Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Acces Rules toepassen
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 23:13 

Om mijn kinderen niet al te lang op Ineternet te hebben (er moet ook gestudeerd worden) heb ik in de EB Schedule Rules gemaakt en wil ik deze toepassen met Access Rules. Bij een eerste poging lukt dat goed, maar nu ik het voor het echie doe gaat het niet.

Voorbeeld Schedule:
S1. van ma tot vr tussen 00.01 en 7.30 uur
S2. van ma tot vr tussen 9 en 19 uur en
S3. van ma to vr tussen 21 en 23.59 uur
Tot hier gaat het goed.

Voorbeeld Access Rule:
Type: Specify Access Rule
IP: 192.168.2.xxx
Schedule Rule: S1
Access Level: Deny Access to Internet

Vervolgens bevestigen met OK.
Resultaat is de mededeling: HTTP server did not receive required data from the last page.

Tja, dat schiet niet op. Elke andere optie geeft hetzelfde resultaat.
Wie kan mij verder helpen???

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 00:05 

ijf schreef:
Resultaat is de mededeling: HTTP server did not receive required data from the last page.

volgens mij instellingen van je browser, want data wordt niet goed verstuurd richting EB.

wat je kan doen is alle instellingen van IE naar default zetten. als dat niet werkt probeer dan eens IE 6 te installeren, want IE7 wordt nog niet door iedereen ondersteunt dit nog.

of kijk of via firefox dezelfde problemen ontstaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 19:50 

Hoewel het mij niet aannemelijk leek toch geprobeerd. Zonder resultaat.
Ik kan een nieuwe regel aanmaken, wat gewoon geaccepteerd wordt.
Kan een regel weggooien, wat ook wordt geaccepteerd door de EB, maar een regel toepassen niet.
Ipv firefox gebruik ik Opera (heel fijn!) maar daar krijg ik dezelfde melding. Zekerheidshalve ook de Firewall van Windows uit. Nog steeds de error.
Wie heeft nog een goed plan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 20:27 

Bij mij werkt het bij zowel Internet Explorer 6, Opera 9.02 als Firefox 2.0.0.4, zonder enige problemen. Toch lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat het probleem bij uw browser ligt. Probeer dezelfde stappen eens maar dan met Internet Explorer? Zorg er dan liefst ook voor dat alle eventuele virus/spyware/adware/trojan scanners etc. afgesloten zijn. Mocht toch dezelfde foutmelding blijven komen dan zou het in samenspraak met de helpdesk geven van een harde rest van de experiabox een idee kunnen zijn. Houdt er daarbij wel rekening mee dat KPN dit soort aanpassingen in de experiabox verder niet zal ondersteunen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 20:50 

Ja, duh! Probleem lijkt niet in de browser te liggen. Heb inmiddels met Exp. 6 & 7, Opera 8 en FF 2 geexperimenteerd. alles met het zelfde resultaat. De 'hard reset' kan ik ook zelf wel geven.
De aanpassingen in het firewall gedeelte van de EB zijn toch gewoon onderdeel van de EB. Lijkt mij dat zij dat wel moeten ondersteunen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2007 16:03 

Na frusterend overleg met de kneuzen van de helpdesk KPN toch maar zelf de default instellingen teruggezet en vervolgens mijn eigen instellingen toegepast. En jawel hoor, probleem verholpen.
Dank voor het meedenken. Topic kan op slot.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 11:26 

ijf schreef:
en vervolgens mijn eigen instellingen toegepast. En jawel hoor, probleem verholpen.

En voor een leek,hoe doe je nou zoiets ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:04 

Reset eerst de EB, twee mogelijkheden:
1. Druk met een puntig voorwerp het resetknopje achter op de EB voor 15 seconden in, alle verbindingen worden nu verbroken. Wacht drie minuten, terwijl de EB opnieuw verbinding maakt met het netwerk. De box gaat terug naar fabriekinstellingen en er wordt gesynchroniseerd met de instellingen van Mijn KPN. Tevens wordt de EB automatisch ge-updated naar de laatste softwareversie.
2. Je kunt de EB nog via de webbrowser benaderen. Klik op tabblad Advanced Settings, klik op Administration, klik op Save & Restore. Maak zonodig eerst een backup (save configuration) en sla deze op (bijv. in mijn documenten, mapje EB), dit is een backup.bin file.
Klik vervolgens op "Reset configuration to factory default settings".
Je krijgt een melding dat je EB even niet bereikbaar is. Heb je al in een eerder stadium wijzigingen in je EB m.b.t. "Local Netwerk" gemaakt die afwijken van de standaard én je hebt vast IP's uitgedeeld aan je computer(s) dan moet je eraan denken je IP van je PC te wijzigen naar de standaard toegang (192.168.2.x).

Volgende stap is weer het benaderen van de EB middels de browser met de standaard IP.
Je hebt nu de keuze alle instellingen die je eerder ooit gedaan hebt opnieuw in te brengen (heb je ze gedocumenteerd... dan kun je snel weer in de lucht zijn). Voordeel is dat je 'schoon' de lucht in gaat. Of, en dat is de tweede optie je restored je Backup.bin file, nadeel eerdere fouten neem je ook mee. Klik daarvoor op tabblad Advanced Settings, klik op Administration, klik op Save & Restore. Haal je backup.bin file op (Restore configuration) en alles staat er weer netjes in.

