Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 18:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 17:42 

Misschien ligt het aan de taal?? Zet de server misschien de opdrachten om in een voor de printer niet te verwerken taal??

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 18:21 

Kan het zijn dat de printer nog niet is geïnstalleerd?? De software staat er wel op maar........

Ik noem maar wat op. Ik weet het ook niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 19:26 

Vooruit lopend op commentaar heb ik de printer op de usb aansluiting van de pc aangesloten en geïnstalleerd. Alles goed gezet zoals poorten etc etc etc, print opdracht verstuurd maar ...........helaas, geen resultaat

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 21:01 
Site Admin

heeft deze printer sowieso ooit wel gewerkt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 21:32 

Als ik hem op usb aansluit? Ik zeg je: ik wil hem niet meer kwijt zo goed. Echt waar, er mankeert helemaal niks aan. Waar de fout zit weet ik niet maar ben er nog niet mee klaar dat weet ik wel.
Heb net ingelogd op de EB. Daar is de server nu ook opgenomen bij het aantal clients en dezelfde poort als de printer cq server.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 23:10 
Site Admin

sluit de printer eens aan op de printserver en zorg dat deze laatste het ipnummer heeft wat je eerder noemde (192.168.2.6) en installeer vanaf de pc de software voor de printer; kies dan bij de installatie voor netwerkprinter. als het goed is zal de software op zoek gaan naar de printserver. wellicht voor de zekerheid de laatste software van hp downloaden: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... 28&lang=nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:04 

pcleek schreef:
Vooruit lopend op commentaar heb ik de printer op de usb aansluiting van de pc aangesloten en geïnstalleerd. Alles goed gezet zoals poorten etc etc etc, print opdracht verstuurd maar ...........helaas, geen resultaat

heb je ook de software weer gedeinstaleerd nadat je hem van de usb hebt afgehaald ?
en hem opnieuwe geinstaleerd toen hij aan de server kwam
anders heefd hij een verkeert pad en komt het nooit aan
tijdens het instaleren van de software kan je aan geven of het gaat om een netwerkprinter
en dan moet je het pad aangeven of hij detecteerd hem zelf
mits het goed is aangesloten

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 22:39 

Jongens ik heb de software dus weer verwijderd en geprobeerd om het op jullie manier te doen. Maar de wijze zoals jullie die voorstellen gebeurt niet. Zal zeggen hoe de installatie procedure verloopt: tijdens de setup wordt mij op een gegeven moment gevraagd om de printer aan te sluiten. Dat doe ik dan door de printer aan te zetten. Heb ook al eens geprobeerd om beiden te doen, usb stekker in de server en dan aanzetten van de printer, maar krijg hetzelfde resultaat. Er wordt geen verbinding met de printer gemaakt cq gevonden. De pc gaat domweg niet op het netwerk zoeken. Mij rest dan alleen nog om een vinkje te zetten bij "software installeren zonder de hardware aan te sluiten". Op de gewone usb-manier zie je, als ik de printer op de pc aansluit ook dat er verbinding met de printer wordt gemaakt. Zoeken op hardware gaat ook al niet anders was het geen probleem.

wagenaar, je zegt: "als het goed is zal de software op zoek gaan naar de printserver". Dit gebeurt dus niet. Het is dus niet goed. Verkeerde software. @#$%!!!!!!!grrrrrr(&^><:

Ik kan dus tijdens de setup niet kiezen voor "netwerkprinter".

Ben nu de software van HP aan het downloaden en zal het installeren. Misschien is de procedure wel anders dan die die bij de printer is geleverd.

Wat ik wel even wil benadrukken is mijn grote bewondering om jullie inzet om mij te helpen.!!!!

Jullie horen van mij of de installatie na het downen nu wel lukt.

