Geen eigen bios dan ook begrijp ik. Het is dus gewoon een externe harddrive. Op mijn netwerkschijf, met eigen bios, maak je de partities aan met de bios. Er zit alleen formattering in voor Fat32 dus niet groter dan 32 GB.
Andere optie. Sluit hem aan op een usb van je PC en kijk of je hem NTFS kan inrichten. Je moet hem ook aanmelden in je netwerk. Als hij aan je PC hangt heb je rechtstreeks toegang via USB en dan mass-storage. Hangt hij aan de EB dan moet je hem via een IP adres benaderen (althans ik weet geen andere weg) Moet je hem in je EB geen IP-adres toewijzen dan? Of een component naam misschien in de EB?
Zo ziet het in de Speedtouch er uit: Naam: nd-damac Informatie Status: Actief Type: Mass Storage Device Verbonden met: ethport2 (Ethernet) Addressering Fysiek adres: 00:10:d7:10:57:48 Toewijzing IP-adres: Statisch IP-adres: 192.168.1.71
Misschien moet je hem in de Siemens wel koppelen met een naam aan de USB plug. Dan moet hij zichtbaar worden in je netwerkomgeving en kun je hem een driveletter geven. Misschein gebruikt hij wel het IP adres van het modem.
Ik geef je even een voorbeeld. Bij het stuk, ergens ander over routers na de EB schreef ik dat ik mijn router bleef gebruiken. Dat omdat ik een printerpoort heb op die router en die hangt aan het IP-adres van de router. Gewoon een neterkprinter dus. Bij in gebruikname van de EB heb ik de router via een LAN (en niet de WAN) poort aangesloten en een statisch adres toegekend in de EB reeks. En weer was er gewoon een netwerkprinter, nu op het switchdeel van de router. Inmiddels is dat weer uitgefaseerd en heb ik een echte netwerk(laser)printer, met utp, staan. Waarom? USB werkt niet op de EB. Misschien zijn deze aanwijzingen een hulp voor je. Ik weet hoe het voelt als je iets niet voor de bakker krijgt.
_________________ Denk je ff over te stappen van ADSL en Telefonie (een sneltrein)
Kom je in een IPB omgeving waar bij de minste tegenwind (bellen) je beter naar de kroeg kunt gaan dan internetten.
En het is nog lekker ook, een pilsje bij de pieper.
|