Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 10:15 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
Hallo,

Sinds gisteren (24-6-2006) heb ik de EXPERIA box aangesloten. Alles schijnt goed te werken behalve het WIFI gedeelte.

Ik heb verschillende notebooks via WIFI aangesloten met een WEP-key.
Bij het opstarten van een notebook heb ik en goede verbinding en kan ik alles doen.
Telkens na 10 minuten verbindingstijd (reproduceerbare tijd) valt de verbinding uit. Dit geldt voor alle notebooks....

Heeft iemand een suggestie waar ik het moet zoeken? Het lijkt wel een instellingsprobleem in de EXPERIA-box omdat die 10 minuten voor alle notebooks geldt...Of is de box wellicht niet in orde? (In de box zit software 1.38...)

Op mijn vorige WIFI router had ik nergens last van.....
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 11:01 
Offline

Geregistreerd: vr 05 mei 2006 11:42
Berichten: 9
Hallo ik had een vergelijkbaar probleem met mijn notebook met ingebouwde WIFI chipset. uiteindelijk bleek dit veroorzaakt door de versie van de Intel-driver. Wellicht speelt dit ook bij jou? Zie voor verdere info dit topic: http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=219


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 11:04 
Offline

Geregistreerd: ma 05 jun 2006 16:19
Berichten: 41
Gebruik je de gigaset?

Dan kan het namelijk zijn dat windows de USB poort afsluit met de energie besparende modus. Mocht dit het geval zijn kun je het zo uitzetten:

Ga naar (conf.scherm > systeem > tabblad hardware) apparaatbeheer, daar de USB HOOFDHUB selecteren. Daar rechter tabblad ENERGIEBEHEER het tweede vakje weg vinken. Energie besparende modus moet dus uit.

Dit moet met alle USB HOOFDHUBs gedaan worden.


Gebruik je niet de gigaset of een andere USB ontvanger, dan kijken we weer verder :P . Hou wel bij wat het WiFi lampje doet op de EB als de verbinding weg valt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: wegvallen WIFI
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 13:19 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
hallo,

Bedankt voor jullie reakties.
Ik gebruik niet de USB ontvanger en ook geen Centrinion processoren.

Ik gebruik Celeron processoren in een Compaq en Toshiba notebook (beide wat oudere typen).
Het probleem zit in de WEP beveiliging. Als ik WPA-PSK beveiliging instel blijft de verbinding wel goed.

Probleem is dat niet alles deze beveiliging ondersteunt...ik gebruik ook een 3COM bridge voor het aansturen van een HP-printer en deze bridge ondersteunt alleen WEP....

Maar waarom WEP nu na 10 minuten de verbinding doet verbreken???

Ik hoop dat het probleem opgelost kan worden...

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 13:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wat voor type 3COM bridge gebruik je. gaarne specs.
op de site van 3com staan 3 bridges vermeldt en alle 3 hebben wpa ondersteuning.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 15:44 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
jwagenaar schreef:
wat voor type 3COM bridge gebruik je. gaarne specs.
op de site van 3com staan 3 bridges vermeldt en alle 3 hebben wpa ondersteuning.


3CRWE454G72 access point, bridge, repeater
laatste SW-update erin gezet...., ingesteld als bridge, geen WPA.

Mvg,
Jack


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 16:14 
djekky schreef:
jwagenaar schreef:
wat voor type 3COM bridge gebruik je. gaarne specs.
op de site van 3com staan 3 bridges vermeldt en alle 3 hebben wpa ondersteuning.


3CRWE454G72 access point, bridge, repeater
laatste SW-update erin gezet...., ingesteld als bridge, geen WPA.

Mvg,
Jack


Een printer via een bridge connecten met je wireless Lan ?
Is niet echt logisch
De naam zegt het al "bridge " in die modus zet je een wireless link tussen twee devices die allebei als bridge staan ingesteld
En je EB werkt als AP

Mischien kan je die printer aan je EB hangen met usb ?

succes


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 16:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Haal het vinkje weg bij IEEE verificatie. Je vindt dat bij eigenschappen van de wireless LAN-verbinding(netwerkverbindingen) Tab verificatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 16:29 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
Of het logisch is of niet, mijn HP-printer met een LAN-kaart staat op deze manier "stand alone" op zolder. Heeft altijd gewerkt!....

Maar mijn probleem is eigenlijk waarom werkt WEP niet goed met de EXPERIA box? Elke 10 minuten valt de verbinding weg.

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 16:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
djekky schreef:
Elke 10 minuten valt de verbinding weg.

Veelal veroorzaakt door IEEE verificatie, heb je al gekeken of er geen vinkje staat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 17:23 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
Marcel schreef:
djekky schreef:
Elke 10 minuten valt de verbinding weg.

Veelal veroorzaakt door IEEE verificatie, heb je al gekeken of er geen vinkje staat?


Hallo Marcel,

Ik heb het vinkje uitgezet......ik heb al 17 minuten verbinding en het gaat nog steeds goed.....

Ik wacht met spanning af voordat ik ga juichen...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 23:17 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
djekky schreef:
Marcel schreef:
djekky schreef:
Elke 10 minuten valt de verbinding weg.

Veelal veroorzaakt door IEEE verificatie, heb je al gekeken of er geen vinkje staat?


Hallo Marcel,

Ik heb het vinkje uitgezet......ik heb al 17 minuten verbinding en het gaat nog steeds goed.....

Ik wacht met spanning af voordat ik ga juichen...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jun 2006 23:20 
Offline

Geregistreerd: zo 25 jun 2006 09:29
Berichten: 7
Hallo allemaal,

"Haal het vinkje weg bij IEEE verificatie"

De oplossing van Marcel heeft mij in iedergeval geholpen!....
Geen idee wat er allemaal gebeurt bij IEEE verificatie maar het was de oorzaak van het wegvallen van de verbinding (of heb ik nu alleen de symptomen bestreden?)

Bedankt allemaal voor het constructieve meedenken!!!! :D

Mvg,
Jack.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 jun 2006 10:20 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
hij is echt briljant die marcel :wink:
Topic gaat bij deze op slot .

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: verbinding
BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 22:38 
Offline

Geregistreerd: zo 09 jul 2006 22:17
Berichten: 2
Woonplaats: Middelburg
Ik heb ook het probleem dat mijn verbinding steeds wordt verbroken. Ik haal dan mijn adapter uit de pc en zet hem er opnieuw in.
Ik heb dan wel were verbinding.
Ook de energiebesparing van de usb heb ik al uitgezet en heb een vast ipadres. Het probleem blijft zich echter voordoen.

Over dat uitvinken bij eigenschappen van de internetverbinding, dat snap ik niet want er staat nergens verificatie.
Mogelijk kijk ik niet op de juiste plek.

Verder zou ik helaas niemand aanraden over te stappen op internetplusbellen. Vanaf ontvangst van de EB niks anders dan problemen.
.......te vroeg versturen EB, storing op server, verkeerd kabeltje in box,analoog bellen niet meer mogelijk en digitaal dus ook niet.

Wel een bos bloemen van de KPN maar daar kon ik dus ook niet mee bellen.

Dus veel ergernis, extra kosten en vooral veel tijd kwijt om maar enigzins bereikbaar te zijn.
Ik heb dus een aardige declaratie naar de KPN gestuurd.

Dus tip voor iedereen...........wacht maar totdat de kinderziektes eruit zijn .


Gr. Aukje


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling