Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 10:11 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Dank webbler voor de duidelijke uitleg.

Is mij nog steeds niet duidelijk dat de drie compters die allen een eigen naam hadden en óp die naam via enkele poorten vrije doorgang hadden ineens, zonder dat er een reboot had plaatsgevonden, alle drie de naam hadden gekregen van 1 computer.
Even nader uitleggen: als ik in de EB kijk dan zijn er 3 compters zichtbaar. Een heeft de naam "willem" (dat is de comp van mijn zoon) de andere heeft als naam "fj-15-og-05- ffr" (dit is even fantasie, maar het is zoiets-achtigs) Mijn laptop heeft ook zoiets als naam, maar die twee zijn voor mij nog wel te onderscheiden.
Op mijn computer heeft het programma "lphant"(dat is een emule of edonkey clone) vrije doorgang op een udp en een tcp-poort.
Gisteren was dit programma ineens "gefirewalled".
Kijkje in de EB leert mij dat ik al 20 uur online ben (het programma deed het de avond ervoor nog onberispelijk en er heeft dus géén reboot plaatsgevonden) én dat drie computers ineens "willem" heten.
Pas nadat ik mijn computer een nieuwe naam had gegevene en op die naam een nieuwe regel had gemaakt deed Lphant het weer.
Het lijkt mij redelijk vreemd dat zomaar spontaan in de EB de namen van de computers veranderen.
Dat er iets misgaat bij een reboot of een factory-reset, daar kan ik inkomen, maar zomaar ineens, dat vind ik vreemd.

De lphant staat momenteel geconfigureerd op MAX 140 verbindingen (stond in de oude adsl tijd op de speedtouch 510 op 200 of nog hoger, zonder problemen)
Is 140 heel erg veel, ik zou het niet weten.
Wat ik wel weet, is dat wanneer ik de max verbinding op 50 zet, dat de download zéér minimaal is en dat het totaal geen effect heeft op het aantal reboots.
De Thomson valt uit op random, tijdens een telefoongesprek, met 3 of met 1 computer aan, het maakt niet uit.
Ik maak het ook mee dat er een reboot plaatsvind zónder lphant in gebruik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 15:16 
Offline

Geregistreerd: do 07 aug 2008 07:51
Berichten: 16
Hallo Wat je beschrijft zou in theorie niet mogelijk moeten zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat je de computers op DHCP hebt staan en dat er dan in de lijst van de modem eerdere DHCP leases staan die je PC gehad heeft. Wanneer je meerdere zelfde namen in de lijst hebt staan dan kan het probleem wat je omschrijft optreden. Overigens kun je de namen van de PC's in de modem wijzigen door op het MAc adres ( de cijferreeks die je eerder omschreef) te klikken en dan te kiezen voor configure. Verander de naam en klik op toepassen. Als je daar dan toch bent zet gelijk het vinkje aan voor een statisch (vast) IP-adres. Ga terug naar Home network en schoon de lijst op.

Je kunt natuurlijk ook de PC op een vast IP-adres instellen.

Je probleem zal nu niet meer voorkomen.

Het rebooten van de modem heeft met het p2p verkeer te maken door het vele downloaden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 15:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
webbler schreef:

Het rebooten van de modem heeft met het p2p verkeer te maken door het vele downloaden.


het reboten heefd volgens mij niks met het downloaden te maken
als je dit stukje goed leest kom je tot dezelfde conclusie



[ quote=" vankooten ]
De lphant staat momenteel geconfigureerd op MAX 140 verbindingen (stond in de oude adsl tijd op de speedtouch 510 op 200 of nog hoger, zonder problemen)
Is 140 heel erg veel, ik zou het niet weten.
Wat ik wel weet, is dat wanneer ik de max verbinding op 50 zet, dat de download zéér minimaal is en dat het totaal geen effect heeft op het aantal reboots.
De Thomson valt uit op random, tijdens een telefoongesprek, met 3 of met 1 computer aan, het maakt niet uit.
Ik maak het ook mee dat er een reboot plaatsvind zónder lphant in gebruik.


zie vooral de laatste regel er word op dat moment niet gedownload en toch reboot die modem


er zijn genoeg gevallen bekent waar je geen peil op het reboten kan trekken
ik zelf heb ver in het begin ook zon thomson gehad die in het begin 1 keer per dag reboote
en dat werd steeds erger tot hij het begon te vlikken tijdens telefoon gesprekken
toen was het voor mij gebeurt en heb ik de helpdesk gebeld met het verzoek die modem tevervangen
dit is toen gebeurt en het probleem was over
dus storing in de box is een hele goede optie

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 16:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
lees het hier maar eens
helemaal onderaan

http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=6&t=1682&st=0&sk=t&sd=a&start=15

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 21:55 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
@webbler,

Dat verhaal van het vele downloaden is natuurlijk een flauwe dooddoener.
Ik heb dat modem om "razendsnel te internetten, kinderen spelletjes spelen, MSN'en Skype etc etc".
Ik hoor van mensen die dat ding 24/24 aan hebben staan en de duvel en z'n ouwe moer downloaden en ik moet er mee stoppen omdat m'n HELE GOEDE Thomson experiabox er mee stopt.
Is 140 verbindingen dan zo superveel????? hij staat nu al twee dagen op 100, maar het gebeurd nog steeds, de reboot.
Het gebeurd dat het ding 4 dagen onafgebroken online is en dan staan er twee computers in bedrijf, met op alletwee MSN én skype én op alletwee online hetzelfde zware spel (WOW) aan.
Op 1 computer staat de Lphant aan (met 140 verbindingen) en dan durft er ook nog een laptop even iets op internet op te zoeken of even in de gmail te kijken en de Thomson geeft geen krimp.
Doet gewoon wat hij MOET doen.
De volgende dag als alles en iedereen weg is naar school of werk zit ik rustig met slechts 1 comp aan en "klik" hoor ik naast de bank.
En dat komt dan door het vele downloaden?????
.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 23:23 
Offline

Geregistreerd: do 07 aug 2008 07:51
Berichten: 16
Jij bent ook niet helemaal de boosdoener hoor. De Thomson heeft een ingebouwde functie dat wanneer de modem het niet meer "begrijpt" deze zichzelf reboot. Het gebruik van de modem heeft heeft hier zeker mee te maken. P2P programma's belasten een modem omdat ze heel veel sessies opzetten. Het valt zeker niet goed te praten omdat een modem hier tegen moet kunnen. Thomson is niet het enige merk die problemen heeft met dergelijke programma's Ik kan je heel veel redenen geven waarom de modem reboot, maar dit heeft niet zo veel zin omdat je het probleem er niet mee oplost.

Welke softwareversie draait er bij jou in de modem. dit zou 6.2.29.2 of 6.5.29.0 moeten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 01:01 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
6.5.29.0
Het is zó frustrerend, want er is echt geen pijl op te trekken.(met die reboot's)
En dan de muur, of het drassige moeras van de helpdesk!!!!
Peter den Daas heeft naar dit fenomeen gekeken cq laten kijken. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er in mijn modem "gerommeld" is.
Op advies van Peter moest ik de helpdesk bellen met een verzoek om een ticket aan te maken, zodat ik teruggebeld zou worden door de technische dienst en dan het probleem voorleggen met als laatste
redmiddel: een nieuw modem óf kosteloze ontbinding van het contract.
HD gebeld....er kan geen ticket aangemaakt worden omdat er nog een ticket open staat (????).
Op 3 augustus (jawel, de dag dat dit draadje werd geopend) heb ik gebeld en te horen gekregen dat ik binnen 5 werkdagen teruggebeld zou worden.
We zijn inmiddels 10 volle dagen, waarvan 7 wekdagen verder, maar er dus nog niet teruggebeld en ik kan niemand van de technische dienst aan de telefoon krijgen want de "muur" van de 1e lijn moet mij doorverbinden en dát doet 'ie dus niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 09:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
mooi vrestrerend ik zou er nog 1 telefoontje aan wagen en dan je niet aflaten leiden door een helpdesk medewerker die hem wel even voor je zal risetten
want die tijd ben je al wel voor bij
het word nu tijd om even recht door zee te gaan en rechtstreeks het heft in eigen handen te gaan nemen en duidelijk richting de helpdeskmedewerker te zijn
en deze dus vertellen wat jij verwacht wat hij nu gaat doen
en dat is jou door verbinden met de techniche dienst ook wel derdelijn genoemd geloof ik
als je hier aan komt zal de optie eigenlijk het zelfde zijn duidelijk zijn dat jij er klaar mee bent en wenst dat er een monteur naar komt kijken
en hem gaat vervangen :D

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 11:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
HORNY schreef:
mooi vrestrerend ik zou er nog 1 telefoontje aan wagen en dan je niet aflaten leiden door een helpdesk medewerker die hem wel even voor je zal risetten
want die tijd ben je al wel voor bij
het word nu tijd om even recht door zee te gaan en rechtstreeks het heft in eigen handen te gaan nemen en duidelijk richting de helpdeskmedewerker te zijn
en deze dus vertellen wat jij verwacht wat hij nu gaat doen
en dat is jou door verbinden met de techniche dienst ook wel derdelijn genoemd geloof ik
als je hier aan komt zal de optie eigenlijk het zelfde zijn duidelijk zijn dat jij er klaar mee bent en wenst dat er een monteur naar komt kijken
en hem gaat vervangen :D


Doorverbinden naar de technische dienst (2e lijn, 3e lijn) kunnen de helpdeskmedewerkers niet.
Als er al een formulier open staat, moet deze eerst worden opgelost, daarna kan er pas
een nieuw formulier worden ingezet, voor een evt. nieuw probleem.

