Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 16:22 

Na enkele storingen in het verleden, blijf ik gelukkig voortaan de gehele dag online met de Siemens EB en Adapter 108.
Echter bij het opstarten van de PC blijft het TV'tje in de systeembalk niet zichtbaar. Dan is ook het trapje helemaal grijs.
Bij controle van de netwerkverbinding via STart is deze soms wel en soms niet zichtbaar.
Bij wel zichtbaar, rechtsklikken en Verbinding Openen kiezen , geeft als resultaat :"verbinding verbroken" (ledje van USB 108 brandt wel)
De enige mogelijkheid blijft dan, de USB aansluiting van de adapter los te trekken en opnieuw terug te steken.
Hierna komt het TV'tje weer in beeld en na enkele rode kruisjes wordt alles stabiel.
Snelheid is steeds goed/uitstekend en de kwaliteit v.d. verbinding tussen 45 en 50 %

Ik zou dit graag oplossen omdat andere gebruikers van deze computer deze hele ceremonie niet kunnen uitvoeren.
Dus gewoon: Aanzetten en werken. Alle instellingen zijn goed, want eenmaal online werkt alles prima.

VARO

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 18:39 
Site Admin

hierbij een lotgenoot die dit probleem in het verleden ook heeft gehad.

het probleem is NIET op te lossen. ik weet niet of uw pc een usb 2.0 aansluiting heeft anders zou ik overwegen hem hierin te pluggen. op 1 of andere rare manier gaat het protocol bij het opstarten over zijn nek waardoor hij niet meer actief wordt. de enigste mogelijk geeft u zelf al aan, eruit trekken en opnieuw insteken. daarna zal het wel gaan werken. ook eventueel her-installeren van de software van de siemens usb stick is een optie.

nog een laatste. zeg het ip-adres eens vast in de siemens. wellicht dat dit ook een oplossing kan zijn.

ik heb al sinds een jaar geen siemens usb-sticks meer, maar ben over gegaan op de sitecom wl-171 die je hardware-matig in de pc zet. sindsdien is het opstarten en draaien maar :)

ik hoop da opgenoemde dingen iets kunnen betekenen, zo nee dan zou ik overwegen over te stappen op een andere wifi kaart. qua kosten niet schrikken. voor 15 euro per sitecom kaart heeft u wellicht een hoop problemen minder

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 18:56 

[quote="marcel234"]hierbij een lotgenoot die dit probleem in het verleden ook heeft gehad.

het probleem is NIET op te lossen. ik weet niet of uw pc een usb 2.0 aansluiting heeft anders zou ik overwegen hem hierin te pluggen. op 1 of andere rare manier gaat het protocol bij het opstarten over zijn nek waardoor hij niet meer actief wordt. de enigste mogelijk geeft u zelf al aan, eruit trekken en opnieuw insteken. daarna zal het wel gaan werken. ook eventueel her-installeren van de software van de siemens usb stick is een optie.

nog een laatste. zeg het ip-adres eens vast in de siemens. wellicht dat dit ook een oplossing kan zijn.

ik heb al sinds een jaar geen siemens usb-sticks meer, maar ben over gegaan op de sitecom wl-171 die je hardware-matig in de pc zet. sindsdien is het opstarten en draaien maar :)

ik hoop da opgenoemde dingen iets kunnen betekenen, zo nee dan zou ik overwegen over te stappen op een andere wifi kaart. qua kosten niet schrikken. voor 15 euro per sitecom kaart heeft u wellicht een hoop problemen minder

groet marcel.[/quote]

Dank je Marcel

Ik heb USB2 aan boord ( Hoewel bij het opstarten steeds de melding komt, dat Siemens 108 sneller kan werken)
Ook opnieuw installeren heb ik meerdere malen uitgevoerd. Negatief
Wat betreft je laatste voorstel: Ik heb nog een NETGEAR USB-adapter liggen. Kan natuurlijk proberen deze te laten detecteren en toe te passen met hetzij eigen software, hetzij Microsoft zonder ZWC.

Groeten Varo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 19:25 
Site Admin

lijkt mij een goed plan. moet eerijk zeggen dat ik nooit echt een hoge pet hebt op gehad van die siemens 108 gevallen. interface niet mooi. bereik matig. neen, geef mij maar m`n vertrouwde sitecom wl-171 die ik op beide pc`s hebt zitten. aanzetten en draaien maar. nooit geen problemen mee gehad.

de revieuws op diverse site`s zijn ook enorm lovend over deze wl-171. maar onthoud dat ieder product persoons gebonden is :wink:

groet marcel (die gaat uitbuiken van zijn chinees :D )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 19:26 

En als je nu eens al die software erafgooit.
Alleen de pure driver gebruiken en vooral Microsoft WZC gebruiken.

Ik gebruik draadloos geen enkel meegeleverd stukje software (van Linksys) en heb dus geen mooie gekleurde balkjes of andere leuke dingen in de systemtray staan maar wel áltijd een werkende verbinding.

Al die zogenaamde tools werken PC-vertragend.

Met opstarten zag ik het altijd al gebeuren, er is meteen verbinding en dan komt de software om de verbindig te verbreken om deze vervolgens weer op te zetten.
Dat moet ik niet....
Dus alles eraf en het zo minimaal laten werekn.

Ik had dat ook met die Siemens USB draadloze ding, wekrte met WZC perfect.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 19:28 

als je steeds de melding krijgt dat het apparaat sneller kan werken zit 'ie of niet in de USB 2.0 poort, of je USB-drivers zijn niet goed geïnstalleerd.
Anders kun je die melding nooit krijgen.........
Kijk maar eens goed na, ik denk dat dan het probleem wel opgelost is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 19:37 

Eric schreef:
als je steeds de melding krijgt dat het apparaat sneller kan werken zit 'ie of niet in de USB 2.0 poort, of je USB-drivers zijn niet goed geïnstalleerd.
Anders kun je die melding nooit krijgen.........
Kijk maar eens goed na, ik denk dat dan het probleem wel opgelost is

Maakt voor de werking van die USB stick niet veel uit denk ik.
Die werkt ook op een USB 1.1 poortje.
Maar je hebt wel een punt natuurlijk.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 19:43 

Robèrt schreef:
En als je nu eens al die software erafgooit.
Alleen de pure driver gebruiken en vooral Microsoft WZC gebruiken.

Inderdaad heb je dan een goed werkende draadloze verbinding met een Siemens 108USB adapter.

De wireless tool werkt alleen goed op een schone PC met W2K SP4 of XP SP2 en op een vaste(op het moederbord) USB aansluiting. Zodra je de tool vaker hebt geïnstalleerd op dezelfde PC is deze instabiel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 20:04 

Dank allemaal....... Heb voorlopig weer een en ander te experimenteren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2007 21:31 

Succes!

En laat vooral weten of het gelukt is.
Maar ook als het niet lukt, dan volgens er wel weer nieuwe oplossingen.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2007 16:44 

heb in het verleden bij 1 van mijn machines elke keer weer problemen
met de usb aansluitingen
Nu heb ik daar het volgende mee gedaancd van moederbord fabrikant in de speler
en dan bij harware handmatich al de usb delen verwijderen
dan machine opnieuw starten en het werkt daarna wel weer goed

dit zou ik gaan overwegen
gezien de melding die je krijgt
lijkt het erop dat je een machine hebt die dus schijnbaar het usb 1.1 protocol gebruikt op zijn usb poort
terwijl het eigenlijk een usb 2 moet zijn

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]