Sinds enige weken heb ik thuis een pakket van HetNet geïnstalleerd, ADSL en Interactieve Televisie. De ADSL en ITV aansluiting werken wel, ook de snelheid is in orde maar ze zijn niet stabiel. Onafhankelijk van de opstelling heb ik last van een uitvallende modem. Het modem verliest de DSL verbinding en start telkens opnieuw op (weer rood lampje en opstartcyclus).
Met een telefoonkabel (met of zonder splitter) van 5 meter werkt de modem zo'n 10 minuten zonder uit zichzelf opnieuw op te starten. Met de bijgeleverde kabels inclusief splitter werkt de modem maximaal 30 minuten en zonder splitter 1 tot 3 uur.
Naast het wisselen van de kabellengte is het modem een aantal keren aan en uit gezet en (hard) gereset. Dit lijkt niet te helpen. Het actief zijn van een computer, met een download of niet lijkt ook geen invloed te hebben op de betrouwbaarheid.
Het probleem lijkt nogal op het volgende (gesloten) onderwerp, alleen mijn modem is van een ander type, de Thompson 787:
viewtopic.php?f=24&t=3113Wie kan mij helpen? is het uit te sluiten of het aan de modem ligt of de kruisdraden e.d?
Groet, Joost