***Let op***
Onder bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld bij een KPN software-update, kan het zijn dat niet alle instellingen worden meegenomen of dat eerder instellingen niet meer (goed) functioneren. Het is dus goed altijd te documenteren, zodat je ook altijd de juiste instellingen terug kunt zetten.
Voor zover de software dat natuurlijk toelaat. Tot nu toe is dat bij mij redelijk goed gegaan.
En, omdat goede raad niet duur hoeft te zijn: maak bij het aanpassingen van instellingen regelmatig een backup (BU1.bin, BU2.bin, enz.) , zodat je bij fouten niet elke keer helemaal opnieuw hoef te beginnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2007 22:07 

@ijf:bedankt voor je uitvoerige omschrijving.Zo kunnen eventuele andere forumbezoekers er ook gebruik van maken !

Profiel  

Berichttitel: Aansluitende vraag...
BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 14:19 

De access-rules die ik heb ingesteld werken op zich goed.
Ik heb een aantal toegangsregels met toegangsniveau: "Toegang tot het Internet weigeren" met verschillende planningsregels.
Voor webbrowsing werkt dit prima, echter programma's als MSN of Runescape "trekken zich er niets van aan" (maken dan geen gebruik van poortje 80).
Kan ik deze programma's ook deelgenoot maken van de access-rules?
En zo ja, hoe?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2007 14:53 

dubois schreef:
De access-rules die ik heb ingesteld werken op zich goed.
Ik heb een aantal toegangsregels met toegangsniveau: "Toegang tot het Internet weigeren" met verschillende planningsregels.
Voor webbrowsing werkt dit prima, echter programma's als MSN of Runescape "trekken zich er niets van aan" (maken dan geen gebruik van poortje 80).
Kan ik deze programma's ook deelgenoot maken van de access-rules?
En zo ja, hoe?

Sluit de volgende poorten (internet, firewall, acces control, kopje services)
voor Ruscape: TCP 43594 en 43595
voor MSN: 443
Of maak gebruik van de Predefined applications (onder de services) en selecteer uit de lijst: TCP (All ports) Runscape e.a. of HTTPS voor MSN

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2007 10:28 

Dank voor je reactie.
Ik zal e.e.a. binnenkort uitproberen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 20:15 

Het werkt helaas niet, ijf.
Mijn toegangsregels bevatten een IP-range (IP's alleen van de computers waarop deze instellingen van toepassing moeten zijn) en een aangepast toegangsniveau. Deze zijn gekoppeld aan planningsregels met tijden waarop geen internet mogelijk mag zijn, zoals browsen, MSN'en en Runescape.
Bij de filtermodus is gekozen: Services in lijst blokkeren (alle andere toestaan).
Services die ik gekozen heb zijn:
- TCP 443
- TCP 1-65535
- UDP 1-65535
Stel, ik heb in de planningsregel 20.30 uur als eindtijd ingesteld en je bent op dat moment aan het surfen dan lukt het browsen vanaf dat moment inderdaad niet meer, maar "zit je op" Runescape of je bent aan het MSN'en kun je zonder problemen verder gaan.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 23:58 

dubois schreef:
Het werkt helaas niet, ijf.
Mijn toegangsregels bevatten een IP-range (IP's alleen van de computers waarop deze instellingen van toepassing moeten zijn) en een aangepast toegangsniveau. Deze zijn gekoppeld aan planningsregels met tijden waarop geen internet mogelijk mag zijn, zoals browsen, MSN'en en Runescape.
Bij de filtermodus is gekozen: Services in lijst blokkeren (alle andere toestaan).
Services die ik gekozen heb zijn:
- TCP 443
- TCP 1-65535
- UDP 1-65535
Stel, ik heb in de planningsregel 20.30 uur als eindtijd ingesteld en je bent op dat moment aan het surfen dan lukt het browsen vanaf dat moment inderdaad niet meer, maar "zit je op" Runescape of je bent aan het MSN'en kun je zonder problemen verder gaan.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Je kunt het je makkelijker maken door niet de filtermodus te nemen maar bij het toepassen van de access rules, onder 'access level' te kiezen voor Deny access to Internet. (zie eerste bericht bovenaan dit topic) Alle poorten en services gaan dan dicht voor de Ip-range die je daaraan hebt toegekend. Tenzij je redenen hebt die ertoe dwingen de filtermodus te gebruiken ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 aug 2007 08:58 

Access-level "Geen toegang tot Internet" (ik gebruik de nederlandse versie) heb ik al geprobeerd. In mijn eerdere bericht maakte ik daar melding van, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Op één of andere manier gaan Runescape en MSN rustig door nadat ze eigenlijk moeten stoppen met functioneren. Heb je dit zelf wel werkend met MSN en/of Runescape, ijf?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]