Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Reset Siemens Experiabox
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 08:54 

Na een reset van mijn Siemens Experiabox dmv. het gaatje en een paperclip wilde het VOIP ledje niet meer branden, dus geen telefoon meer.
Volgens en helpdesk medewerker had ik de resetknop te lang ingedrukt.
Het waren 10 tellen, ongeveer 10 seconden.
In het forum lees ik dat de reset 20 tot 30 seconden moet duren.
Wat is wijsheid?
Overigens heeft dezelfde helpdesk medewerker het probleem meteen opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 08:59 

Als het probleem is opgelost niet meer resetten, het is dan niet meer nodig.
, het is zeer gevoelig voor resetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 09:51 

Heb ik ooit ook eens gehad omdat er verkeerde firmware was geladen.
Oplossing: Helpdesk bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:05 

30 seconden is wel erg lang,15 seconden is lang genoeg,maar het is geen standaard oplossing voor allerlei problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:27 

Maarten schreef:
30 seconden is wel erg lang,15 seconden is lang genoeg,maar het is geen standaard oplossing voor allerlei problemen.

@Maarten,

Zijn er twee methodes om een SiemensEB te resetten, zogenaamde warm en cold restart? Bij de ene reboot het apparaat na bijvoorbeeld een vastloper (paperclip 1sec) en bij de andere maak je hem blanco en moet hij alles opnieuw ophalen (paperclip 10sec)

Zit hier verschil in?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:36 

De echte reset is bij mijn weten na ongeveer 15-20 seconden,maar je kunt hem ook te lang resetten,en dan is het risico einde verhaal !
Een 1 seconde reset is eigenlijk geen echte reset,maar komt overeen met aan en uit doen.

(bij een reset hoor je de box vaak klikken,en gaat afhankelijk van het type tijdens opstarten nog wel eens booten)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 13:37 

Maarten schreef:
De echte reset is bij mijn weten na ongeveer 15-20 seconden,maar je kunt hem ook te lang resetten,en dan is het risico einde verhaal !
Een 1 seconde reset is eigenlijk geen echte reset,maar komt overeen met aan en uit doen.

(bij een reset hoor je de box vaak klikken,en gaat afhankelijk van het type tijdens opstarten nog wel eens booten)

Volgens helpdesk medewerker is 10 sec. resetten te lang.
Nu lees ik hier dat het 15 tot 20 sec. moet zijn.
Dat is nog langer dan te lang.
Echt geholpen ben ik nog niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 13:44 

Als alles werkt hoef je toch geen harde reset te geven?
Dit moet je als laatste redmiddel zien a'10 tot 15 sec., beter is eerst de spanning een 20sec. er af te zetten , als het dan nog niet gaat dan pas een harde reset.
Hou er rekening mee dat de EB gevoelig is voor resetten en spanning er af te halen , de kans is dan groot dat je geen voip gedeelte meer heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 dec 2006 15:08 
Henk.W schreef:
Als alles werkt hoef je toch geen harde reset te geven?
Dit moet je als laatste redmiddel zien a'10 tot 15 sec., beter is eerst de spanning een 20sec. er af te zetten , als het dan nog niet gaat dan pas een harde reset.
Hou er rekening mee dat de EB gevoelig is voor resetten en spanning er af te halen , de kans is dan groot dat je geen voip gedeelte meer heb.

ik adviseer die modems niet te resetten maar te rebooten

Berichttitel: Resetten Siemens SX551
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 21:32 
hallo, ik ben nieuw hier, ik hoop dat deze vraag volgens de regels overkomt.
Ik ben al meer dan een uur bezig om er achter te komen wat een reset in houdt, vooral verschil tussen aan en uit zetten en via resetknopje. Dit draadje gevonden. (beschrijving bij apparaat haalt dingen door elkaar, daarom maar zoeken bij Planet, kpn en dit forum).
Ik heb een Siemens Gigaset SX551. Nu lees ik op dit forum in diverse rubrieken dat je voor allerlei problemen moet resetten maar in dit draadje dat dat eigenlijk niet zo goed is voor de Experiabox. Als ik het goed begrijp kan ik beter eerst de EB uit zetten via het aan/uitknopje en dan na ongeveer 20 seconden weer aan zetten?
Ik heb een probleem met telefoon vanaf zondag, ook voor dat probleem heb ik al menig uurtje rondgesurft, vandaar de vraag over resetten).

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 23:07 

er zijn meerdere soorten resetten,
20 seconde de modem uit en dan weer aan is eigenlijk het opnieuw opstarten van de EB. Alle instellingen worden weer opneuw geladen en de meeste problemen zijn meestal opgelost.

Een harde reset is als je met bv een paperclip 15 seconden de resetknopje (zit verzonken) indrukt en dan loslaat.
Door deze actie word de software opnieuw ingeladen, dat duurt even en het is belangrijk dat de modem zijn gang kan gaan. Het evt afbreken kan leiden tot het niet meer doen van de modem (uit eigen ervaring)

Als de zachte reset ( uit en na 20 sec weer aan zetten) niet geholpen heeft kan je beter even telefonisch contact opnemen met de Helpdesk? Liefst met GSM want dan kan evt de box nog een keer door hun gerest worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 23:19 

als je dan contact opneemt met de helpdesk kunnen zij beoorderen of een reset daadwerkelijk zin heeft of het op een andere manier opgelost kan worden.

bij de siemens box zijn er eigenlijk geen telefonie problemen, vaak is het uitzetten het basisstation voor 40 seconden goed, siemens eb dan ook even voor een tijdje uit en het werkt vast wel weer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 nov 2007 20:59 
EB uit en even later weer aan gezet met aan/uitknop, alles werkt weer. (Als mijn vrouw merkt dat alles weer werkt: wauw, hoe krijg je dat voor elkaar?! Ik: o, zo gebeurt hoor.)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2007 08:22 

Mooi zo, je probleem is ook weer opgelost. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]