Hallo geachte forum leden.
Het gaat dus om ca 25 -30 meter plain old telefoon snoer type CAT-1 (weliswaar rond en twisted ) en van meer dan normale wiregauge.
Dat kabeltje ligt er al sinds de jaren 70tig heerlijk tussen de spanningskabels en alarmkabels van allerlei soort in het droge zand van de kruipruimte; niets mis mee. Zelfs geen rodenten die aan het overheerlijke pvc zouden kunnen gaan knagen.
Vanaf Maxstream tot aan de charmante ST 580, geen enkel probleem.
Nu lees ik dat die "gevoelige" TG 787 to max 10 meter met de hy-tech Cat-5 waarschijnlijk nog net goed performed.
Ik las ook dat de
ST 780 tot op een afstand van 40 meter gewerkt zou hebben, maar nee KPN moest mij zo nodig als een van de eerste die TG 787 sturen, waar ik nooit om gevraagd had.
Klopt dat van die 40 meter m.b.t die ST 780 op normale indoor telefoon snoer, KPN?
Denk je dat KPN dit op haar kosten gaat oplossen Marcel ? en hoe dan?
Mijn analoge tf centale zit bij de ISRA; die Experience moet 25 meter verder in mijn kantoor. Gaan ze die tf centrale ook voor mij verplaatsen (als ik dat al zou willen ?)
Chris er zit inderdaad WDS op die ST 580, ik heb dat aangezet, maar er gebeurt niets; ik zou ook niet weten wat er zou moeten gebeuren en waar, misschien weet iemand in dit forum dat? KPN wist het in ieder geval niet vandaag.
Moet die TG 787 ook niet in de WDS mode? is te veel dicht getimmerd, je kunt niet eens zien welke netwerken er in de lucht zijn.
Op pag 55 van de installatie zegt KPN ook "het" draadloos kan, maar weigert om een doosje van 30 EU te leveren; dan maar een monteur die een veelvoud kost ?
Ik denk dat ik morgen dat IBP op ga zeggen; te veel complicaties; te onbetrouwbaar, het zal al de derde keer zijn dat ik het opzeg.
Groeten Leo
P.S er ligt ook nog een keurige COAX kabel in de kruipruimte; ooit door CASEMA de illustere voorganger van ZIGGO "vereist" voor 64 Kbit/s internet; Breedband durfden ze dat toen te noemen; wat was ik blij met Mxstream daarna.
Kan ik nog iets met die coax? i.v.m. die Experibox?