Beste lezer,
Vanwege de kosten 72,50 p/m bij Planet Internet IPB met 2 telefoonnummers + 6Mbit internet overgestapt op Telfort 20Mbit a 29.95 p/m met 1 telefoonnummer.
Begin december 2007 aangevraagd via de telfort website, oplevering stond gepland voor 21 januari 2008, en is inmiddels actief.
Wat heb ik gedaan:
1) 3 december Telfort aangevraagt, binnen 2 weken het modem binnen en de brieven.
2) Gewacht tot ik in stap 4 zat bij telfort.
3) 3 januari telefonisch opgezegd bij Planet, zelfde dag bevestiging via email.
4) Na 1 week de bevestiging brief van planet betreffende stop zetten account, 2 weken later nog een brief met het verzoek de experia box terug te sturen na afsluiten account bij Planet, 11-02-2008.
5) Vandaag 21 januari om 13:50 uur stopte de experiabox, losgehaald en de telfort Zyxel aangesloten, 1 malig activeren, modem reset, daarna gelijk internet op 13mbit (adsl2 centrale), er was opgegeven 19Mbit, ga ik dus nog verder onderzoeken maar heeft nog geen prioriteit.
Telefoonaansluiting kon ik na 2 uur ook normaal activeren
Kort gezegd, tot op heden naadloos overgestapt van IPB Planet naar Telfort.
PS. Ooit was ik een ISDN klant met internet, toen bij overstap op IPB van planet de experiabox speedtouch 780 gekregen, en nu dus gewoon een analoog Zyxel modem, en dus geen problemen gehad omdat ik ooit ISDN had.