To5.0 schreef:
Ik heb mijn box binnen en wil deze gaan installeren
Nu heb ik al een telefoonkabel rechtstreeks naar boven lopen voor mijn huidige ADSL aansluiting.
Kan ik gebruik maken van deze kabel? Ik vervang natuurlijk de splitter voor de ADSL en telefonie.
Bij Planet zeggen ze dat ik de box in de meterkast moet plaatsen en een datakabel naar boven moet laten lopen ivm verlies van snelheid en kwaliteit. Lijkt mij onzin. Deze meterkast is beneden en op de galerij, kan dus heel koud worden en ik heb gelezen dat de box niet beneden het vriespunt mag.
Zelf denk ik aansluiten zoals nu mijn adsl zit, deze werkt perfect en heeft een zeer snelle verbinding.
Kan iemand mij vertellen wat het besten is en of heeft iemand ervaring er mee?
Alvast bedankt.
KPN adviseert in z'n algemeenheid om de EB zo dicht mogelijk aan het ISRA-punt te plaatsen. Alleen dat het voor jou situatie niet zo handig is, is dan nog geen onzin van KPN. Ik zou zeggen: als je het nu goed opgelost hebt met je huidige ADSL, doe dat dan ook voor IPB. Want de EB is niets anders dan een ADSL-modem, zoals je ook nu gebruikt voor de huidige ADSL.
Dus, gewoon aansluiten zoals je nu ook hebt. En als er dan iets niet werkt (bv. lagere snelheden dan verwacht, storingen, klapperende verbindingen), dan wordt het tijd om eens naar alternatieven te zoeken. Maar ik verwacht dat het gaat werken, zoals het nu ook werkt.
Succes!