Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008 14:22 

Hallo,

sinds een paar dagen is het menu van mijn webinterface van mijn speedtouch 780, firmware 6.5.29.0 'scrambled. De menu's zie ik nog wel maar kan ze niet openen. Java is geupdate en verder is er niks veranderd op mijn pc (xp). Ditzelfde doet zich ook voor op mijn laptop met Vista Ultimate. Ik heb verder het modem nog geen reset gegeven. Hoe kan ik dit probleem oplossen en hoe is het ontstaan ?

mvgr,

djpetit

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008 20:01 
Site Admin

Het eerste wat er in mij opkomt is de modem een soft rset te gven, d.w.z de aan/uit schakelaar aan de achterkant op uit zetten, laat voor de zekerheid hem even half uurtje uitstaan en dan weer aanzetten.

Als dit niet werkt zou ik zeggen: hard resetten dat ding. d.w.z: achterop het modem zit en ingang om te resetten, papaerclip erin 20 sec vasthouden en dan gaat die alles weer opnieuw inladen.

Laat even weten of 1 van deze twee aandragingen iets heeft geholpen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2008 06:53 

djpetit schreef:
en hoe is het ontstaan ?

Waarschijnlijk door de firmware update van KPN. Er zijn veel ST780 die daarna niet goed opstarten en in de recovery mode staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2008 09:50 
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad. Het modem 'hard' geresed met als gevolg dat deze niet meer goed opstart.
Het powerlampje brandt groen, internetlampje brandt oranje.
Zie voor de oplossing van dit probleem de vraagstelling 'SpeedTouch 780(i) start niet goed op' dit forum.
Het betreft een firmware-upgrade te downloaden van kpn:
http://kpn-serviceportal.custhelp.com/cgi-bin/kpn_serviceportal.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=6832&p_created=1165919693&p_sid=rp3_E7pi&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NyZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXNwZWVkdG91Y2g*&p_li=&p_topview=1
of van SpeedTouch:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#780

BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 11:03 

En wat is de status nu ? Enige verbetering ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 11:43 
Tot mijn grote verbazing was ik na de update direct weer online. Het is wel belangrijk om tijdens deze update de computer van een vast IP adres te voorzien (staat ook in de handeleiding van de update).
Daarna wel de computers in het thuisnetwerk opnieuw opgestart om nieuw (dynamisch) IP adres te laten krijgen.
Het duurde wat langer (15 min) voordat ik weer kon telefoneren; het modem moest eerst gegevens van Planet ontvangen wat betreft de telefonie-instellingen. Het modem heeft namelijk na de update alle instellingen verloren.
En verder tot nu toe geen problemen meer gehad......

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 08:47 

Nou eindelijk van het weekend maar eens aan mijn modem gewerkt. Eerst getracht maar de modem te resetten via de restknop achterop. Nou dat was me het verhaal wel want hierna sloeg de modem helemaal vast en deed hij helemaal niks meer. Na telefonisch overleg met de KPN-helpdesk bleek dat de modem de software kwijt was en deze er opnieuw ingezet moest worden. Maar ja dat wordt lastig als je de cd nergens meer kunt vinden. Na de software (herstelsoftware) maar even bij de buurman gedownload te hebben kon ik de modem weer voorzien van software en was ik in een mum van tijd weer online.

mvgr,

djpetit

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 20:44 

Dus eind goed al goed :?:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]