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 12:17 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Dan lig ik nu (om het in olympische termen te benoemen) in een klemvaste houdgreep.
Er staat sinds 3 augustus een ticket open, (binnen 5 werkdagen wordt u teruggebeld !!) en als er NIET teruggebeld wordt blijft deze ticket open staan en kan er niets nieuws gestart worden.
De 1e lijn kan de ticket niet afsluiten, maar kan ook niet doorverbinden (?????)
Zolang de 2e of 3e lijn niet terugbeld kan er ook geen omwisseling van modem, of ontbinding van het contract plaatsvinden.
De chineesche muur is hier een kleine jongen bij vergeleken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 07:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Dit is weer zo'n geval van lang leve de organisatie, en je kan er lang tegen vechten en het lost bijna niets op.
Om abonnee te worden bijna geen problemen maar o wee als er iets loos is. Zijn het dan toch nog ambtenaren? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 14:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
het is vaak tijden niet de werk vloer die hier wat aan kan veranderen
maar het zijn vaak de mensen die het meeste betaald krijgen die dit soort ondoordachte construkties bedenken
en o wee als iemand ze hier op aanspreekt van af de werkvloer dat het niet goed werkt
dan zijn ze er weer maanden over bezig hoe dat intern weer opgelost moet worden
teminste als ze al willen luisteren :D
vaak zijn ze nog zo eigenwijs dat ze denken van "wat weet die er nu van?"

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 17:26 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
vanmorgen nog eens een poging gewaagd bij de helpdesk.
Een vriendelijke dame aan de lijn die het wel heel pijnlijk vond dat er na 10 dagen nog niet was teruggebeld.
Of ik even aan de lijn kon blijven, dan ging ze even verder in de organisatie kijken wat er aan de hand kon zijn.
Na enkele minuten kwam ze met het verhaal dat er 3 ( DRIE!!!) afdelingen bezig waren met het onderzoek naar mijn "probleem".
Pas als ze er alledrie uit waren werd er weer contact met mij gezocht.
Peter den Daas had eea laten uitzoeken en zijn advies aan mij was om te bellen, een ticket aan te laten maken en dan om een nieuw modem te vragen óf tot ontbinding van het contract over te gaan.
Dat is toch heel iets anders als bovenstaand verhaal.
Ontbindig van het contract zie ik sowieso niet zitten en ik kan mij ook niet voorstellen dat een groot bedrijf als KPN tegen zijn klanten zegt bij een probleem:"ga het maar eens ergens anders proberen".
Ik heb wel eens een blauwe maandag bij een andere telefoonaanbieder gezeten en toen werd ik regelmatig opgebeld door KPN of ik niet alsjeblieft terug wilde komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
En als je dan eventueel zou overstappen naar Telfort, ik noem er maar eentje, ben je dan van die dagelijkse herstart af?

Je zit dan op de zelfde centrale met de zelfde set draadjes aangesloten.
En dat helpt dan?
Kom op zeg KPN, dit moet toch gewoon op te lossen te zijn zonder een overstap naar een andere provider?

Dat er drie afdelingen mee bezig zijn is ook een mooie, blijkbaar geen afdeling die er werkelijk iets aan doet.
Neem aan dat jouw postcode niet op de achterkant van de Maan te vinden is?... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik wil met klem melden dat als mensen onopgeloste klachten heeft die de verbinding stoort of stagneert men ALTIJD het incassobedrag moet stoneren! dan namelijk wil kpn wél actie ondernemen gezien je aan hun inkomsten begint te knabbelen. De wet zegt namelijk klip en klaar dat je van een product mag verwachten dat ze naar behoren werkt. In het verhaal van vankooten is overduidelijk blijk van onwil vanuit kpn en dus is het normaal dat hij het bedrag terug stort of stagneert.

Ook kan je ALTIJD gebruik maken van de coulange regeling. Stel, je hebt 4 maanden kommer en kwel, uitvallende verbindingen, telefonie dat niet werkt behoort kpn een bedrag dat evenredig staat aan storing tegemoed te komen.

Zolang kpn van een klant evengoed iedere maand de centjes beurt maakt men zich niet zo druk als er een ticket lager openstaat, pas als men gen geld meer binnen krijgt gaat men bij kpn eens iets sneller werken helaas. Ik doe het standaard, als mijn ticket niet binnen 10 werkdagen wordt verholpen boek ik het bedrag terug.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling