Josvds schreef:
Ik ben al een gehele tijd opzoek naar een mogelijkheid om VOIP telefoons aan te kunnen sluiten op de experiabox.
Ik wil namelijk dat ik meerdere telefoons kan aansluiten, onderling kan bellen en doorverbinden.
Nu heeft de Experiabox bij mijn weten een SIP server in zich echter kan ik via X-Lite geen enkele mogelijkheid vinden om in te loggen.
Nu las ik op deze forum dat het wachtwoord vroeger achterhaald kon worden, dit gaat nu niet meer met de nieuwe firmware maar is hiervoor al een oplossing gevonden dat je wel kunt inloggen met X-Lite op de experiabox.
Dit wil ik graag allemaal gewoon op het huidige internet + bellen houden omdat we dan hetzelfde telefoonnumer kunnen gebruiken en het huidige abbonoment.
En als dit niet mogelijk is, weet iemand dan een mogelijkheid om de EB te vervangen door een router die dat wel aan kan?
Hartelijk dank alvast.
de Experia box heeft inderdaad een SIP server ingebouwd. Maar deze is dusdanig beveiligd dat je er niet zal kunnen komen.
Het vervangen van de EB door een modem die dit wel ondersteund zou geen optie zijn, omdat je dan een SIP password nodig heb.
Deze is alleen bekend bij KPN zelf, en word niet uitgegeven aan de klanten.
Het programma X-lite ken ik niet, dus of dit wel of niet mogelijk zou zijn zou je aan een kenner moeten vragen, maar ik weet wel te vertellen dat op het moment je de SIP gegevens moet hebben van je IPB abonnement, je het net zo goed op kan geven.