Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2008 14:11 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Net de helpdesk weer aan de telefoon gehad omdat de box zich weer herstartte midden in een telefoongesprek.
Volgens de helpdesk medewerker is het normaal dat de box zichzelf 1x per dag opnieuw aanmeld.
Zelf vind ik dit NIET normaal en zeker niet midden op de dag.
Ook 's nachts niet. Je zult maar net 112 hebben gebeld voor een ambulance, ofzo.
Maar....als het normaal is dan hebben dus alle IPB bellers met een thomson-box ditzelfde gedoetje en zal er dus bij niemand een uptime te zien zijn van meer dan 24 uur.
Is dit zo????
Als ik in mijn interface van de box kijk dan is het inderdaad nooit erg lang.
Het langste wat ik gezien heb is 4 dagen + wat losse uurtjes.
Hebben meer mensen "last" van een dagelijkse reset, of heeft een HD medewerker mij weer iets op de mouw gespeld.
Er is in ieder geval wel een tcket aangemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2008 16:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
die hd medewerker heefd je wat op de mouw gespeld
als de boxen zich al risetten dan gebeurt dit snachts
bij mij is het nog nooit voor gekomen ik download regelmatich en heb nog nooit ofline geweest
wel heb ik in de beginnen een speedtouch 780 wl router gehad die het zelfde deed als wat jij al beschreef
regelmatige risetten of zo ineens geheel ofline zodat ik hem handmatich moet risetten om weer online te komen
dit is toen opgelost door een andere box te laten plaatsen door een monteur

_________________
al ben je nog zo snel een leugen achter haald je wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: zo 03 aug 2008 17:42 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Het is absoluut nonsens dat de box 1 keer per dag uit zichzelf reset. Ik weet uit een grijs verleden dat de zwarte thomson dit wel 1 keer per maand doet, of dat nog zo is weet ik niet want ik heb ook iets gelezen da dit bij de laatste firmware update eruit is gehaald.

Iniedergeval is de kans groot dat u een vakantiekracht van kpn aan de lijn hebt gehad die zich er snel vanaf heeft willen maken.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 07:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Dit is echt niet normaal, en ik denk dat je bent afgescheept door de helpdesk. Volgens mij mankeerd je E.B wat en is niet goed en zou volgens mij vernieuwd moeten worden.
Je moet de helpdesk toch nog eens moeten opbellen zodat er iemand naar komt kijken of dat ze een nieuwe EB sturen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 13:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
vankooten schreef:
Net de helpdesk weer aan de telefoon gehad omdat de box zich weer herstartte midden in een telefoongesprek.
Volgens de helpdesk medewerker is het normaal dat de box zichzelf 1x per dag opnieuw aanmeld.
Zelf vind ik dit NIET normaal en zeker niet midden op de dag.
Ook 's nachts niet. Je zult maar net 112 hebben gebeld voor een ambulance, ofzo.
Maar....als het normaal is dan hebben dus alle IPB bellers met een thomson-box ditzelfde gedoetje en zal er dus bij niemand een uptime te zien zijn van meer dan 24 uur.
Is dit zo????
Als ik in mijn interface van de box kijk dan is het inderdaad nooit erg lang.
Het langste wat ik gezien heb is 4 dagen + wat losse uurtjes.
Hebben meer mensen "last" van een dagelijkse reset, of heeft een HD medewerker mij weer iets op de mouw gespeld.
Er is in ieder geval wel een tcket aangemaakt.


Dit is inderdaad niet normaal, het mag niet voorkomen dat de experiabox ineens de verbinding verbreekt.
Het kan natuurlijk wel eens gebeuren. I.V.M met een onderhoud of iets dergelijks.

