Flappie schreef:
dennis72 schreef:
Ik wil deze draad gaan vervangen door een betere kwaliteit.
Als ik het goed begrijp heb je momenteel geen problemen met je telefoon achter die 6 meter "goedkope" kabel.
Dan is mijn advies, lekker laten zitten!!! cat5 oid kost alleen maar geld en je zal het niet merken.
Hallo,
De verhalen hier kloppen degelijk. Het antwoord op de vraag: "maakt het uit welke kabel" is ja.
Er zijn namelijk veel misverstanden met bekabeling van IPB.
Even op een rijtje:
De bekabeling van het hoofd aansluitpunt mag maar minder dan 2 meter bedragen.
(dit ivm kwaliteit van het telefoonsignaal die door wordt gegeven aan de Experiabox. Langer kan mogelijk verstoringen veroorzaken in het spraak gedeelte en vaak kan ook het signaal helemaal wegvallen. Ook kan het zijn dat er mogelijk een kabelbreuk, splitter e.d. zich in uw huis bevinden die naar een wandcontactdoos kunnen lopen. Hierdoor sluiten wij het dan ook uit. )
Het gebruik van een ronde of platte kabel van de Experiabox naar Telefoon maakt niet veel uit.
(Kwalitatief is een platte kabel ongelofelijk storingsgevoelig. Het kan kraken, ruis en echo's in de lijn veroorzaken. Ook kan er sneller een kabelbreuk worden veroorzaakt.)
Vanaf de Experiabox maakt het bijna niet uit hoeveel meter ronde kabel je er tussen plaatst.
(ons maximum is 25 meter voor de telefoonkabel en 100 meter UTP Cat. 5 kabel voor het internet. )
Mijn tip is

: Bespaar nooit op kabels. Meeste problemen zijn kabel-gerelateerd op de helpdesk. Daarom leveren wij ook kabels in het pakket mee.
Mochten er toch vragen zijn neem dan even contact op met de helpdesk: 0900-0244 of met ons op
webcare@kpn.comMet vriendelijke groet,
Stef