Ik heb sinds 4 weken Internet & Bellen & Interactive TV. Over de Interactieve TV en het bellen heb ik niet te klagen, Internet is een ander verhaal.
Hiervoor had ik een Planet-abonnement met een Speedtouch 510 en alles werkte zonder mankeren, echter sinds ik de TG787 moet gebruiken, heb ik problemen...
Ik ben sinds het begin -met tussenpozen- bezig om het spel Company of Heroes online te kunnen spelen. Bij 90% van de keren dat ik online probeer te spelen krijg ik een COH-applicatie foutmelding 'A NAT negotiation error has occurred, unable to connect tot game'. In de instructies kon ik niets vinden hoe ik portforwarding op de TG787 moest instellen, zelfs het ip-adres van de TG787 staat nergens vermeld?
Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld en kreeg daar -zij het zeer beleefd- te horen dat de helpdesk geen ondersteuning biedt bij het configureren van portforwarding. Ik moest maar in de online handleidingen kijken hoe eea moest worden ingesteld. Nodeloos om te zeggen dat ik niet onder de indruk was van deze hulp... Ik ben dus maar aan het Googlen geslagen en heb vervolgens dit forum gevonden en zo kwam ik achter het ip-adres van de TG787.
Ik heb het hele forum reeds doorgespit en ik heb begrepen dat de -zwarte- Speedtouch TG787 op een overdreven manier is dichtgetimmerd (vaste DHCP-range, firewall niet te configureren etc). Gebruik makend van de online handleidingen heb ik naar ik meen eea goed ingesteld, maar ik blijf in COH dezelfde foutmelding krijgen. Dus toch maar weer de helpdesk gebeld om te vragen of ik niets was vergeten. Dat had ik maar beter niet kunnen doen. Ik kreeg een kenau van een wijf aan de lijn die mij niet eens mijn volledige verhaal liet doen. Zodra ik het over portforwarding had onderbrak ze mij ruw dat ze daar niets aan kon doen. Ze was niet bereidt om maar een vinger uit te steken en ronduit onbeschoft naar mij. Toen ik vervolgens vroeg of de KPN mij misschien als klant kwijt wilde, zei ze 'D'as goed' en verbond mij door met de afdeling 'Abbonnement opzeggingen'....! Ik ben nog nooit van mijn leven op een dergelijke manier telefonisch afgebekt. Dat is nu een week geleden en mijn bloed begint weer te koken als ik dit intype.
Omdat ik al ruim 15 jaar een tevreden klant ben van de KPN heb ik mijn abbonnement die dag niet opgezegd en ben ik bereid KPN een tweede kans te geven en ik heb dit forum daarvoor gekozen. Vandaar de titel van dit bericht.
Hieronder zal ik beschrijven welke stappen ik heb ondernomen om de correcte poorten te openen voor COH.
- Volgens de software-leverancier Relic
http://support.thq.com/thq/consumer/kbdetail.asp?kbid=220&keyword=ports&catID2=145&catID1=1&catID3=&TotalResults=0&submitbutton=Go&SearchType=advanced&match=and&formaction=search&sortmethod=rel%20desc,%20datemodified&CustID=&useEditor=False&includeHTML=False&rField=&UserType=&referrer=&gpn=&gpv= moeten de volgende poorten worden geopend: 6112, 9100, 30260 & 30275 (allemaal UDP)
- Allereerst heb ik mijn PC een vast IP-adres gegeven: 192.168.2.55
- Vervolgens heb ik op de TG787 een nieuwe definitie voor COH toegevoegd:
- Daarna Universal PlugAdnPlay aangezet en COH toegewezen aan het vaste Ip-adres van mijn PC:
- Tenslotte mijn Vista Firewall voor dezelfde poorten geconfigureerd en COH ook nog eens in de lijst met toegestane applicaties gezet:
Als ik tenslotte de poorten test met het programma PFPortchecker dan blijken de poorten niet open:
Noot: Ook als ik mijn Vista Fiewall volledig uit zet, blijven de poorten dicht...
Ik heb nu de volgende vragen:
1. Is er iets wat ik betreft de benodigde stappen heb gemist?
2. Zo nee: wat kan dan de oorzaak zijn?
Ik hoop dat ik via dit forum een oplossing zal krijgen voor mijn probleem.Zo niet, dan zal ik mij toch genoodzaakt zien stappen te nemen om de overeenkomst met KPN te ontbinden.
Alvast bedankt voor jullie aandacht.