Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 dec 2024 19:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 17:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
Eric schreef:
Wat een raar verhaal van de helpdesk zeg ! Sorry hoor, maar hier wordt ik een beetje "simpel" van.
Wat maken die paar meter in huis nou uit als er vanaf de centrale ook al een paar honderd meter tussen zit ?

Dit is nou een typisch voorbeeld waarbij de Helpdesk je "met een kluitje in het riet stuurt".
Kan de heer den Daas hier nou niet eens wat aan doen, lijkt mij een uitgelezen voorbeeld van onkunde/onwil bij de HD.

Edit mod: graag normale taal gebruiken, dit is een forum waar we niet gedient zijn van shuttingstaal. ik heb daarom uw post aangepast

Eric


Bij de installatie word al aangegeven dat de experiabox zo dicht mogelijk bij het isra punt moet worden aangesloten,
dit is een installatie-voorwaarde, voor een goed werkende verbinding.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 09:26 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
Na mijn vakantie de Experiabox in de meterkast geplaatst, waarbij er circa 1 meter zit tussen het binnenkomende telefoonlijn punt en de Experia Box. Verbinding deels bedraad, via Devolo systeem voor de desktop PC, en draadloos voor de laptop. Tot mijn verbazing, en tevens hoopgevend, al een aantal dagen geen last meer gehad van wegvallende snelheid. Nu maakt één zwaluw nog geen zomer, en heb ik al eerder gewoon zonder de geschetste problemen kunnen werken, maar wie weet is dit toch de oplossing.

Hoewel ik niet snap wat die extra metertjes in huis nu uitmaken ten opzichte van de vele metertjes onder de grond.

Bij terugkerende problemen meld ik me weer. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2009 00:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Eric schreef:
Wat een raar verhaal van de helpdesk zeg ! Sorry hoor, maar hier wordt ik een beetje "simpel" van.
Wat maken die paar meter in huis nou uit als er vanaf de centrale ook al een paar honderd meter tussen zit ?

Dit is nou een typisch voorbeeld waarbij de Helpdesk je "met een kluitje in het riet stuurt".


Ik vind dit een heel goed beleid. Zo voorkom je dat er "gamma" kabels tussen zitten, en dat er diverse doorverbindingen zitten.
Vaak is het ook zo dat interne kabels parallel lopen en zo signaal verlies optreed.
De afstand van de kabel doet er niet toe zolang deze 100% goed is maar de voorwaarde van 1,5 mtr vind ik zeer gepast gezien bovenstaande punten.
Dit noem ik dus niet onkundig !

Jikkesan:
Ik hoop voor je dat je problemen hiermee zijn opgelost!

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 17:14 
Offline

Geregistreerd: wo 07 jan 2009 17:02
Berichten: 11
@ C. van Asperen

Nog steeds geen problemen ondervonden, dus ik neem aan dat het nu definitief goed zit. Ik maakte overigens gebruik van een goede kwaliteit kabel, gekocht bij de KPN Shop. Zonder tussenverbindingen, koppelstukken en dergelijke. Daarom vind het wel apart dat ik toen wel en nu geen problemen meer heb. Wellicht dat de lange kabel ergens storing oppikte. Maar goed, ik ben allang blij dat alles vanouds, en nu dankzij de recente verhoging nog sneller, verloopt. :D :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2009 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Dit kan met RFI te maken hebben gehad.
Vraag me het niet te spellen maar heeft met radio frequentie verstoring te maken.
Door apparatuur / dimmers / speakers / zenders enz enz kan het DSL signaal verstoord worden.
ADSL is niks meer dan een aantal hoge tonen welke over een “speaker” draadje worden gestuurd.
Het is zelfs mogelijk dat een klein stukje kabel welke is afgeknipt van nog geen 10 cm een antenne gaat vormen waardoor je signalen ontvangt welke de DSL frequentie verstoren.
Gelukkig komt dit niet vaak voor, meestal word het dan door toeval opgelost.
Het is dan ook moeilijk aan te tonen.

Aanrader voor mensen met aparte klachten, verplaats de box eens en kijk wat er gebeurd. Het zou in je voordeel kunnen werken.

Als dit niet werk dan kun je nog altijd de aardstralen de schuld geven. :P

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 08:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Het wil ook wel helpen door een stukle alluminiumfoli om de kabels te doen en net zo lang te verschuiven dat het weg is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 10:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Daarom zit er om sommige kabels toch zo'n "varkenssnuitje"?
Dat is een ferrietkern/kraal, of zoiets, een soort van koolstofblokje om een kabel heen.

Waarom weet ik niet maar zit vaak om USB-kabels die bij scanners zitten.
Zat zelfs ook om de ethernetkabel bij mijn laatste router, moest je er zelf omheen doen.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 11:24 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Om RFI verstoringen op te sporen heb ik ooit eens een tip gehad ven een helpdeskmedewerker: neem een draagbaar radiootje, stem af op een goed te ontvangen AM zender.
Dus, ontvangst zónder ruis etc.
Ga nu met dit radiootje langs de kabels, zo dichtbij als mogelijk.
Je zult versteld staan van de verstoring van de ontvangst.
Is de verstoring van de ontvangst op een bepaalde plek erg hoog, dan is dit wellicht een plek om even nader te bekijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wegvallende snelheid
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2009 12:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 feb 2009 19:57
Berichten: 31
Leuke tip, zal eens kijken of dit werkt!

Wat vaak ook problemen geeft is een PC aan netwerkkabel welke niet geaard is.
Als de PC op een gewone stekker (220volt) aangesloten zit dan kan er via de netwerkkabel een ruis optreden wat de telefonie kan beïnvloeden!

Aanrader is dus om bij slechte telefoon kwaliteit de pc (en alle andere apparatuur via netwerkkabel) na te kijken of deze geaard zijn aangesloten.

_________________
Nobody is perfect :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling