Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 16:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 23:20 

Dan ga ik nu weer even off-topic om weer terug te komen op dat ISDN + opblazen. Er zit GEEN verschil tussen ISDN en PSTN Experiaboxen. Alleen de splitter heeft een ander tekentje, er staat ISDN in plaats van een icoontje van een telefoon. Wat ik dus eerder zei van het opblazen van experiaboxen klopt wel degelijk, dus pas ermee op.

ontopic:
Moroni, laat maar eens weten wat ze hebben gezegd bij de helpdesk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 21:25 

JohanK schreef:
Er zit GEEN verschil tussen ISDN en PSTN Experiaboxen.
Sorry er zit wel degelijk verschil in de EB voor PSTN en de EB voor ISDN. Dit is al meerdere malen behandeld op dit forum, achterop de EB staat SX551(PSTN) of SX552(ISDN). :oops:

Als volgens jouw de EB's hetzelfde zijn waarom moesten de ISDN IPB klanten langer wachten voordat ze IPB konden nemen en voordat ze de half open webinterface kregen?

Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, maar het is niet juist.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 19:53 

SX551 of SX552 is het begin van de naam van het draadloze netwerk. Over het algemeen hebben ex-ISDN klanten SX552, maar niet altijd. En als er een kapotte EB is geleverd krijgt de klant een willekeurige andere EB. SX551 of SX552 heeft niks met de binnenkant van de EB te maken.

Overigens kan de EB bij een firmwareupdate een ander SSID nummer toegewezen krijgen, dan kan SX551 veranderen in SX552 en andersom.

Zelf werk ik bij KPN en krijg mijn informatie daar direct vandaan. En ik mag aannemen dat zij het wel weten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 21:41 

JohanK schreef:
Zelf werk ik bij KPN en krijg mijn informatie daar direct vandaan.

Dat geldt ook voor mij. En mij is verteld dat een EB voor ISDN van binnen totaal anders is dan een EB voor PSTN. Wellicht dat het na de portering anders is maar voor de portering is er wel degelijk een verschil. Je kan een EB SX551 niet gebruiken i.c.m. een ISDN lijn of andersom. Hetzelfde geldt namelijk ook voor de ADSL modems.

Ik heb morgen contact met mensen van het DCC in Den Haag en zal het aan hen voorleggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 23:08 

@JohanK, volgens het DCC in Den Haag zit er wel degelijk verschil tussen de SX551 en de SX552. Het is volgens hen ook niet na portering mogelijk een SX551 op een voorgaande ISDN lijn of een SX552 op een voorgaande PSTN lijn werkend te krijgen. Heeft te maken met de apparatuur in de OTFC met name de Dslam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 23:49 

Marcel schreef:
@JohanK, volgens het DCC in Den Haag zit er wel degelijk verschil tussen de SX551 en de SX552. Het is volgens hen ook niet na portering mogelijk een SX551 op een voorgaande ISDN lijn of een SX552 op een voorgaande PSTN lijn werkend te krijgen. Heeft te maken met de apparatuur in de OTFC met name de Dslam.
Tjee, wat een kraak allemaal niet teweeg brengt!!! :D :D :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2006 10:34 
Site Admin

ach, zo houden we elkaar scherp :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 jul 2006 13:42 
Erelid

Hopelijk is het nu duidelijk (wat Marcel aangeeft is mij ook bekend) en voordat dit oftopic een wel/niet discussie gaat worden, gaat dit topic op slot. Moroni mocht je nog last hebben van kraak op je lijn open dan maar een nieuw topic.

En JohanK en Marcel mochten jullie verder willen discussiëren over de isdn of analoge versie van de box, open dan een topic in het Experiabox algemeen forum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]