eversteegt schreef:
Hmmm... dat mpeg4 is toch nog niet helemaal een groot succes, volgens mij....
Volgens mij ook niet...
eversteegt schreef:
Ervaren meer mensen dit en kan KPN hier op reageren? Verondersteld werd dat de beeldkwaliteit gelijk zou blijven of zelfs ietsje beter worden, niet dat het zoals dit zou worden.
MPEG-4 heeft natuurlijk niets met de beeldkwaliteit te maken, alleen met de efficiëncy van de datacompressie. Voor de provider is slechts van belang dat hij binnen dezelfde bandbreedte meer zenders kan uitzenden.
Wat ze vervolgens doen is de bitrate van MPEG-4 zodanig verlagen tot een niveau waarop je nog ongeveer dezelfde kwaliteit behaalt als daarvoor met MPEG-2.
En gezien de erbarmelijke beeldkwaliteit op dit moment bij KPN glasvezel in Apeldoorn denk ik dat KPN dezelfde tactiek toepast die anderen ook al hebben toegepast: verlagen die bitrate om bandbreedte te winnen.
eversteegt schreef:
@Stef: Ik heb zelf overigens al een 1960 (het nieuwe type dus als het goed is). Inderdaad een erg leuk apparaat, behalve dat ik persoonlijk erbij blijf dat het apparaat te veel lawaai maakt (de ventilator blijft soms hoge toeren draaien, zelfs als de ontvanger al langer dan een kwartier op standby staat)
Het is dat je het zegt, anders had ik niet geweten dat er een fan in zat, maar ik hoor hier absoluut niets.