Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 13:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 16:29 

Hallo,

Ik heb geprobeerd om via Local Area Network (LAN) en Direct Internet (DI) een spel op te zetten met de multiplayer van Rise Of Nation (RON), maar dit lukt me echter niet. Ik heb de poorten voor als je Host wil spelen open gezet in EB bij Port Forwarding (34987 UDP).
Mijn tegenpersoon kan geen contact maken met mijn pc als we elkaars IP adres doorgeven. Hij heeft ook geprobeerd om Host te zijn maar dan krijg ik weer geen contact met hem.

Misschien dat ik iets in de EB moet veranderen. Ik zelf zou dus niet weten wat.
Misschien dat de EB dit hele multiplay systeem niet ondersteund, dat zou ik dus ook niet weten.
Misschien dat iemand een antwoord een antwoord opheeft of misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft.
Dan zou ik dit ook graag willen weten, want dan kan ik mijn speurtocht staken naar het probleem. Ben er al een paar "dagen" mee bezig om het probleem zelf op te lossen, maar ik zelf weet het dus niet meer.

Mvg Hunter 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 22:50 

Waarschijnlijk moet je de firewall van je pc nog open zetten.
Klik op onderstaande link. Hier wordt het één en ander uitgelegd.
http://www.microsoft.com/belux/nl/security/protect/ports.aspx

Het spel wordt er zelfs genoemd.

Succes ermee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 22:55 

Flappie schreef:
Waarschijnlijk moet je de firewall van je pc nog open zetten.
Klik op onderstaande link. Hier wordt het één en ander uitgelegd.
http://www.microsoft.com/belux/nl/security/protect/ports.aspx

Het spel wordt er zelfs genoemd.

Succes ermee.

HoiHoi,

Bedankt voor de reactie maar dat heb ik ook al geprobeerd. Dat was ik vergeten nog te vermelden.
Dit is dus helaas ook niet de oplossing.
Op die site had ik ook al gekeken, maar lukte nog steeds niet toen.

Mvg Hunter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 15:53 

ik kan je maar 1 tip geven je bent de gelukkige bezitter van een siemens eperianbox
hier heb je de mogelijkheid om de firewal in uit te zetten dit is volgens mij de enige manier om door de firwal van die boxen heen te komen met een game server ik heb hier ook al van alles geprobeert en niks van dat alles mocht werken dit was dus mijn laatste red middel
o en mocht je de pech hebben dat je mooie grijse siemens box stuk gaat dan heb je pecjh dan krijg je zon zwarte thoson en dan kan je helemaal wel vergeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 16:13 

HORNY schreef:
ik kan je maar 1 tip geven je bent de gelukkige bezitter van een siemens eperianbox
hier heb je de mogelijkheid om de firewal in uit te zetten dit is volgens mij de enige manier om door de firwal van die boxen heen te komen met een game server ik heb hier ook al van alles geprobeert en niks van dat alles mocht werken dit was dus mijn laatste red middel
o en mocht je de pech hebben dat je mooie grijse siemens box stuk gaat dan heb je pecjh dan krijg je zon zwarte thoson en dan kan je helemaal wel vergeten

Mja ik wist dat ik 1 van de gelukkigen was :?
Maar goed ik zal dit ook nog wel proberen zal wel morgen of overmorgen worden maar ik laat het in iedergeval weten ;)

Bedankt natuurlijk :!:

Mvg Hunter 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 16:35 

graag gedaan maar mocht het je op een andere manier nog lukken laat het dan ook ff weten ik ben zeer benieuwd
ik ben namelijk al zo ver dat ik er over denk mijn abbo op te gaan zeggen gezien ik met de speedtouch helemaal geen game server meer kan draaien hopeloos

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 16:44 

HORNY schreef:
graag gedaan maar mocht het je op een andere manier nog lukken laat het dan ook ff weten ik ben zeer benieuwd
ik ben namelijk al zo ver dat ik er over denk mijn abbo op te gaan zeggen gezien ik met de speedtouch helemaal geen game server meer kan draaien hopeloos

Mja ik denk dat het niet lukt waarmee jij aan kwam over de firewall uitzetten in dat EB is ook mijn laaste probeersel...verder heb ik echt al van alles geprobeerd maar dat dus niet.

ennn als dat niet lukt dat zit ik ook zwaar te denken om te gaan overstappen naar iets waar je dus zonder enig probleem een spelletje kan spelen.

Mvg Tweety25

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 19:11 

tja dan zal het wel @ home worden denk ik

je krijgt van de mannen die bij de helpdesk werk zaam zijn over dit onderwerp ook weinig reactie helaas
het zou fijn zijn als zij en oplossing zouden hebben die werkte
mocht dit helemaal niet het geval zijn horen wij het natuurlijk ook graag dan weten we waar we aan toe zijn natuurlijk :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 19:22 

HORNY schreef:
tja dan zal het wel @ home worden denk ik

je krijgt van de mannen die bij de helpdesk werk zaam zijn over dit onderwerp ook weinig reactie helaas
het zou fijn zijn als zij en oplossing zouden hebben die werkte
mocht dit helemaal niet het geval zijn horen wij het natuurlijk ook graag dan weten we waar we aan toe zijn natuurlijk :D

Ja misschien dat je Donderdag anders Vrijdag weer antwoord hebt want ik spreek die andere persoon altijd 's nachts en dan willen we dus ff een spelletje spelen tegen elkaar.
Maar ja deze nacht moet ik zelf vroeg gaan liggen want moet er weer optijd uit en ben morgen erg laat terug dus weet ik ook niet of ik dan nog de puf heb om dit te gaan uit te proberen. Misschien wel....Misschien niet we zullen we zien en anders wordt het dus Donderdag nacht dat ik het met de persoon het uit kan proberen. Dussss lezen zal je het het zeker wel deze week :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 20:04 

oke ik wacht het af

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 23:41 

Een andere optie is om "Exposed Host" te gebruiken. Alle poorten worden dan direct gerouteerd naar het ip-nummer wat je op heb gegeven. (in andere routers wordt dit DMZ genoemd) Als je dit doe zorg dan wel dat je een firewall heb draaien op die pc!!

Exposed Host is te vinden bij: Geavanceerde instellingen / Internet / Network Address Translation (NAT) / Exposed Host.

Succes.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 03:31 

Ik weet uit ervaring :oops: dat het bij 'illegale' versies van dit spel na installatie van updates niet mogelijk is het in multiplayer te spelen, ik meen te herinneren dat het simpelweg niet mogelijk was de andere speler te detecteren. De vraag is dus of het hier een betaalde versie van het spel betreft?

Zo nee probeer dan zoals al door collega forummers is aangegeven even één computer in te stellen bij exposed host. Dit kan ook via Mijn KPN.

Zelf heb ik de neiging om games even te willen proberen en pas tot aanschaf over te gaan als het een echt goed spel is.
Maar laten we die dicussie hier niet beginnen ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 04:52 

KSA schreef:
Ik weet uit ervaring :oops: dat het bij 'illegale' versies van dit spel na installatie van updates niet mogelijk is het in multiplayer te spelen, ik meen te herinneren dat het simpelweg niet mogelijk was de andere speler te detecteren. De vraag is dus of het hier een betaalde versie van het spel betreft?

Zo nee probeer dan zoals al door collega forummers is aangegeven even één computer in te stellen bij exposed host. Dit kan ook via Mijn KPN.

Zelf heb ik de neiging om games even te willen proberen en pas tot aanschaf over te gaan als het een echt goed spel is.
Maar laten we die dicussie hier niet beginnen ;)

Wat is ook en probeer het lukt totaal ook niet met Exposed Host ik kan geen verbinding krijgen met de andere persoon....Dus ik denk dat het nu einde verhaal is....Als iemand het daadwerkelijk lukt zeg het gerust :cry:
Iedergeval bedankt voor jullie moeite.

En het zijn dan wel geen originele versies maar de andere persoon die heeft dat ook en die kan wel gewoon met z'n vrienden verbinding maken. Kan wel begrijpen dat het met de nieuwere games dit problemen kan geven maar niet met de wat oudere games

Mvg Hunter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 05:33 

Hebben jullie wel precies dezelfde versie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 05:37 

KSA schreef:
Hebben jullie wel precies dezelfde versie?

Ja dat hebben we want hij heeft dat spel van mij

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]