Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2008 19:37 

Die 3 IPB verbindingen zijn niet zo erg, het maakt wel verschil of het adsl over isdn of pstn is. Wanneer de andere verbindingen over pstn lopen, kan het inderdaad gaan storen. Wanneer dit het geval is, zou ik T-pres migratie overwegen, dan zetten ze jouw verbinding over in de centrale op een pstn verdelerpunt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jan 2008 19:53 

Even niet echt helder.
Ik heb IPB over een ex-ISDN lijn.
Zou het dan gaan storen als die andere twee PSTN aansluitingen zijn??

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 11:19 

Het gaat allemaal niet vanzelf hoor. !!!
Is afgelopen maandag eea in gang gezet, nadat alle kabels zijn doorgemeten, wordt ik dinsdag teruggebeld door een medewerker van KPN om een afspraak te maken om mijn kabels door te meten.
Ik vertel de man dat dit de dag ervoor al is gebeurd en dat er al een proces is opgestart om mijn lijn voor een langere periode te monitoren en dat er dus al eea "loopt".
Grote verbazing aan de andere kant van de lijn..."dus deze ticket kan afgesloten worden"???
"ik zou het maar doen, want anders gaat er van alles mis".
Gisteren de monteur gesproken en die heeft de mededeling dat de opdracht die ''s maandags gemaakt is "verdwenen" is.
Alleen de klant kan een nieuwe storing aanmelden.
Dus maar weer gebeld (mobiel, want de box was op dat moment al meer dan 10 keer gereboot !!!) voor een nieuwe storing.
Het vervelende is dat je elke keer een ander aan de lijn krijgt (die het probleem wel even op zal lossen) en dat je dan het hele verhaal moet gaan doen.
Van de monteur had ik de naam van een afdeling, de naam van een persoon en nog een nummer waaronder mijn gevalletje bekend is doorgekregen.
Maar dát kan niet !!!! een klant die even gaat vertellen naar welke afdeling een storing doorgezet moet worden !!!!
"kunt u even aan de lijn blijven, dan pleeg ik even overleg met een andere afdeling"
Na enkele minuten wachten wordt met enige tegenzin de afdeling, naam en nummer overgenomen en nu is het maar weer wachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 12:18 

Het is al vervelend dat je een storing hebt, het is nog veel vervelender dat door de administratieve fouten die bij de kpn/planet nog al veelvuldig voor komen en je storing weer onnodig langer gaat duren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 11:01 

Nou ben ik sinds de "vreselijke vrijdag" al 4 dagen onafgebroken online.
Zaterdag kwam het programma "network magic" met de melding dat er een programma update was.
Deze update uitgevoerd op de comp van mijn zoon, en op mijn eigen computer het programma weer in werking gesteld (ik liet het niet meer mee opstarten) en ook hier de update uitgevoerd.
Het zou toch wel heel bizar zijn als blijkt dat dit programma de boosdoener is geweest.
Na wat recherchewerk (via "zoeken" geen resultaat) op dit forum heb ik toch nog wel terug kunnen vinden dat mijn 1e en 2e SiemensEB hun spontane reset hadden nog vóórdat het progje "network magic" geinstalleerd was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 12:31 

en helpt het zon programma
ik heb laatst in een computer tijd schrift gelezen dat ze een test hebben gedaan met allerhanden zo genoemde download versnellers
al die programmas beloofden een snellere verbinding te kunnen maken
maar na die testen bleken er maar verdond weinig te zijn die dat dan ook waar maakten
en die het wel waar maakten die hadden maar een zo weinige verbetering dat het nog geen 10% scheelde

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 13:34 

Het is geen download versneller.
Het is een programma om op simpele wijze een netwerk op te zetten.
Daarnaast wordt er nog een logbestand bijgehouden over de verbindingen, kan je zien of de printer in het netwerk beschikbaar is en er worden nog allerlei meldingen weergegeven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 13:56 

We zijn nu al vijf dagen verder zonder een berichtje van @vankooten.
Zijn de problemen nu opgelost op 30-1 was hij al vier dagen probleemloos online?? :P :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 14:25 

aart44 schreef:
We zijn nu al vijf dagen verder zonder een berichtje van @vankooten.
Zijn de problemen nu opgelost op 30-1 was hij al vier dagen probleemloos online?? :P :P

:D :D :D :D

Ik dacht precies hetzelfde.