Als er nog andere opties zijn hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Een dankbare pcleek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 15:54 

Ik ben nog steeds niks verder. Heb de software die ik opgehaald heb bij HP, geïnstalleerd. Dezelfde setup als die van de cd. Moest dus een vinkje plaatsen op het moment dat de software vroeg om de hardware aan te sluiten. Anders gaat de setup niet verder. Ik kan de EB pingen net zoals de server. Maar ga ik zoeken naar beide IP adressen, EB of de server, word er niks gevonden. Heb local host ook al onderzocht. Gevonden bij Google. Niks mis. Heb een printer toegevoegd,netwerkprinter, printer zoeken,maar dan zie ik de printer niet op het netwerk. Ik zit met m`n handen in het haar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 16:36 
Site Admin

volgens mij is deze software voor het aansluiten van de usb-versie van de printer.
deinstalleer de software voor de printer en de geinstalleerde printers.
voeg nu een nieuwe netwerkprinter toe. bij de vraag van welk printer, gebruik je bladeren voor het zoeken van de drivers; blader dan naar cd waar de software opstaat (eventueel 1 van de submappen daarvan). gebruik het genoemde ipnummer voor de tcp/ip poort.
wellicht kan de firewall van xp (en/of eventueel antivirusscanner) nog in de weg zitten; zet deze tijdelijk even uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 21:35 

Ik heb voor een school ook een keer een printservertje (sweex) geplaatst

Om daar een printer te installeren had ik een workout gemaakt, misschien dat je er wat aan hebt

• Klik op Start.
• Klik opProgramm’s
• Klik op Network Printserver
• Klik op Setup Wizard.
o Het programma wordt nu opgestart.
• Klik op Network Print Server Setup Wizard.
• Klik op Volgende
o Er wordt gekeken naar de aanwezige printservers
• Klik op de printserver die je wilt gebruiken. Canon IP3000
• Klik daarna op Volgende
• Klik op volgende (niets veranderen aan de instellingen van de printserver/No, I don’t want to change settings)
o Indien er een melding komt dat er geen printers zijn geïnstalleerd. klik dan gewoon op OK
• Klik op Add New Printer
• Klik op Volgende
o Zorg dat Lokale printer staat aangekruist.
• Klik op Volgende
o Zorg ervoor dat Lokale printer aanstaat.
• Klik op Diskette
• Klik op bladeren
• Ga naar de F: schijf, de map software, de map CanonIP300
• Klik 1 keer op CJPi3000.INF
• Klik op OK
• Klik op OK
o Als het goed is komt er in het scherm Canon PIXMA iP3000 te staan
• Klik op Volgende
• Klik op Volgende
• Klik op Voltooien
o De printer software wordt nu geïnstalleerd/gekopieerd op/naar de computer
• Klik als de printer is geïnstalleerd in Network Print Server Setup Wizard op Volgende
• Klik op Volgende
• Klik op Voltooien
• Klik op Exit om het wizard programma te sluiten

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 22:18 

Heb de software weer verwijderd. Toen geprobeerd om een printer toe te voegen. Als ik bij de vraag ben: "met welke printer wilt u verbinding maken" zet ik een stip in de onderste optie (verbinding maken met een printer op het thuisnetwerk) typ ik in het onderste veld het IP adres in. Krijg dan de melding: "kan geen verbinding met de printer maken".Of de naam is niet juist of de printer heeft geen verbinding met de server. En vast loopt het weer. Klik ik op een printer zoeken zie ik geen printer op het netwerk.

In de gedownloade software staat een inf-bestand die ik moet openen om de gegevens van de printer boven water te halen, als ik ga bladeren naar de software. Lukt ook niet. Gegevens worden domweg niet door de pc( Windows) geladen

Firewall en antivirus uitgezet maar het helpt niet.

Ik volg precies de procedure zoals mij wordt uitgelegd maar ik kom niet verder. Probeer wat ik doe zo goed mogelijk uit te leggen zodat jullie geen verkeerd beeld krijgen van mijn handelingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 22:22 
Site Admin

hoewel je aangeeft dat de printserver merkloos is, zal toch verder gezocht worden of er toch niet ergens een merk of type te achterhalen zijn. wellicht via de verkoper.
aan de hand daarvan kunnen we wellicht verder komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 22:39 

Haakmeer gaf de optie om het via de wizard te doen, die bij de server geleverd is. Maar bij bladeren naar de software gaat het mis. De wizard zit iets anders in elkaar dan die van sweex.

Ik bel eerst de verkoper. Jullie horen nog

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 21:58 

Heb de verkoper nog niet gesproken. Was vandaag te druk. Wat ik nog wel wil opmerken is dat ik de server nog steeds niet in het lokale netwerk van de EB zie. Ook niet als ik hem uitzet of reset. Alleen de computers die bedraad (deze pc) of draadloos (laptop) zijn aangesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]