Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 03:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:27 

Ik kreeg van de week de factuurmelding per mail binnen. Het bedrag op de factuur was aanmerkelijk hoger dat de EUR 44,95 die ik normaal betaal (InternetPlusBellen Go + Bel onbeperkt altijd). Ik heb de opties van de 0900 nummers, mobiele nummers en buitenland geblokkeerd en was dus benieuwd wat hier aan de hand was. Ik ontdekte op de specificatie dat een aantal keren gewone vaste telefoonnummers voor EUR 1,30 per gesprek waren berekend. Ik ben hier niet blij mee en heb bij KPN aan de bel getrokken en wacht de uitkomst af...
Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben?

Overigens constateer ik ook de kwalijke trend dat nu er veel manieren zijn om naar vaste nummers gratis te bellen (o.a. via IPB) veel bedrijven en instellingen (o.a. Postbank) het nodig vinden om daarom hun normale telefoonnummers maar te veranderen in 0900 nummers waardoor het voordeel van IPB weer om zeep wordt geholpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:33 

Ik neem aan dat als je adhv de telefoonnummers die je gebeld hebt KPN kan aantonen dat ze binnen de range van gratis vallen het bedrag wordt gecrediteerd :?:

Mbt je laatste opmerking,deze trend is al tijden aanwezig en ik denk ook niet te stoppen,want het is ook nog eens een inkomstenbron.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:38 

Maarten schreef:
Ik neem aan dat als je adhv de telefoonnummers die je gebeld hebt KPN kan aantonen dat ze binnen de range van gratis vallen het bedrag wordt gecrediteerd :?:

Daar ga ik wel vanuit. Het is gemeld en men zou ermee aan de slag gaan. Maar ja... de KPN molens malen langzaam. Ook is het zo dat ik er niet naar uitkijk om dit gedoe elke maand te hebben. Vandaar dat ik me afvraag of dit een veel voorkomend probleem is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:39 

Als je op het forum kijkt,zie het je het niet vaak voorkomen als probleem,dus ik neem aan dat het een foutje is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:43 

Maarten schreef:
Als je op het forum kijkt,zie het je het niet vaak voorkomen als probleem,dus ik neem aan dat het een foutje is.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat dit dus een eenmalige ervaring was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:48 

Laten we de feedback van KPN even afwachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 09:20 

Ik hoop inderdaad dat het zo berekenen van "gratis" nummers een eenmalig foutje is.

Ik heb ook eens een "eenmalig" foutje gehad, alle internationale gesprekken van één maand stonden niet op de rekening.
Dat foutje was niet zo erg....:-)

Dat steeds meer bedrijven een 0900 nummer hebben is bijzonder vervelend.
Ook al is dat tegen lokaal tarief.
Ik probeer in dat geval eerst of ik geen e-mail kan sturen.
Al die 0900 nummers maken IPB weer overbodig.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 10:31 

Robèrt schreef:
Dat steeds meer bedrijven een 0900 nummer hebben is bijzonder vervelend.
Ook al is dat tegen lokaal tarief.
Ik probeer in dat geval eerst of ik geen e-mail kan sturen.
Al die 0900 nummers maken IPB weer overbodig.

Soms denk ik wel eens dat het gestimuleerd wordt door KPN zelf, dan verdienen ze er dubbel aan: Eerst iedereen over de streep trekken om een IPB abonnement te nemen waarbij je zogenaamd gratis kunt bellen, vervolgens dat aantal nummers proberen drastisch te verminderen en te vervangen door betaalde nummers zodat het bellen alsnog geld oplevert. Een heel doorzichtige truc...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 13:23 

@jha
U bent niet de enige.......
Bij mijn lopende gesprekskosten staan enkele heel korte gesprekken naar gewone vaste nummers vermeld waarvoor € 1,30 in rekening wordt gebracht.

Bij navraag in mijn directe omgeving (0181) bleek dat alle mij bekende IPB-ers op hun online faktuur en/of bij hun lopende gesprekskosten € 1,30 per gesprek vermeld zien voor het bellen naar normale vaste nummers van vrienden en familie in de regio 0181.

