bandiet schreef:
eversteegt schreef:

Welke 780 heb jij? En wat kan je daarmee instellen?
* IP adres (en daarmee subnet)?
* DHCP range?
* publiek IP of DMZ host toekennen?
* Wireless uitschakelen?
Mochten die 3 dingen kunnen, dan ga ik serieus op Marktplaats shoppen of iemand nog een 780 EB werkeloos heeft liggen. Echter, de KPN site is tegenstrijdig. De ene FAQ zegt dat je DMZ kan instellen, de andere niet :S
Oei, nou noem je dingen die ik niet ken en ook niet gebruik. Ik zal je gewoon vertellen wat ik met de experiabox 780 doe:
2 pc's, 1 x bedraad en 1 x draadloos
1 NAS
De NAS heb ik ingesteld als webserver en als ftp-server. Dit is in de 780 heel gemakkelijk in te stellen: In het eerste uitklapveld kies je voor webserver / ftp-server, in het tweede uitklapvenster kies ik voor de NAS. Klaar! Ook het downloaden van torrents naar de NAS kan ik op dezelfde manier gemakkelijk instellen.
Omdat de NAS en ook mijn pc's in de 787 niet zichtbaar worden als aangesloten apparaat, lukt het me daarmee niet. Voorlopig dus de 780 voor mij.
hmm, vreemd... met "netwerk instellen", wat je eerder zegt te kunnen, zou ik juist bij uitstek ook denken aan "IP adres veranderen"

.
Anyway, thanx in ieder geval... dan heeft het voor mij in ieder geval geen zin om de EB 780 te nemen want bij mij had ik geen issues met apparaten zichtbaa rkrijgen op de TG878v... dus dat instellen van de poorten/applicaties was hier geen enkel probleem.
(terzijde: Eerst had ik wel detectie issues maar dat was omdat ik bij het installeren van de TG787 die had aangesloten zonder dat m'n andere apparaten van de stroom af zijn geweest. Toen ik NAS, C450IP etc. een keer van het netwerk los gekoppeld had en weer terug, werden ze zichtbaar).