In uw geval moet de helpdesk uw signaal testen, ook kan hij kijken naar het verloop van een aantal dagen terug.
Kan de medewerker niets vinden dan word uw probleem doorgestuurd naar de technische dienst, dan kan het zijn dat
er een monteur word gestuurd. Ook kunt u mij een privebericht sturen zodat ik er voor u naar kan kijken.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 20:40 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
ik denk dat ik een PM heb gestuurd, hoop ik.
raak er altijd 'n beetje van in de war op die pagina.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 21:19 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Onder het logo van de heer pdaas van webcare staat een logo met daarin pb, als u hierop klikt opent een nieuw venster en kunt u een persoonelijk bericht verzenden. Om het nog makkelijker te maken kunt u ook op de link hieronder klikken dan kunt u zo uw bericht verzenden naar de heer pdaas.

ucp.php?i=pm&mode=compose&action=quotepost&p=22954


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 00:25 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Marcel,
Dat heb ik zo gedaan, maar het verwarrende voor mij is dat in het vakje "verzonden berichten" dit bericht niet staat.
Dat komt blijkbaar pas als de ontvanger het bericht heeft geopend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 12:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
vankooten schreef:
Marcel,
Dat heb ik zo gedaan, maar het verwarrende voor mij is dat in het vakje "verzonden berichten" dit bericht niet staat.
Dat komt blijkbaar pas als de ontvanger het bericht heeft geopend.


Even ter info,
Er stond geen privebericht in mijn mailbox ?

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 19:02 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dan is er denk ik toch iets mis gegaan bij het versturen. Ik zou de heer vankooten willen vragen de mail nogmaals te versturen svp.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 21:14 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Ja hoor, het is gelukt.
dwz, de PM.
watching and waiting.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 15:21 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Nou ben ik helemaal het spoor bijster.
Na thuiskomst uit de nachtdienst kijk ik nog even in de mail en op het forum en start mijn downloadprogramma.
Deze had de status "firewalled". Geen tijd en lust meer om nog verder te zoeken.
Vanmiddag uit bed, zie ik dat de status "firewalled" nog steeds daar is.
Kijkje genomen in de EB en daar zie ik tot mijn stomme verbazing dat alle drie de bedraadt aangesloten aparaten dezelfde naam hebben !!!!!!???!!!!!
Twee computers met twee verschillende namen en een PS3 met een eigen "nummer"naam, hebben ineens dezelfde naam (van 1 van die drie)
Ik heb NIETS verandert.
Wat kan hier aan de hand zijn???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 15:43 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Dan nog een aditionele vraag; bij het doorzoeken van de logboeken (ja er staat nog wat want ik ben inmiddels al 20 uur online en dus zijn de logboeken nog niet geleegd) zie ik dat er 1 uur tijdsverschil is tussen de EB eb de werkelijke tijd.
Bij een inkomend gesprek staat de tijd vermeld 07:23:45, terwijl dit telefoontje om 08:23 binnen kwam, deze morgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 08:45 
Offline

Geregistreerd: do 07 aug 2008 07:51
Berichten: 16
De Thomson modem heeft een ingebouwde functie die er voor zorgt dat als er iets niet goed gaat de modem zichtzelf reboot. Andere zaken die ik lees over ingebouwde timers die de modem herstarten zijn onzin.

Stel dat je een P2P programma hebt en superveel verbindingen dan zou het best voor kunnen komen dat de Thomson door de "requests" van slag raak en zichzelf reboot om zijn normale functie te hervatten.

Het heeft dus ook met het gebruik van de modem te maken. Vergeet ook niet dat er ook service windows zijn voor het netwerk waardoor bijvoorbeeld DSL opnieuw is gesynct of PPP opnieuw is opgebouwd. Het aantal dagen online in de logging zegt iets over het rebooten, is deze kort dan weet je dat er een reboot heeft plaatsgevonden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: dagelijkse herstart
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 08:47 
Offline

Geregistreerd: do 07 aug 2008 07:51
Berichten: 16
vankooten schreef:
Dan nog een aditionele vraag; bij het doorzoeken van de logboeken (ja er staat nog wat want ik ben inmiddels al 20 uur online en dus zijn de logboeken nog niet geleegd) zie ik dat er 1 uur tijdsverschil is tussen de EB eb de werkelijke tijd.
Bij een inkomend gesprek staat de tijd vermeld 07:23:45, terwijl dit telefoontje om 08:23 binnen kwam, deze morgen.


Dit heeft te maken met het vinkje "zomertijd". Bij toekomstige softwareversies zal deze functie correct werken en de juiste tijd weergeven bij zomer en wintertijd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling