Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 14:58 

lagarde schreef:
Is het een duur apparaat die NLSU ???

Je kan natuurlijk ook een HD met Lan kopen

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 16:48 
Site Admin

Wat heet duur? Ik had hem 2de hands via marktplaats voor 40 euro ex een harde schijf (die had ik nog liggen) Ik vind qua verbruik het een super apparaat. Ik meen te weten dat het nog geen 3watt trekt.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 21:35 

Wat is eigenlijk voordeliger,
HD met Lan
of HD met een NLSU?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 22:53 
Site Admin

Ik denk dat dit mekaar niet echt heel veel ontloop rose.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 01:07 

Externe HD met LAN is meestal niet de goedkoopste vna het stel ben ik bang.
Probleem daarmee is ook wel weer dat de ene snel is terwijl de andere langzaam....
Kijk eerst eens goed rond op diverse fora alvorens eentje te kopen.

Een schijf met LAN aansluiting is waarschijnlijk wel weer eenvoudiger dan een NSLU2.
Die laatste is overigens ook niet snel.....
DVD-images "streamen" vanaf dat machientje om ze ergens anders in het netwerk daadwerkelijk op dvd te zetten wilde niet lekker lopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 18:54 

Ik heb nu de NSLU en deze gelijk aangesloten en installeerd. Dit is gelukt.
Ik probeer het eerst met een usb stick. Wanneer ik kies voor Setup Instal dan krijg ik de melding "network path not found".
Heb de stick diverse malen geformateerd naar Fat en Fat32. Firewall ook opengezet maar blijf deze melding krijgen.
Als ik kijk onder programmas/nslu/ dan zie ik daar de flash disk staan. wanneer ik hierop klik dan krijg ik weer de zelfde melding.
Heeft iemand misschien een tip?
Bedankt
ps. de usb stick is van freecom

Inmiddels probleem opgelost

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 21:40 
Site Admin

Even er vanuit gaande dat je de nslu2 nieuw hebt gekocht, heb je de laatste versie erin gezet? deze is: V2.3R76 In voorgaande versies wilde het aansluiten van usb sticks nog wel eens problemen geven.

Ook belangrijk! je moet de usb stick op de nslu2 in de onderste poort/disk 2 zetten! op poort 1 werkt een usb pen namelijk niet. Op onderstaande plaatje zie je ook dat bij poort/disk 2 een afbeelding staat van een usb stick en op poort/disk 1 niet :wink:

Groet marcel.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 23:16 

Bedankt Marcel!

Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar het is me gelukt.
Ik heb deze versie V2.3R63 en als ik kies voor upgrade dan kom ik netjes op de site van Linksys terecht maar niet naar de nieuwe firmware

Ik ben er ook niet achter hoeveel giga de disk mag zijn als ik deze ga plaatsen.

Als is straks de usb stick ga vervangen voor de HD dan kan ik deze er toch gewoon eruit halen. Want ik lees dat ik eerst een paar stappen moet doen.
Zie hieronder. Ze spreken over "Windows Utility" maar ik kan nergens dat programma vinden. Snap er niets van.

Changing a Flash Memory Disk (Upper USB Port)

Inserting a Flash Memory Disk

You can insert a Flash Memory Disk at any time. Once the "Memory Disk" LED on the front panel comes on, and stays on, the Flash Memory Disk is available for use.
Removing a Flash Memory Disk
1. Run the Windows utility
2. Select "Safely Remove Drive"
3. Select the desired Network Storage Link
4. Click the "Eject" button.
5. Wait for the "Disk 2" LED to start blinking slowly. (The Windows program will also display a message when it is safe to physically detach the Flash Memory disk.)
6. Remove the Flash Memory Disk.
Note: If the Flash Memory Disk is not removed, it will not be re-connected. You must remove and re-insert the Flash Memory Disk to have it re-connected.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 00:34 
Site Admin

De grote van de nieuw te plaatsen schijf maakt niks uit, naar mijn eer en geweten kan je "oneindig" gaan. meestal als je een nieue schijf koopt en plaats is deze fat32 geformateerd. de nslu2 draait onder linux en die werkt weer liever met ext3 formaat. wat ik dus heb gedaan (omdat ik de schijven tóch erachter wilde houden) is deze geplaatst dan in het menu van de nslu2 kiezen voor disk en dan kiezen voor formateren. De nieuwe schijven zullen dan ext3 geformateerd worden. Het werkt net zo goed en snel als bv fat32 of gewoon fat.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 00:41 

marcel234 schreef:
De grote van de nieuw te plaatsen schijf maakt niks uit, naar mijn eer en geweten kan je "oneindig" gaan. meestal als je een nieue schijf koopt en plaats is deze fat32 geformateerd. de nslu2 draait onder linux en die werkt weer liever met ext3 formaat. wat ik dus heb gedaan (omdat ik de schijven tóch erachter wilde houden) is deze geplaatst dan in het menu van de nslu2 kiezen voor disk en dan kiezen voor formateren. De nieuwe schijven zullen dan ext3 geformateerd worden. Het werkt net zo goed en snel als bv fat32 of gewoon fat.
Groet Marcel.

ok, bedankt.
Hoop dat het formateren gaat lukken want ik kreeg niet mijn usb stick geformateerd in het menu.l
Groetjes
Ro

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 00:53 

Ik had zonder problemen een 500Gb en een 250Gb schijf aan de NSLU2 zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 09:01 

Ik heb nog een paar vraagjes :)

Met een andere laptop zie ik de extra schijf niet staan. Moet ik de soft ware dan op alle computers plaatsen aslvorens toegang te krijgen?

Wanneer ik een HD plaats p de nslu kan ik dan de usb stick erop laten of geeft dit problemen want volgens mij wil de HD dan zijn data door kopieren naar de usbstick.

Groetjes
Rose

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 10:18 

Als je in jouw netwerkomgeving de NSLU2 "ziet" kan je toch een netwerkverbinding maken?
Anders kan je rechtstreeks naar het IP-adres van de NSLU2 verwijzen.

Hoe het met die USB-stick zit weet ik niet, ik had er twee schijven aanzitten.
Wil hij dan een backup maken?
Is dit een of andere appliactie die gestart wordt zodra een USSB-stick geplaatst is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 11:03 

Robèrt schreef:
Als je in jouw netwerkomgeving de NSLU2 "ziet" kan je toch een netwerkverbinding maken?
Anders kan je rechtstreeks naar het IP-adres van de NSLU2 verwijzen.

Hoe het met die USB-stick zit weet ik niet, ik had er twee schijven aanzitten.
Wil hij dan een backup maken?
Is dit een of andere appliactie die gestart wordt zodra een USSB-stick geplaatst is?

Ik weet niet of dat een apparte applicatie is maar de eigenaar van de nslu vertelde me als je 2 schijven hebt deze dan gaan kopieren.

Dus ik moet via een andere computer een netwerk verbinding maken?
Hoe moet ik verwijzen naar het IP adres, pls help;-)

Rosie

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 00:41 

De KPN heeft van buitenaf mijn EB gereset met al gevolg dat ook mijn NSLU eruit ligt. Ik ben al een tijdje bezig de boel opnieuw aan het installeren maar zonder succes.

Het koste heel wat moeite om erachter te komen dat ik de firewall moest uitzetten in de NSLU. De wizard vond de snlu eindelijk, later toen ik de firewall weer aanzette kon ik de nsl niet meer vinden via de wizard.
Gisteren zo wezen knoeien dat ik een storing 12 kreeg op de tv en dat ik zelfs de KPN moest bellen, die gingen weer de heleboel resetten.

Afijn, ik ben er nog niet want ik kan niet in de NSLU komen. Wat moet ik nog meer doen in de Experiabox, poorten open zetten...of...?

Kan iemand mij stapgewijs uitleggen wat ik nu moet doen?

Hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]