marcel234 schreef:
Lang verhaal maar voor en ieder met dir probleem zinvol om het te lezen.
In juli dit jaat starte kpn met het beruchte upgrade verhaal. Op 2 juli heb ik telefonisch aangegeven tegen kpn een upgrade te willen maken naar het extra pakket+interactieve tv. Na dit met veel moeite werd gerealiseerd was het up-profiel wel goed (1024kb) maar het down profiel bleef staan op 12mb en dat is contractueel niet juist. In combinatie, zoals in mijn geval met iptv, behoor je in getraind te staan op minimaal 16mb. (8mb voor de downsnelheid, en 9 voor iptv=minimaal 16mb)
Omdat dit niet wilde lukken werd in juli en monteur aangestuurt omdat volgens de 3rde lijn een restrictie zou bestaan op de zwarte thomsonbox en deze zou niet hoger kunnen dan 12mb. In mijn geval moest er een grijze experia komen want deze zou wél boven de 12 kunnen in trainen. Afijn, de monteur heeft hier thuis ruim 2.5 uur zitten ploeteren om deze grijze expria aan te sluiten en om het juiste profiel van 16 in te laden. Dit lukte ook(!) maar wa er misging kon ik al voorspellen, iptv werd 1 weeknd lang 1 grote ellende met uitvallers ezoenzo. Kortom, op maandag stond dezelfde monteur weer op de stoep om doodleuk de grijze weer weg te halen en weer en zwarte terug te zetten. De verbazing en vreugde was groot toen bleek dat de zwarte netjes intrainde op..16mb..top, niks meer aan doen riepen de monteur en ik tegen elkaar en hij vervolgede zijn weg.
Toch, als hier 2 stb`s van iptv gingen draaien kwam er met de download 2mb tekort. Ik belde later voor iets anders (mis 2 mailadressen sinds de upgrade) en opperde het 2mb gemis verhaal. De dame zette en ticket door en daarna bleef het stil...nu wordt het spannend.
Poosje later op een woensdag viel ineens de verbinding weg en dat bleef ook ruim 3 uur zo. Ik dacht, laat ik eens bellen. Wat bleek, kpn had stil zwijgend de lijn omgezet van isdn naar pstn maar zonder mij in kennis daarvan te stellen. Nu kon ik simpel zelf een pstn box regelen dus `savonds deed alles het weer. waar mijn woede wél over begon te koken was dat de exeria geen profiel meer had van 16mb maar weer van 12mb.
Ik bellen, gehannes hier en daar, afijn, al 3 weken lang staat deze ticket nog open. waarom ik de tittel "kpn weigert de profielen van extra te verhogen" komt omdat uit verschillende hoeken kenbaar word gemaakt dat bij een extra abbo volgens kpn ook een profiel hoort van 12mb. dat zal misschien zo zijn zonder iptv, maar met iptv hoortdit minimaal 16mb te zijn anders haal je als klant nooit je contractuele down snelheid.
Op dit forum en op forums als tros radar, vara kassa forum én het iptv forum van kpn zelf zijn al diverse klachten hierover gemeld, voornamelijk hoe de moderator van het iptv forum zelf de mensen probeerd wijs te maken dat bij en extra pakket en profiel van 12mb hoort en slechts in uitzonderlijke gevallen word verhoogd naar 16 laat mijn bloed koken van woede. Het is klip en klaar dat bij een extra pakket met iptv dat profiel van 16 hoort maar in sommige schrijnende gevallen zitten de mensen al ruim 2 maanden te wachten op dat profiel van 16mb. Helaas werd het de moderator van iptv zelf allemaal teveel en sluite hij de topic zonder enige reden.
Het is nu zo gesteld dat als je tv gaat kijken en opnemen je down snelheid keldert naar 4 mb(!) omdat, simpel rekensommetje, 12mb min 2 maal een stream van 4mb je down snelheid laat kelderen naar..4mb. dus, je betaald en sigaar uit je eigen doos gezien je vroeger om het 3mb pakket óók was ingetraint op 12mb.
In diverse telefoontjes naar 0800-0407 blijft met over, en over roepen dat er een ticket loopt, op mijn argumenten dat dit al 3 weken word geroepen maar er niks aan gedaan word weet men geen antwoord. Sommige hd medewerkers opperen doodleuk om je abbo maar op te zeggen of een advocaat in handen te nemen. Een andere hd medewerker vond het maar leuk mijn uit te maken voor alles wat mooi en lelijk was omdat hij het niet meer wist. en bos bloemen als escuus was het gevolg maar opgelost is en word het maar niet.
Als je alles leest links en rechts met mensen die net als ik in exact de zelfde situatie zitten kan je concluderen dat kpn simpelweg weigerd het profiel te verhogen gezien in alle gevallen nog steeds niks is opgelost.
Ik wil en ieder die een extra pakket met iptv heeft afgesloten en nog steeds niet de contractuele download snelheid halen op te roepen hier een melding te geven. Ik zal hiervan een verzameling maken en deze overhandigen in denhaag bij het hoofdkantoor van kpn.
laat u geen sigaar uit uw eigen doos aansmeren en meld u verhaal hier. samen staan we sterk!
Groet Marcel.
Hoi marcel,
ik stuur dit verhaal door bij ons intern,
ik weet er niet het fijne van,
als ik meer weet laat ik je dat weten.
Mvg