Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 20:04 

Robèrt schreef in het hoofdstuk "KPN heeft lek bij IPB boven" het volgende: Ik zou bij een poll starten met "Is InternetPlusBellen te duur?".
Ja, laten wij het daar eens over hebben. Ik vind KPN inmiddels ook lomp duur vergeleken met andere aanbieders. Waar zit dat toch in? Ik houd absoluut niet van veranderingen en ik moet zeggen IPB draait hier de laatste tijd goed, maar die maandelijkse kosten......... Wat mij wel heel goed bevalt van IPB bij KPN is de € 10,--/mnd extra waarvoor dan onbeperkt naar vaste nummers gebeld kan worden. Dat haal ik er denk ik wel uit. Hier staat tegenover, dat steeds meer mensen niet meer op een vast nummer zijn te bereiken. Ik ben benieuwd naar reakties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 20:48 

Ik heb ook dat "vrij bellen" voor €10 euro per maand genomen.
Ik haal het er wel uit maar moet er wel moeite voor doen...:-)

Maar samen met mijn Comfort abonnement van €59,95 betaal ik per maand wel erg veel.
Als ik dan bij andere aanbieders voor veeeeeel minder geld hetzelfde kan krijgen, of zelfs meer, vraag ik mij ook af of ik InternetPlusBellen wel moet behouden.
OK, het werkt goed en ik heb eigenlijk geen klachten.

Dus als je me recht op de man vraagt "is IPB te duur?" dan moet ik toch echt "JA" zeggen.
Jammer want ik heb toch al heel lang ADSL van KPN.
Via Worldonline, Tiscali en Planet naar IPB in toch wel 10 jaar denk ik.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 20:57 

Ik ben een tevreden klant van KPN en zal ook niet gauw weglopen.
Wel kan ik me voorstellen dat andere dit wel doen.
Je ziet ook steeds vaker in de nieuwsgroepen en diverse fora dat er gebruikers zijn die overwegen over te stappen naar een goedkopere provider. Tiscali bijvoorbeeld is een stuk goedkoper en tegenwoordig zijn ze kwalitatief ook best goed.
Je ziet dat in de loop der tijd diverse providers hun leven hebben gebeterd en kwalitatief ook enorm zijn gestegen.
KPN kan hier best voor oppassen denk ik en het lijkt me dan ook voor de hand liggen dat ze binnen niet al te lange tijd hun snelheid gaan verhogen of de prijzen verlagen. Als ze dit niet doen en ze wachten daar te lang mee dan kunnen ze zichzelf behoorlijk in de vingers snijden.
De tijd zal het leren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 21:08 

KPN heeft voor zover ik weet altijd kwa aanbod van de snelheden i.c.m. de prijs iets achtergelopen, daar heeft wel altijd een goede service tegenover gestaan. Persoonlijk vind ik het hebben van een stabiele lijn en niet zomaar afgesloten worden belangrijker als een paar Mb/s extra. Helaas moet ik toegeven dat ik als klant niet echt tevreden ben over de service, voor mij zal KPN zich in ieder geval moeten bewijzen en anders is de kans groot dat ik tegen het einde van de termijn of bij de eerstvolgende verhuizing serieus zal overwegen naar een goedkopere concurrent over te stappen.

Bor de Wolf schreef:
Wat mij wel heel goed bevalt van IPB bij KPN is de € 10,--/mnd extra waarvoor dan onbeperkt naar vaste nummers gebeld kan worden.

Nog 'leuker' is het dat dit bij het UPC abonnement van €29,95 met een download snelheid van 6 Mbps en een upload snelheid van 1,5 Mbps bij de prijs zit inbegrepen.
Bij KPN zou je dan op IPB basic uitkomen waarvoor je €59,95 betaalt, je upload snelheid de helft langzamer is, en je nog 10,- extra neer moet tellen voor eventueel belonbeperkt.

Toch wel even slikken, zelfs voor mij als anti UPC fundamentalist..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 21:22 

@KSA: Ik betaal dus die €69,95 per maand en kwam die UPC aanbieding van € 29,95 tegen (die reclame stond hier op het IPB forum...:-) ) en dat is een heel groot verschil!

OK, je mag geen eigen server draaien maar als het wel kan wie komt daar achter?....

Oja, ik ben ook al jaren tegen UPC en wilde zelfs van hun kabel af.
Maar die heb ik nog vanwege de BBC.... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 22:21 
Site Admin

Ook ik zal niet zo snel weg lopen bij KPN maar stuiten bij toeval op iets wat mij wel bevreemd. Zoals vele weten bestookt tele2 met ads internet en tv teneinde hun producten zo snel al mogelijk aan de man te brengen. Doordat KPN een stop heeft op het aannemen van klanten profiteert tele2 ( en de andere ook natuurlijk) hiervan.

Mijn vraag was of tele2 bij het aannemen van zoveel klanten ook hun dienstverlening op poten heeft?

Het antwoordt is ja! Een goede vriend van mij was klaar met casema en ging gezien de prijs naar tele2. ik heb het voor hem aangevraagd en verdraaid! Binnen 2 weken was alles opgeleverd en gisteren kon die al bellen en internetten.

