jha schreef:
Ik kreeg van de week de factuurmelding per mail binnen. Het bedrag op de factuur was aanmerkelijk hoger dat de EUR 44,95 die ik normaal betaal (InternetPlusBellen Go + Bel onbeperkt altijd). Ik heb de opties van de 0900 nummers, mobiele nummers en buitenland geblokkeerd en was dus benieuwd wat hier aan de hand was. Ik ontdekte op de specificatie dat een aantal keren gewone vaste telefoonnummers voor EUR 1,30 per gesprek waren berekend. Ik ben hier niet blij mee en heb bij KPN aan de bel getrokken en wacht de uitkomst af...
Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben?
Overigens constateer ik ook de kwalijke trend dat nu er veel manieren zijn om naar vaste nummers gratis te bellen (o.a. via IPB) veel bedrijven en instellingen (o.a. Postbank) het nodig vinden om daarom hun normale telefoonnummers maar te veranderen in 0900 nummers waardoor het voordeel van IPB weer om zeep wordt geholpen.
Een maand geleden heb ik deze topic gestart. Deze week kreeg ik de factuur voor augustus waarbij de foutieve bedragen waren gecrediteerd.
Wat mijn eerste probleem betreft, moet ik zeggen dat het gelukkig is opgelost (alhoewel de snelheid en de manier van communicatie door KPN hierin nog wel voor verbetering vatbaar is).
Wat het tweede betreft (over de vaste telefoonnummers die na de invoering van IPB 'zomaar ineens' veranderen in 0900 nummers) kan ik helaas (nog) geen positieve trend bespeuren...