Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 14:56 

Misschien het zoveelste draadje met hetzelfde onderwerp,maar ik wilde toch mijn situatie beschrijven.
PC 1 : Windows XP-pro, Sitecom WL-171. Deze combinatie heeft steeds zonder problemen gewerkt. Sinds de laatste update en een virus-scan (Avast) is er geen verbinding meer met internet.
PC 2: Bedraad verbonden -> geen problemen.

Via PC 1 kan ik wel in de Experia-box settings komen, en het interne netwerk functioneert correct.
Heb alle beveiligings software gedeïnstalleerd zonder resultaat. Problemen gelden voor gebruik van FF en WEx.
Als ik op deze PC Linux draai heb ik overigens hetzelfde probleem, alleen na +-1sec valt dan de gehele verbinding weg. Ook hier heeft alles voorheen goed gefunctioneerd.
Netwerk instellingen diverse malen herhaald en weggehaald, zero configuration instellingen op beide manieren geprobeert.
Alleen als ik een vast IP adres instel heb ik direct verbinding, maar als die op automatich staat duurt het heel lang voor er verbinding is. Als ik de cursor op het icoontje in de werkbalk van de draadloze verbinding zet geeft deze aan dat alles oke is en dat de status "verbonden" is.

Telefonisch contact met de KPN heeft niets opgeleverd dan dat het volgens hen niet aan de Experia box kan liggen. Echter in het gebeurtenis logboek staat wel dat er een firewall probleem is. M.i. moet dit dan iets in de box zelf zijn.

Enfin, ik ben ten einde raad of is er iemand die me wat kan aanreiken?

Laatst bijgewerkt door Prutserke op do 03 jul 2008 17:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 20:21 
Site Admin

Oplossing:

alle pc`s een vast ip adres geven. doe bij de experia een harde reset, dan zet die alle instellingen weer juist en als het goed is, kunt u daarn weer problem loos internetten.

Hiervia dhcp ook geen verbinding maar wel lokaal, dus daarom heb ik alles ene vast ip gegeven, washier einde probleem.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 12:47 

Had dit ook al geprobeerd samen met de helpdesk van KPN. Nogmaals uitgevoerd zonder resultaat.
Alleen het volgende: Als ik het IP adres verkrijgen op automatisch zet krijg ik geen toewijzing van het IP adres en handmatig wel (heb adres in Experiabox op vast gezet).
De zero config instelling voor Windows of Sitecom utility maakt geen verschil, beiden geven de melding "verbonden".
De vast verbonden PC geeft dezelfde problemen als de andere als ik het IP adres handmatig invoer. Op automatisch is het geen probleem.
Overigens wel het volgende: Als ik via het netwerk van de "WiFi" PC naar de "vaste" ga kan ik met verkenner alles zien, maar omgekeerd is eer geen verbinding, ofschoon het netwerk wel aangeeft dat de PC met het netwerk verbonden is.
Elke keer als de "Wifi" PC toegang zoekt met internet bij het opstarten van de browser wordt er in de Experiabox het vogende gelogd:
FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 24.5.187.244 Dst ip: 77.160.47.175 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable.
Dit gebeurt bij beide browsers, die elk een andere startpagina hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 17:09 

Prutserke schreef:
Elke keer als de "Wifi" PC toegang zoekt met internet bij het opstarten van de browser wordt er in de Experiabox het vogende gelogd:
FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 24.5.187.244 Dst ip: 77.160.47.175 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable.
Dit gebeurt bij beide browsers, die elk een andere startpagina hebben.

KPN blokt ping naar bijv je Gateway.Je kunt deze icmp checks uitzetten in je log,maar waarom zou je.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 21:19 

Vermoed inmiddels dat het in Windows moet zitten. Ik heb tijdelijk een rechtstreekse lijn getrokken maar houd het probleem.
Ik heb een nieuwe firewall geïnstalleerd en nieuwe anti virus software. De controle die deze uitvoerden bij installatie gaven geen problemen aan.
Ook de netwerken opnieuw ingesteld zonder resultaat.
Een ander vraagje tussendoor: Als in de Experiabox het WiFi netwerk uitgeschakeld wordt, blijft deze dan wel in de lucht?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 23:07 

Prutserke schreef:
Een ander vraagje tussendoor: Als in de Experiabox het WiFi netwerk uitgeschakeld wordt, blijft deze dan wel in de lucht?

Het draadloze gedeelte is dan uit.
Maar bedoel je dan dat het hele netwerk niet meer werkt?
Dat is natuurlijk niet zo, alles via de netwerkkabels werkt wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 23:41 

Robèrt schreef:
Prutserke schreef:

Het draadloze gedeelte is dan uit.
Maar bedoel je dan dat het hele netwerk niet meer werkt?
Dat is natuurlijk niet zo, alles via de netwerkkabels werkt wel.

Ik bedoel dat het zender gedeelte nog steeds actief is. Op de Draadloos verbonden PC zie ik dat er verbinding is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 23:47 

???

Als je het WiFi deel uitzet verwacht ik toch dat de zender uit is?
Jij zegt dat dit niet het geval is toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 12:52 

Robèrt schreef:
???

Als je het WiFi deel uitzet verwacht ik toch dat de zender uit is?
Jij zegt dat dit niet het geval is toch?

Inderdaad!
De zender blijft actief, alleen denk ik dat data overdracht niet mogelijk is. De WiFi PC geeft aan dat deze wel verbonden is met het netwerk (aangemeld).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 12:19 
Site Admin

wellicht ben je verbonden met een wireless netwerk van de buren :wink:
verander de naam van het wireless netwerk anders in een zeer unieke gekke naam om zeker te weten dat je verbinding maakt met je eigen netwerk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 12:48 

Heb een unieke naam en een unieke inlogcode. Ook het overzicht van verbindingen geeft de juiste verbinding aan.
Terugkomend op het orginele probleem:
Als ik echter een site aanroep in mijn browser d.m.v. een IP adres krijg ik wel verbinding, maar zodra in het opdracht venster een naam verschijnt krijg ik dat het betreffende adres niet toegankelijk is.
Ik kreeg ook info over het pingen onder DOS, en hier geldt ook hetzelfde verhaal: IP adres correcte reactie, WWW adres geen reactie.
Aanvulling:
In de Eigenschappen van de netwerkverbindingen vond ik een instelling "Microsoft TCPIP Versie 6" die ik verder niet thuis kon brengen en waarvan ik niet weet wanneer deze ingevoerd is. Na uitschakelen hiervan werkte de automatische IP toewijzing van de PC in een netwerk weer na het uitschakelen van de handmatige instellingen.
Nu de rest nog.

Aanvulling: ipconfig /displaydns geeft: Kan DNS-resolvercache niet vinden (inmiddels opgelost en weer terug maar het probleem blijft)
Kan dit toch uiteindelijk een Experiabox probleem zijn?
Zelf denk ik van niet want deze communicatie vier ik via een andere PC verbonden met dezelfde Experiabox. Dus XP??????? :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 17:32 

Inderdaad blijkt het XP te zijn. De testjes die ik overal vond en de gegevens uit de kennis database van microsoft zelf kwam ik op WINSOCK probleem.
Dit is te repareren door en programmatje winsockxpfix.exe.

Bedankt allemaal.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]