instellingen van invloed zijn op het beeld wat je ziet.
Maar het stilstaan van het beeld hoort daar zeker niet bij. Want zowel via HDMI en scart komt dat probleem bij ons voor.
Als ik mijn media player aansluit met dezelfde instellingen van de HD TV en opname via satelliet in HD bekijk ziet het beeld in wel beter uit. Dit is dan ook een avc/h264 stream.

Je sluit een 1 maand oude Philips hd tv toch niet aan op een scart aansluiting als je een digitale ontvanger gebruikt.
Dan kun je beter voor een lagere prijs een gewone breedbeeld TV kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 14:01 

Stef,
De tuner type 1960 is aangesloten via scart. Ik heb elke dag sinds de overgang naar MPEG4 de genoemde vastlopers. Voorheen vrijwel geen problemen.
Wie moet ik hebben bij de Servicedesk en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Patrick

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 14:02 

Wij als ibp zijn niet gedient van het persoonelijk aanvallen van kpn medewerkers. Gezien de aard van de text volgt bij deze een officiele waarschuwing. Bij herhaling volgt een ban van 1 maand.

groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 14:06 

Citaat:
Als ik mijn media player aansluit met dezelfde instellingen van de HD TV en opname via satelliet in HD bekijk ziet het beeld in wel beter uit. ( ook een avc/h264 stream)

Dit is geen stream die vanuit een DSLAM komt, deze stream komt via uw eigen thuisnetwerk. Niet te vergelijken.

Citaat:
je sluit een 1 maand oude Philips hd tv toch niet aan op een scart aansluiting als je een digitale ontvanger gebruikt.

De HDMi aansluiting van ITV is nu alleen nog maar een extra optie, omdat wij nog geen zenders hebben die we uitzenden in HD.
Alles dient dus normaal aangesloten te worden met de SCART.
Dus eigenlijk is het aansluiten hiervan meer een persoonlijke voorkeur dan een must.

Citaat:
Maar het stilstaan van het beeld hoort daar zeker niet bij. Want zowel via HDMI en scart komt dat probleem bij ons voor.

Het stilstaan van het beeld kan Firmware-matig probleem zijn, maar kan ook bitrate probleem zijn, of misschien corrosie op de lijn. Zoals iedereen wel weet bestaat een stream uit datapakketjes en ook deze pakketten kunnen onderweg verloren gaan. Dit merk je gelijk als zenders tijdelijk niet beschikbaar of als Glitch, stilstaand beeld of geluid dat niet goed is.
Ook kan het zijn dat de modem vol loopt en zo zijn er verschillende situaties te schetsen.

Het komt er op neer dat we nog steeds zoeken naar een juiste oplossing. Dit is ook mijn laatste reactie en meer informatie kan ik niet geven. Als er meer informatie beschikbaar is laat ik het weten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 14:54 

Stef, akkoord... we zijn benieuwd naar de oplossing :).

Toch wil ik nog wel even iets kwijt: Corrosie op de lijn / bitrate probleem lijkt me volledig uitgesloten. Te meer omdat jullie eigen argument voor mpeg4 was dat de bitrate omlaag kan 8). Bovendien, een glasvezel die net een paar maanden ligt zal vast niet zo snel last hebben van corrosie, zelfs niet in de natte poldergrond :D

Dan zouden alle abonnees dus ineens corrosie op de lijn of een vollopend modem moeten hebben. Echter, bij iedereen is het ontstaan van de problemen (kwaliteit, stabiliteit) traceerbaar naar de overschakeling van compressietechniek, dus het lijkt mij evident dat jullie onderzoek zich daar als eerste op richt.

En als HDMI nog een 'extra'tje' is, dan mag dat wel duidelijk gedocumenteerd worden....

Succes met jullie speurwerk! :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 23:11 

Nu ben ik aangesloten op glasvezel en heb ook stilstaande beelden. Corossie op glasvezel???

Het probleem zit het in het beeld, dat staat stil. geluid loopt goed door. Je moet dan even naar een andere zender schakelen en weer terug. Wel vervelend als je midden in een actiescene zit. Gemiddels 2x per avond last van. beeldbuis tv (50 Hz) en scart aansluiting.

Modem ligt het ook niet. Het maakt niet uit of een download aan staat of er er niets gebeurd. Beeld hangt.. even op en neer schakelen en hij doet het weer.

Overigens werkt de iTV verder prima.

HanZ

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 09:05 

@Hanz: en de beeldkwaliteit?

Overigens gisteravond ook weer midden in een programma een hanger...

Het is dus GEEN incident, het is NIET alleen maar op hdmi, en dus ook op glasvezel (wat volgens een verkoper van de KPN glasdesk een geheel nieuw product en nieuwe infrastructuur zou zijn, ja ja......).

Maar goed, laten we het afwachten. Ik ga er van uit (oei aanname, gevaarlijk...) dat KPN kundig genoeg is de math te doen en te zorgen dat ze het weer stabiel maken, desnoods door weer terug te schakelen naar mpeg2 op de oude bitrate....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 10:54 

eversteegt schreef:
@Hanz: en de beeldkwaliteit?

Overigens gisteravond ook weer midden in een programma een hanger...

Het is dus GEEN incident, het is NIET alleen maar op hdmi, en dus ook op glasvezel (wat volgens een verkoper van de KPN glasdesk een geheel nieuw product en nieuwe infrastructuur zou zijn, ja ja......).

Maar goed, laten we het afwachten. Ik ga er van uit (oei aanname, gevaarlijk...) dat KPN kundig genoeg is de math te doen en te zorgen dat ze het weer stabiel maken, desnoods door weer terug te schakelen naar mpeg2 op de oude bitrate....

Of de Kpn zo kundig is weet ik niet. Vorig jaar tijdens de Olympische spelen werd dat ook met Mpeg4 uitgezonden en dat was toen ook geen succes. We zijn nu een jaar verder en het probleem hebben ze nog steeds niet onder de knie.

ITV blijft een ondergeschoven kindje bij de Kpn en de gebruikers zijn daar de dupe van die modderen nu al 3 jaar en eigenlijk wordt het de laatste tijd er niet beter op maar eerder slechter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]