Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 01:33 
Site Admin

Ik ben vandaag echt keidruk geweest dus niet de tijd gehad om het volgende te schrijven.

vanmiddag ging de mobiel af en aan de lijn ziggo, de vraag was of de klacht was afgehandeld. Ik heb uitgelegd dat er helemaal niets is opgelost en dat ik van plan was vanavond nog per mail de opzegging te doen via het 7 dagen zicht termijn. In de medewerker zijn laatste poging mij als klant proberen te houden deed deze een aanbod (zit goed nou word die leuk :D ) ik kreeg...20 euro korting op de factuur :mrgreen: :mrgreen:

Natuurlijk heb ik deze medewerker smadelijk zitten uitlachen wat da`s natuurlijk een aalmoes die hij mocht houden. Ik heb gezegd dat hij de rekeing mag kwijtschelden plus geen kosten zolang die decoder (+die gratis decoder) niet aanwezig zijn en wij geen digital tv kunnen kijken. Hij zou hierover nog terug bellen vandaag, maar u raad het al niets.

Morgenochtend heb ik wat meer vrije tijd en zal ik mijn allerallerlaatste poging doen nog iets te bakken met dit ziggo verhaal, maar als het morgenochtend niet lukt is het einde-exit gezien ik te weinig tijd hebt om hier veel tijd in te steken.

maar jullie zullen het met mij eens zijn, zo`n pakket afleveren en dan 20 euro korting aanbieden, dat lijkt bijna 1 april :mrgreen: :mrgreen:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 feb 2009 02:40 

Ik zei het meteen al, 1 april..... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 feb 2009 01:24 
Site Admin

Zo, vanavond netjes alles afgekoppeld en terug in de doosjes gedaan, en morgen de boel terug sturen naar zaggo, ik bedoel ziggo :mrgreen: hiermee eindigt mijn (teleurstellende) avontuur met ziggo, weer wat geleerd toch? :D dus ben weer officieel een heuse ipbèr :mrgreen:

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 16:00 

Vermeende problemen met DNS servers (het resolven van URL naar een IP adres werkt soms niet) komen m.i. voort uit het te agressief instellen van de (experia-box) firewall. Bij een beetje vlot internetten komt de DNS server in korte tijd met veel antwoorden die door de Experia box gezien worden als een UDP Flood.

Onder Status, Device kun je dit op de Experiabox in de systemlog zien als:
**UDP Flood to Host** 192.168.2.*, 55804->> 195.121.1.34 53 (from ATM1 Outbound)
(53 is het standaard TCP/UDP port nummer voor het DNS protocol)

Zet onder Advanced Settings, Internet, Firewall, Attack Detection op 'Medium' en het gaat waarschijnlijk een stuk beter.
Een andere DNS server lost het probleem misschien alleen op omdat die netwerk technische verder weg staat en minder snel via UDP de antwoorden levert. De experia box ziet dit dan niet meer als een UPD flood.

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 21:46 

* nevermind *

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]