Mijn goede vriend wilde er ook tele2 vision bij en dat heb ik vanmiddag besteld. Word 7 juli opgeleverd met gratis decoder in bruikleen voor slechts 8.95 extra.

Dit betekend dat hij nu een 20mb lijn heeft liggen+ digitale tv voor bij elkaar 37 euro per maand!

Nu gaan we naar de vraag of KPN niet ver achterloopt met 1- de snelheden en 2-de prijs? Het antwoord is naar m.i JA! Als je ziet wat tele2 aanbiedt voor slecht 37 euro voor dat zelfde mag je bij kon makkelijk 100 euro per maand voor neerleggen.

Natuurlijk profiteert KPN van zijn naam, maar ik denk dat snel actie van KPN wel moet want dit gaat in de toekomst zwaar klanten kosten. Ze mogen bij KPN wel op de borst slaan dat ze 500.000 ipbèrs hebben maar vergeet niet dat je er zo 200.00 kwijt bent.

Dus KPN wil je blijven mee komen? Snelheden verdubbelen. Prijs tv verlagen en actie`s maken waar mensen wat mee kunnen.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 22:36 

Robèrt schreef:
OK, je mag geen eigen server draaien maar als het wel kan wie komt daar achter?....

Dat wist ik niet, toch jammer, hoewel het natuurlijk slechts voor een enkeling van belang is. Het is voor een provider heel makkelijk te zien of iemand een webserver draait, ze kunnen zo een lijst maken van overtreders en deze allemaal afsluiten en/of een waarschuwing sturen. Zelf zou ik dat risico niet willen lopen, zoiets duurt al snel een aantal weken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 22:50 

Ik heb in het verleden ook gewoon een ftp server gehad bij mijn kabelprovider terwijl het niet mocht. Als je je poort nummer maar niet op 21 (standaard) zet.
Misschien dat ze er tegenwoordig wel achter komen maar in het verleden was dit niet het geval.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2007 23:00 

Bij Tiscali mag het weer wel, een T12 abonnement is snel en goedkoop.

Nu heb ik een externe HD aan mijn Siemens zitten als server en ik doe er wel niks mee maar het is wél geinig dat het kan/mag.

Als KPN mijn €69,95 zou terugbrengen tot zeg €40 - €45 per maand dan liet ik alles bij het oude.
Nu niet, want het is voor mij echt te duur (geworden).

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2007 16:54 
Site Admin

ik wilde nog even iets toevoegen over zowel tele2 als casema. 1- ook bij deze partijen zijn nog legio probleempjes op te lossen. 2-zowel de router va casema en tele2 zijn om te janken. bij tele2 is het helemaal bond die verwachten dat je standaart wep gebruikt inplaats van wpa. ik heb vrijdag even kort geprobeert de tele2 router op wpa te krijgen maar helaas. dan begint die gelijk met het radius vraagstuk dat een thuis gebruiker niet voor elkaar zal krijgen.

tevens levert tele2 de draadloze verbinding bij het aansluiten OPEN op, dus tele2 vind het prima dat als iemand geen gebruik maakt van draadloos dat de buren verderop mooi mag mee surfen :evil:

kortom: dan toch maar kpn, ik wil graag iets te knutselen hebben, dat is in de routers van tele2 en casema vrijwel niet mogelijk gezien deze beide routers weinig tot niets ondersteunen...waarvan akte :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2007 11:33 

Het VOOD 422 modem van Tele 2 geeft waarschijnlijk rechtstreeks het externe IP-nummer door aan de achterliggende computer.Met een router er tussen die WPA-ondersteunt zou het wel moeten kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2007 12:08 

Het Zyxel modem wat je bij Tiscali "krijgt" lijkt me wel een mooie.
Ik weet natuurlijk niet of Tiscali er een eigen firmware in heeft zitten.

Wat UPC voor een modem heeft kan ik niet vinden.
Als je draadloos bij ze neemt krijg je een Netgear router.
Netgear is toch geen slecht merk dacht ik.

Eigelijk vind ik het best jammer dat ik bij KPN weg zou moeten.... 8)
Maar ja, ziek en werkeloos en "goedkoop" internet is een goede combinatie.... :lol:

Ik heb nog tot 13 september, dat is één maand voor mijn contract-datum.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2007 13:04 

Tiscali gebruikt al langere tijd Zyxel voor zowel adsl als telefonie.

Voor meer info zie hier:

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=7857

Bij UPC is dit de standaard (dus voor maar 1 computer)

http://www.chelloo.com/index.php?option ... &Itemid=28

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2007 13:18 

Maarten, bedankt voor het opzoeken.

Ik weet niet of die modems goed of slecht zijn.
Mijn Siemens EB zou toch ook slecht zijn maar werkt prima.

Als ik overstap mag ik dan nog wel hier posten en lezen?.... :)
Dat zou ik wel erg missen..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2007 13:49 
Site Admin

Robèrt schreef:
Als ik overstap mag ik dan nog wel hier posten en lezen?.... :)
Dat zou ik wel erg missen..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Natuurlijk :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]