Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2009 14:51 

Hallo, als ik inlog op mijn experia-box Speedtouch 780 zie ik onder het kopje DSL-verbinding mijn bandbreedte (verzenden/ontvangen)
deze varieert de laatste tijd enorm ! Ik heb een 3 Mb-abbonement, voorheen stond er iets van 512 / 3000 (weet niet precies meer). Ruim een maand geleden stond er 512 / 4xxx. Ik haalde destijds zelfs soms de 3 Mbit/sec !!! (waar ik dus voor betaal, maar tja met 4 km ertussen....)

De afgelopen maand heb ik diverse onderbrekingen gehad , de helpdesk adviseert dan het modem te resetten, maar dat helpt dus niet. Wachten is de enige remedie... Ik heb het idee dat de KPN met onderhoud bezig is, maar dat vertellen ze dus nooit !

Gisteren nog eens alle kabels nagelopen, de snelheid was namelijk gekelderd naar 512 / 300 (download minder dan upload !!!) na het resetten (meerdere keren geprobeerd) is dit wat er uiteindelijk bleef: 512 / 1952

Die 512 blijft er dus continue staan, maar de "ontvangen"-snelheid varieert enorm, waar komen deze getallen vandaan ?

Bumke

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 17:26 
Ik ondervind hetzelfde probleem, maar dan met mijn upload.
Éën keer is het 1024 kbps(wat normaal is), en nu is het weer 960 kbps.
Heb ook al een mail gestuurd naar de Kpn, maar toen greeg ik een vage reactie dat ik te ver van de centrale zou zitten.
Dit laaste is niet juist, maar ze konden er niets aan doen.
Groetjes,
Buldog.

BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2009 08:19 

@bumke:kun je eens een uitdraai van je modem plaatsen met up down load,noise margin etc ?

Wellicht is je modem continue aan het onderhandelen met de dslam en dit zou een van de redenen van de disconnects kunnen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 00:30 

Hier dus het zelfde upload is hier ook telaag moet 1024 wezen en donwload is 8 mb :( In de grijse siemens box

Maximum line rate: 8000 kbps (downstream) / 992 kbps (upstream) <<<<<< Staat hij nu op na reset van de box was 892 kbps(upstream)
Noise margin: 14 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 6 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Output power: 9 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2009 17:12 

Graag nieuw topic maken op eigen naam.Dank

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]