Na ruim anderhalf jaar SB (Surfen en Bellen) te hebben gehad heb ik de knoop doorgehakt en SB opgezegd.
De reden is niet zozeer dat het niet werkt want de laatste tijd is het geen echt probleem meer maar de nog immer trage upload die SB biedt.
Uiteindelijk heb ik HetNet opgebeld en gevraagd hoe het opzeggen cq overstappen in zijn werk gaat.
Ik ben ruim anderhalf jaar lid en ik mag blijkbaar per maand opzeggen,geen idee of dit ook zo is mijn contract eindigt formeel op 23 mei 2008.
De helpdesk van HetNet (natuurlijk via graties nummer gebeld!)meldt me duidelijk dat overstappen gewoon kan en dat ik per maand weg kan.
Nieuwe provider (xs4all) gebeld en me daar aangemeldt voor een light abbo met Flatfee small bellen.
Abbo lijkt dus op snel SB van HetNet maar een upload die 4 keer hoger ligt..
Ik heb dus niet voor een adsl stunter gekozen maar weer terug naar xs...niet goedkoop maar nog steeds betrouwbaar..als is het alleen al het gewone netnummer die je moet bellen maar goed....
HetNet meldt dat de upload voorlopig niet versneld zal worden..zucht.
Aan xs maar gelijk gevraagd en die meneer zei dat kabelproviders de upload weer aan het verhogen zijn en zij niet kunnen achterblijven...hmmm niet slecht klinkt dat.
Ik wil hier geen reclame maken voor hen maar ik wil aangeven dat ik SB zat ben en de knoop heb doorgehakt.
Als het goed is is SB na een maand bij me weg en dan bekijken ze het bij HetNet maar GEWOON.....
Ik zal jullie op de hoogte houden van de overstap ervaringen...