Of is het nu zo rampzaling dat er ergens een modem ligt na te smeulen in de tuin.
En de glaszetter is net weer weg na het vervangen van het raam..... 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 16:44 

Heren, heren,....................
Niets van dit alles.
In de tuin ligt niets te smeulen en een glaszetter is ook nog niet nodig geweest.
Het is bijna te bizar voor woorden.
Nadat de tweede Siemens EB was geplaatst wilden wij weer een netwerk instellen. Om een of andere vage reden wilde dit niet lukken. Wat ik ook probeerde of instelde, de twee computers "zagen" elkaar niet.
Via dit forum ben ik aan het programma "network magic" gekomen.
Na installatie op twee computers kwam ik erachter dat mijn "sygate" firewall zich vastgeklampt had aan een virtuele netwerkkaart.
Deze virtuele netwerkkaart was geinstalleerd door de kinderen (nou ja, kinderen, 22 en 19) om online spellen te kunnen spelen (hamachi).
Nadat ik de firewall weer op de gewone netwerkkaart had gezet was er ook weer gewoon een netwerk en konden de computers elkaar weer "zien".
Het programma heb ik verder laten staan op de computers omdat het ook gelijk een melding gaf als er geen internetverbinding meer was.
Bij de Siemensbox gebeurde het regelmatig dat 1 computer geen verbinding meer had, maar de andere wel. De enige oplossing was dan even de stroom eraf en weer opnieuw opstarten.
Vorige week zaterdag ben ik eens gaan kijken of de computer van zoonlief wel virusvrij en/of trojanvrij was, vanwege de vele reboots.
Tijdens het downloaden van "AVG anti-spyware" kwam er een pop-upscherm van "network magic" dat er een programma update was.
Alles achter elkaar afgewerkt. De computer was virusvrij, geen trojaanse paarden of andere smerigheid en een programma update gedaan van "network magic".
Deze update ook op mijn computer uitgevoerd.
Nu komt het fijne, maar ook het vervelende vanuit de optiek van een troubleshooter, geen enkele spontane reboot meer.
Afgelopen woensdag heb ik op allebei de computers "network magic" gedeinstalleerd en nog steeds, tot op de dag van vandaag nog geen enkele reboot.
In de tussentijd hebben we, uiteraard, geprobeerd om de Thomson box op z'n knieen te krijgen (downloadprogramma op "max", torrent erbij, spellen online met MSN en Skype erbij), maar hij geeft geen krimp.
Vandaag belde tussen de middag iemand van de KPN om te vertellen dat ze nu mijn lijn voor 5 dagen gaan monitoren, maar hij had zelf ook al gezien dat het nu al voor langere tijd goed ging.
Hem heb ik ook mijn verhaal verteld van het programma, maar desalniettemin gingen ze toch monitoren.
Deze morgen heb ik ook een mail gestuurd naar "network magic" met de vraag of het uberhaupt mogelijk is dat hun programma vanwege een bug in staat is geweest om mijn modem/router te laten rebooten.
Neem maar eens een kijkje op hun site, dan zul je zien dat een van mogenlijkheden van het programma is dat het in staat is om een modem fysiek te kunnen laten rebooten.
Ben benieuwd naar hún én naar jullie reactie's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2008 17:20 

Ja met dat "network magic" was me bekend dat had je al eerder verteld dat je een vermoeden had.

Maar nu lijkt het er toch echt op dat dit topic een keer afgesloten kan worden en dat het probleem gevonden is.
Maar laat ze nu nog maar een paar dagen monitoren dat kan geen kwaad.
Nou ja er is zoveel gebeurd bij je dat KPN niets verdient aan je IPB verbinding, maar laten we het beste er maar van hopen. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 08:15 

Het is fijn dat het is opgelost en hierbij sluiten we het onderwerp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 12:46 

Nog even een nagekomen bericht.

Is it possible that this program, due to a bug, has been able to reboot a modem/router????
First a Siemens sx552 and later a Thomson 780 where constantly rebooting, sometimes once or twice a day, sometimes 10 to 15 times a day.
Last saturday i did a program-update on two computers and after that i had no more reboots of the modem/router (thomson 780)
Now the program is uninstalled on both computers and still no more reboots.
Please an hounest answer

Dit was het bericht wat ik verstuurd had naar de makers van "network magic".
Hieronder het antwoord, wat vandaag binnenkwam.

Hello, joop:

Thanks for writing! This is not a bug, but Network Magic does generate a few additional network connections and a minimal amount of network traffic that some routers can be sensitive toward.

On Network Magic, click "Tools" followed by "Options." Select the "Advanced" tab. Then, set the first option to "Slower" and the second to "10." This will slow down the rate at which Network Magic checks the status of other devices on your network, which may resolve the problem you're experiencing.

If it does not, check your router manufacturer's website for a firmware update for your router.

Nathan
Network Magic Support

Mooie boel!!!
De eerste Siemens was dus gewoon slecht en kort na het ontvangen van de tweede siemens heb ik dit programma geinstalleerd en heb ik dus, onwetend, steeds zelf voor reboots gezorgd :oops: :oops: :oops:
Ook de Thomson kreeg hiermee te doen.
Het programma is er nu af en tot op de dag van vandaag geen reboots meer.
Dank aan een ieder voor het meedenken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 feb 2008 15:00 
Site Admin

en nu echt een slotje

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]