Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 17:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 sep 2007 19:47 
Site Admin

Nog maar 7 procent van de e-mailstroom in Nederland is legitiem.
Het loopt de spuigaten uit met spam, zegt het Nederlandse beveiligingsbedrijf CleanPort in Doetinchem: "Het percentage spam in e-mail in Nederland is in augustus 2007 uitgekomen op 93,1 procent. Hiermee is het oude record van februari 2007 van 92 procent verbroken."

Het laatste weekend van augustus leverde met 97 procent spam ook een absoluut record op in Nederland. Sinds 2001 is er in Nederland nog nooit zo'n hoog spampercentage gedurende het weekeinde gemeten. Dat laatste is mede het gevolg van het weinig versturen van gewone e-mail terwijl de hoeveelheid spam blijft groeien.

Echter, CleanPort komt wel erg hoog met zijn percentages. Zo meldde Computer Planet recent nog dat Messagelabs in de VS op lagere percentages uitkomt en dat er sprake was van een daling.

In juli 2007 bedroeg de globale verhouding spam in het e-mailverkeer uit nieuwe en onbekende criminele bronnen met geldige bestemmingsadressen 71 procent, een daling met 1,4 procent sinds juni. Over het eerste halfjaar van 2007 was het percentage nog 75 procent. En we zitten ver onder de top van bijna 95 procent spam in juli 2004, nu drie jaar geleden.

andere soorten
Volgens Cleanport laat de spam van augustus 2007 een terugloop zien van de bijlagen-spam, waarbij ongewenste berichten in de bijlage van de e-mail als pdf- of excelbestand worden verstuurd. Image-spam, plaatjes in een e-mail bericht, en traditionele spamvormen voerden de boventoon.

Wel is er een toename in de e-card spam gemeten. Bij deze vorm van spam wordt er gesuggereerd dat er een e-card is ontvangen die kan worden geopend door op de meegestuurde link te klikken. Wordt de link aangeklikt dan verschijnt er een spambericht of probeert een virus zich te installeren op de computer van de ontvanger.

Het aantal virussen in e-mails blijft met 0,4 procent van de totale e-mailstroom onverminderd laag volgens Cleanport. "Op een aantal nieuwe varianten van bestaande virussen en trojans na, lijken virusmakers hun activiteiten definitief naar het internet te verleggen."

Messagelabs kwam, voor juli 2007, nog tot 1,4 procent van de e-mail die virussen met zich meebracht. CleanPort heeft geen verklaring voor de verschillen tussen haar cijfers en die van Messagelabs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 14:27 

Bron is ? :wink:

Nog even en we moeten gaan betalen voor het afleveren van onze e-mail berichten !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 15:09 

Maarten schreef:

Nog even en we moeten gaan betalen voor het afleveren van onze e-mail berichten !

Was voor dat laatste al niet eens ergens sprake van?
Ik meen mij een bedrag van 1 cent te herinneren.
Een soort van e-mail belasting.
Dat zal vast nog wel komen ook, de belasting-struikrovers weten ons wel te vinden..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 15:16 
Site Admin

1 cent zou ik niet erg vinden, weet je hoeveel gig het kost aan al die spam? dat is enorm! zodra je 1 cent ga vragen per e-mail wordt het voor spammers een stuk moeilijker om door te gaan. gezien ik net 100 e-mails per maand verstuur zou dat uitkomen op 1 euro. dus goed plan! invoeren die hap :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 15:32 

Robèrt schreef:
Maarten schreef:

Dat zal vast nog wel komen ook, de belasting-struikrovers weten ons wel te vinden..... 8)

M.v.g,
Robèrt

wel een goed idee, maar helaas niet uitvoerbaar.

De meeste spam komt vanuit ghostpc's en die zullen niet netjes eerst even een betaling doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2007 15:40 

Haakmeer schreef:
Robèrt schreef:
Maarten schreef:

M.v.g,
Robèrt

wel een goed idee, maar helaas niet uitvoerbaar.

De meeste spam komt vanuit ghostpc's en die zullen niet netjes eerst even een betaling doen.

Dat klopt helemaal.
Maar wij, brave burgers, moeten die centen betalen..... :twisted:

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]