Ik heb maar vast aan de bel getrokken bij KPN ............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 18:09 

Nell schreef:
@jha
U bent niet de enige.......
Bij mijn lopende gesprekskosten staan enkele heel korte gesprekken naar gewone vaste nummers vermeld waarvoor € 1,30 in rekening wordt gebracht.

Bij navraag in mijn directe omgeving (0181) bleek dat alle mij bekende IPB-ers op hun online faktuur en/of bij hun lopende gesprekskosten € 1,30 per gesprek vermeld zien voor het bellen naar normale vaste nummers van vrienden en familie in de regio 0181.

Ik heb maar vast aan de bel getrokken bij KPN ............

We moeten met z'n allen onze facturen blijkbaar maar heel kritisch bekijken. Niet alleen het produkt IPB is weinig betrouwbaar, blijkbaar geldt dit ook voor de facturering.

Het kwalijke is dat KPN om dit aan de orde te stellen zelf ook gebruik maakt van, u raadt het al, een 0900 nummer. M.a.w. KPN maakt fouten en om z'n recht te halen wordt de (gewaardeerde?) klant onnodig op kosten gejaagd. De omgekeerde wereld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 18:46 

Zojuist een mailtje ontvangen van KPN. De inhoud spreekt voor zich: een 0900 bellen dus!!

Naar aanleiding van uw klacht betreffende uw factuur kunnen wij u als volgt informeren:

Wegens een storing is het mogelijk dat er telefoonnummers onbedoeld in rekening gebracht worden. Er wordt hard aan gewerkt om deze storing te verhelpen.

Op deze afdeling beschikken wij niet over de mogelijkheid om een creditering van het onjuist in rekening gebrachte bedrag te verzorgen. Hiervoor verzoeken wij u contact op te nemen met de factuurservice via het telefoonnummer 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).

Kassa voor KPN!!

Onze excuses voor enig ongemak.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Pxx xxx xxx Rxxx
KPN

Edit wijziging aangebracht ivm privacy medewerker Site Admin Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 18:54 

Waarom dan niet via 0800-0407 ?

@jha:wat bedoel je met onbetrouwbaar ? In welke zin resp kun je dat ook onderbouwen ? In het begin was dit zeker van toepassing,maar merk je nu geen stijgende lijn ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 19:09 

@ Maarten
Ik heb 0800-0407 gebeld met mijn klacht. De uiterst vriendelijke HD-medewerker zou mij doorverbinden met de juiste afdeling omdat hij ook kon zien dat het niet om service-nummers ging. Het lukte (of mocht???) niet, dat doorverbinden.
Hij adviseerde mij daarom een brief te sturen. Een mail aan klantenservice@kpn.com kon ook.
Schiet niet erg op, zo, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 19:32 

Nell schreef:
Naar aanleiding van uw klacht betreffende uw factuur kunnen wij u als volgt informeren:

Wegens een storing is het mogelijk dat er telefoonnummers onbedoeld in rekening gebracht worden. Er wordt hard aan gewerkt om deze storing te verhelpen.

Kennelijk is het dus een meer (veel?) voorkomend probleem. Toch blijf ik het onverteerbaar vinden KPN zich zelf erg passief opstelt en dat klanten naar een 0900 nummer moeten bellen om het probleem (wat door KPN veroorzaakt is) opgelost te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 19:35 

Maarten schreef:
@jha:wat bedoel je met onbetrouwbaar ? In welke zin resp kun je dat ook onderbouwen ? In het begin was dit zeker van toepassing,maar merk je nu geen stijgende lijn ?

Ik geef toe dat het de laatste tijd wel beter werkt, alhoewel ik er al sinds december 2005 gebruik van heb gemaakt en het in die begintijd bij mij goed werkte. Later ging het vaak flink mis maar inmiddels zijn er gelukkig verbeteringen te bemerken.
Dit gedoe met de facturering geeft echter weer nieuwe frustraties...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]