Plezier is belangrijk!...
Maar ik heb zo'n verslindende box. En inderdaad is 27 Watt in gebruik en 22 Watt (!!!) in rust erg veel, te veel!
Ik kreeg deze box in december vorig jaar en wist dat dit een slurper was, had ik al eens vernoemen.
Al jarenlang hou ik mijn energieverbruik wekelijks bij in een spreadsheet, zo weet je wat je verbruikt.
Je mag deze box officieel niet stroomloos zetten, er zijn er velen die het wel doen zonder problemen.
Na een week viel mij op dat ik flink meer stroom verbruikte, er stond ergens iets 200W continue verstoken!
Dit ging zelfs 2 weken achter elkaar door en daar werd ik flink zenuwwachtig van.....
Ik kocht een energiemeter om die box na te meten en daarom weet ik die cijfers van nu.
Wat bleek, ik had die week ook twee nieuwe PC gekregen die elk samen 400W verbruikten en die stonden 12 uur per dag aan!
Ik was deze nieuwe rakkers helemaal vergeten bij de zoektocht naar het opeens gestegen stroomverbruik......
Een PC verbruikt echt veel stroom hoor, zeker als ze bij mij de laatste maanden applicaties draaien welke een 100% CPU vragen.
Moderne platte schermen gebruiken in standby gelukken nagenoeg niets, <0,1W is netjes dacht ik.