Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 00:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 13:43 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Beste Mensen,

Het is om gek van te worden.
Na twee keer een siemens 552 te hebben gehad (voormalige isdn aansluiting) heb ik nu sinds 3 dagen een Thomson Speedtouch.
De eerste siemens resette zichzelf op het laatst wel 3 of 4 keer op een dag. Nadat deze omgeruild was ging het 'n stuk beter.
De laatste tijd begon ook deze zichzelf te resetten, of anders alleen 1, of de andere comp, of allebei de computers van het net te gooien.
De oplossing was dan, even de stroom eraf en daarna deed 'ie het weer.
Op 28 november (ja, mijn verjaardagskado) werd ook deze box vervangen, maar nu voor een Thomson.
Leek alles leuk te gaan.....gisteravond een zelfstandige reset van ook deze box.
Deze morgen net twee keer achter elkaar !!!
Alle lampjes uit en de een na de andere gaat weer aan en even later is er weer internet.
Hier moet iets anders aan de hand zijn dan alleen een brakke siemens EB....toch ?????
Heeft iemand enig idee ??????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 13:56 
Hallo

Even een simpele opmerking

Heb je geen problemen met de stroom voorziening
Zit er in het stopcontakt geen slechte verbinding

MVG
Henk


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2007 14:04 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
In het verleden (met de eerste siemensbox) zat de stroomadapter op een blok, waar meerdere apparaten op zaten (telefoon etc).
Op aanraden van de helpdesk zit de adapter nu rechtstreeks op de wandcontactdoos.
Of deze een slechte verbinding maakt.....?? ik zou het niet weten.
Contact is contact zou ik zo denken, maar het zou een optie zijn dat wanneer de stroom ook maar een fractie van een seconde weg is dat de box zich zelf gaat resetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 10:33 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Gisteren de helpdesk gebeld na weer een spontane reset.
Na ruggespraak gehouden te hebben met collega's werd mij voorgesteld om het "aarddraadje" van mijn computer eens NIET aan te sluiten op de centrale verwarming.
In mijn huis nl is nergens in de buurt een stopcontact met randaarde.
In de keuken en bijkeuken wel uiteraard.
De EB op een ander stopcontact geplaatst (nog wel op dezelfde groep)
De computerkast is dus nu NIET geaard, maar net hoorde ik uit de hoek naast de bank weer "tik" en vervolgens komt op mijn scherm een ballonetje met de tekst "een van de netwerkkabels is niet aangesloten".
Na enkele minuten heeft de Thomson zichzelf weer opgestart en kan ik dit postje plaatsen.
Wat kan hier nou toch aan de hand zijn !!!????
Ben ik echt de enige IPB-gebruiker die dit probleem ondervindt?????
Is het uberhaupt mogelijk dat door een signaal vanuit mijn computer de EB op tilt slaat??????
Echt..elk advies is welkom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 11:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Is de Helpdesk niet genegen om toch eens een andere EB op te sturen?

Aarding kan wel eens voor problemen zorgen, er zit niet voor niets randaarde op veel computer-apparatuur.
Maar om dit nu af te doen al een aarding probleem is te gemakkelijk.
Een beetje een brakke voeding kan tenslotte ook dit probleem veroorzaken.

Ken je iemand met exact hetzelde modem?
Anders zou je eens een weekeindje kunnen ruilen van EB.

Is toch een vervelend probleem.

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 16:30 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Ik ken niemand met zo'n box helaas.
Dat zou toch ook wel problemen geven met telefonie??
Zou er sluiting of zoiets kunnen zijn in de kabel buiten mijn huis???
Het regent al de hele morgen en middag en zojuist heeft de box zich voor de derde keer gereset.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 16:48 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
En enkele minuten later voor de VIERDE keer vandaag.
Een verlengsnoer uitgerold (mijn vrouw vroeg al gevat of we gingen kamperen) en de box aangesloten op een andere groep.
Gelijk viel al iets op.
Afgelopen dinsdag zat ik op de bank (naast de EB) sint gedichten te schrijven toen ik een tik hoorde uit de EB.
Ik keek gelijk en zag alleen het "powerlampje" groen branden en daarna kwam de rest een voor een bij.
Toen ik zojuist de adaptor uit de muur trok en in het verlengsnoer stak, brandde het powerlampje eerst 'n aantal seconden rood en daarna pas groen.
Mijn conclusie is dan dat de "power" er niet echt af is geweest, want bij een "Thomson reset brand het gelijk groen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 16:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
ik heb dit zelfde probleem gehad met een speetouch 780 wl
die is toen de tijd gelukkig vervangen voor een siemens experian box sind dien geen problemen meer gehad wat betreft spontaan risetten

dus denk dat je moet vragen om een monteur die de box komt vervangen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 17:34 
Offline

Geregistreerd: vr 26 jan 2007 19:41
Berichten: 56
Woonplaats: Amersfoort
vankooten schreef:
Zou er sluiting of zoiets kunnen zijn in de kabel buiten mijn huis???
Het regent al de hele morgen en middag en zojuist heeft de box zich voor de derde keer gereset.


Echt verstand heb ik er ook niet van maar je hebt twee keer een Siemens gehad die ook gingen resetten de tweede Siemens na een tijdje (misschien net een tijd droog geweest) en nu deze Thomson ook resetten.

Dus dat er iets is met de kabel buiten je huis zou ik zeker niet uitsluiten.
Ja en hoe dat op te lossen meten is weten misschien kunnen ze je lijn doormeten??
Zijn er ook buren die hetzelfde probleem hebben provider is niet belangrijk als ze maar ADSL hebben. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 18:44 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Of er mensen in de buurt zijn met ADSL zou ik uit moeten gaan zoeken.
De meeste mensen hier zijn nogal trouw aan hun zeeuwse provider; zeelandnet en dat is een kabelboer.

Een andere groep helpt ook niet, want zojuist is de box daarop ook uitgevallen.

Ga maar weer eens bellen om te vragen of er over 'n wat langere tijd gemeten kan worden of de lijn goed is, of dat er een logbestand bijgehouden kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 19:54 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
de teller staat inmiddels op 7 !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 22:41 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Dit is dan toch weer de goede kant van een wat duurder abootje,
Vanmiddag gebeld met de helpdesk, die het probleem gelijk als "dit mag niet mogen" bestempelde.
Net gebeld door iemand van de technische dienst en morgen tussen 08:00 en 10:00 staat er een monteur voor de deur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 00:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
vankooten schreef:
Dit is dan toch weer de goede kant van een wat duurder abootje,
Vanmiddag gebeld met de helpdesk, die het probleem gelijk als "dit mag niet mogen" bestempelde.
Net gebeld door iemand van de technische dienst en morgen tussen 08:00 en 10:00 staat er een monteur voor de deur.


Vandaag bellen en morgen een monteur voor de deur.
Dat lijkt mij een typisch gevalletje van goede service.

Ben benieuwd of je een nieuwe EB krijgt en dat het probleem dan meteen uit de wereld is.

Want wat anders kan het dan zijn?

M.v.g,
Robèrt

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 00:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
gezien het feit dat dit nu al bij de 3e experiabox gebeurt, denk ik dat het probleem meer in de kwaliteit (eigenlijk het ontbreken hiervan) van de lijn. laat kpn de lijn maar eens goed doormeten. misschien een te zwaar abonnement voor de kwaliteit van deze lijn?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2007 08:41 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Draai je ook torrents of een ander programma :?:
Werk je draadloos of bedraad ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling