Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 29 dec 2024 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gijzeling KPN
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 12:19 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Na de ellende bij Het Net had ik op 8 mei 2007 mijn analoge lijn van KPN terug (BelBasis). Mijn eenzijdig opnieuw door Het Net per 1 mei 2007 afgesloten surfen en en bellen abonnement is pas per 5 juni 2007 na vele telefoontjes en E mails beëindigd.
Ik had mij aangemeld bij @Home telefonie. maar de portering wil maar niet lukken en dat komt zoals ik er nu tegen aankijk door onwil bij KPN: Ik zou eerst op 7 juni 2007 over, maar toen had ik nog geen brief betreffende de abonnemensopheffing van KPN ontvangen, inmiddels komen gesprekken van @Home abonnees wel bij mij binnen via de @Home lijn en ik kan daar ook op uitbellen. De overige gesprekken komen binnen via de KPN lijn en ik kan daar ook op uitbellen, ik heb dus hetzelfde nummer zowel bij KPN als bij @Home. Deze week kreeg in van KPN de langverwachte opzeggingsbrief. Ik zou op 15 juni 2007 bij verbinding met KPN kwijtraken. Echter dit is niet gebeurd en de meeste telefoontjes komen nog via de KPN lijn binnen. Wat blijkt na een telefoontje bij KPN (0900-0244): De medewerker van KPN beweert doodleuk, dat de klant, ik dus, de opheffing van de KNP lijn zou hebben ingetrokken. Er wordt dus een spelletje gespeeld, wellicht nog als uitvloeisel van de ellende bij Het Net !

22-06-2207: Ik heb inmiddels bericht van @Home, dat ze opnieuw nummerportering bij KPN hebben aangevraagd.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Laatst bijgewerkt door mennomulder op vr 22 jun 2007 19:11, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 21:43 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
zeer vervelend dat dit niet op een normale wijze opgelost kan worden.
hoe zijn trouwens de ervaringen met internet/telefonie van @home.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 22:34 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Aangetekende brief sturen en een tijdstip noemen waarop eea afgehandeld dient te zijn (evt met copy van overige bescheiden).
Bellen heeft in deze geen zin (helaas)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 16:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
ben ook heel benieuwd hoe het bij @ home gaat
met het bellen is dat strak dus zonder gallum
en het internetten
wat voor modem je dan krijgt en of je daar wel de firewall open kan krijgen om te kunnen downloaden en game servers te kunnen draaien


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 17:18 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
HORNY schreef:
ben ook heel benieuwd hoe het bij @ home gaat
met het bellen is dat strak dus zonder gallum
en het internetten
wat voor modem je dan krijgt en of je daar wel de firewall open kan krijgen om te kunnen downloaden en game servers te kunnen draaien


Het Kabel/telefoniemodem (merk Arris) heeft geen firewall en is softwarematig niet te benaderen, blob.home.nl/dynamic/NL_HOME/ABONNEE/ALGEMENE_INFO/HANDLEIDINGEN/handleiding_telefonie20070301133525.pdf

Ik heb vanmorgen maar eens een aangetekende brief naar KPN gestuurd en ik heb de klantenbalie van @Home hier in Groningen bezocht. Volgens de gegevens van @Home was mijn nummer geporteerd want ik kan uitbellen via @Home en als ik dan naar mijn GSM bel, zie ik het goede nummer in de display. @Home kan weinig aan de stroperigheid bij KPN doen. Ik denk dat ik dan maar gewoon bij KPN ga opzeggen emn desnoods neem ik een ander nummer.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
Het Kabel/telefoniemodem (merk Arris) heeft geen firewall en is softwarematig niet te benaderen, quote]

dit houd dus in dat je vrij in je doen en laten bent geen problemen met downloaden of game servers hebt dus

en hoe is de kwaliteit van de telefoon en heb je vaak storing


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 21:42 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
[
en hoe is de kwaliteit van de telefoon en heb je vaak storing[/quote]


De gesprekskwaliteit is goed, geen echo's meer (vanmorgen nog wel van een KPNPlanet abonnee), over verdere storingen kan ik nog niet oordelen.
Ik heb nog een mail van @Home gehad, dat er een nieuwe nummerportering dient te worden aangemaakt en volgens weer een nieuwe brief van de KPN zou dat op 26-06-2007 gebeuren. Ook ben ik inmiddels (op 24-06-2007) op mijn mobiel nog gebeld door een KPN medewerker dat er op de 26ste zou worden geporteerd naar @Home, de eerste portering zou zijn mislukt omdat Het Net richting KPN nog niet alles had vrijgegeven terwijl ik technisch gezien al wel een analoge telefoonlijn had !

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2007 19:40 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
mennomulder schreef:
[
en hoe is de kwaliteit van de telefoon en heb je vaak storing



De gesprekskwaliteit is goed, geen echo's meer (vanmorgen nog wel van een KPNPlanet abonnee), over verdere storingen kan ik nog niet oordelen.
Ik heb nog een mail van @Home gehad, dat er een nieuwe nummerportering dient te worden aangemaakt en volgens weer een nieuwe brief van de KPN zou dat op 26-06-2007 gebeuren. Ook ben ik inmiddels (op 24-06-2007) op mijn mobiel nog gebeld door een KPN medewerker dat er op de 26ste zou worden geporteerd naar @Home, de eerste portering zou zijn mislukt omdat Het Net richting KPN nog niet alles had vrijgegeven terwijl ik technisch gezien al wel een analoge telefoonlijn had ![/quote]

Vndaag eindelijk helemaal over, ik hoor van de InternetplusBellen/SurfenenBellen abonnees nog wel een echo op de lijn maar van de rest niet.

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2007 21:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
mennomulder schreef:
ik hoor van de InternetplusBellen/SurfenenBellen abonnees nog wel een echo op de lijn maar van de rest niet.


Vraag is alleen wie is de veroorzaker van de echo ? KPN of @Home.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2007 21:23 
Offline

Geregistreerd: di 06 jun 2006 16:12
Berichten: 142
Woonplaats: Groningen
Maarten schreef:
mennomulder schreef:
ik hoor van de InternetplusBellen/SurfenenBellen abonnees nog wel een echo op de lijn maar van de rest niet.


Vraag is alleen wie is de veroorzaker van de echo ? KPN of @Home.



KPN dus, toen ik nog Surfen en Bellen had, had ik bij elk gesprek last van echo !

_________________
Een dutje achter het stuur is soms van eeuwige duur !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007 20:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 jan 2007 11:43
Berichten: 327
Woonplaats: sexbierum friesland
tja helaas is ook @home niet zonder storingen afgelopen weekend zou ik ff een mailtje van een klant van mij uitprinten die zou in haar mail box staan kon van af vrijdag avond niet via haar webmail inloggen de dag daarop dus de zaterdag was de gehele site ofline van @home niet eerder dan zondag tegen de middag waren er mogelijkheden om weer in de webmail te komen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jun 2007 20:57 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
mennomulder schreef:
Maarten schreef:
mennomulder schreef:
ik hoor van de InternetplusBellen/SurfenenBellen abonnees nog wel een echo op de lijn maar van de rest niet.


Vraag is alleen wie is de veroorzaker van de echo ? KPN of @Home.



KPN dus, toen ik nog Surfen en Bellen had, had ik bij elk gesprek last van echo !


Dat is maar de vraag of dat echt zo is.Kan misschien ook wel zitten in een niet optimale afstemming van de onderlinge platformverschillen ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling