Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 19:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 17:26 
Site Admin

ik heb vandaag wel contact gehad met fred maar ben zeer slordig vergeten de vraag neer te leggen omtrent uw probleem sorry hiervoor. ik zal morgenmiddag alsnog even bellen en het probleem aan kaarten :oops:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 10:28 

En? Al antwoord? En hoe zit het met de softwares? Wat zijn nu de laatste versies?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 14:30 
Site Admin

ik heb net fred proberen te bellen maar helaas voicemail. dus ik heb een bericht achter gelaten of hij mij zou willen terug bellen. word vervolgd :D .

de laatste versie is 2.07. 2.08 is in de maak (mits niet af gekeurd?) en die zal over een maand of 2/3 online worden geplaatst.

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 16:17 

Over welke software heb je het dan? EB of Mine?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 18:06 
Site Admin

ik heb vanmiddag gesproken met fred en uw probleem voor gelegd. hij zegt dat het aan twee dingen kan liggen daarom de volgende vragen:

u zegt de grijze eb te hebben., zou u in de experia willen kijken onder: status> internet welke downloadsnelheid daar staat? beter nog, maak even een screenshot ervan en plaats deze even online.

kunt u tevens kijken of u wel in getraind staat op adsl2+?

de meest voor de handliggende gedachte is dat u niet de snelheid in de eb heeft die u hoort te hebben..of? dat u niet staat aangemeld voor adsl2+ dus ik wacht even u screenshot af :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 11:36 

Ik zal straks even kijken.
Ik moet wel erkennen, dat ik nu al een week Mine heb en toch ook een poort heb opengezet. De Firewall staat off (Zone alarm geinstalleerd). Ik ben tevreden zoals het nu gaat.
Wat ik nog NIET heb gedaan is de SSID een andere naam gegeven en het kanaal aangepast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 18:12 
Site Admin

waarom zou u de firewall uitzetten? is helemaal niet nodig. ik heb voorheen ook de grijze experiabox gehad en ook met firewall op hoog had mine nergens geen problemen mee.

punt 2, mine word apart afgeknepen in de eb dus heeft niets met firewall te maken. ik zou u willen aanraden de eb-firewall gewoon weer aan te zetten.

ssid aanpassen en uitzetten is altijd goed! daar is niets mis mee. als tip zou ik nog willen meegeven de toegangsnaam van de box aan te passen. deze is standaard <admin> en is voor vele hackers en pease of cake deze te raden. aan passen kan binnen het menu van de experiabox bij geavanceerde instellingen. maar nogmaals, de firewall in de eb heeft NIETS met mine te maken.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 19:08 

Marcel,

Ik heb al download snelheid 10563 kbps; de line mode is G.992.5 (ADSL2+)
De firewall staat uit omdat ik zo geen access control hoef aan te passen, om mijn download programmaatje toegang te geven.
In het hele voorafgaande kun je lezen dat Mine daar slecht tegen kan.

Gr. Jos

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 19:30 
Site Admin

nooit van gehoord, mine die niet tegen de ingebouwde router-firewall kan?? da`s nieuw voor mij, heb daar inmiddels op ge-googled maar kan hier niets over vinden. nogmaals, ik heb zowel de grijze als de zwarte zeer zwaar getest maar altijd met firewall aan en nooit geen problemen gehad.

kijk, mij prima dat u de firewall uit heeft staan alleen de reden waarom ik adviseerde hem weer aan te zetten is dat hij er niet helemaal nutteloos is, besef wel dat nu uw firewall wagenwijd openstaat een hacker in staat zou kunnen zijn de software van de eb te beschadigen. resultaat? moet er weer een nieuwe eb komen en dat word geheid dan de zwarte en kan u nu alvast vertellen dat daarin helemaal geen poort open te krijgen is. dus wees zuinig op uw grijze :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 23:09 

Software van de EB beschadigen? Leg me dat eens uit.

Firewall is veel interessanter voor de machines die, via de router op de EB, op je eigen LAN draaien. Daar moet de firewall voor zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2007 01:53 
Site Admin

er zijn voor hackers terdege tools beschikbaar om firmware te beschadigen. een rondje google levert legio voorbeelden op hoe ze dat kunnen doen. daarbij komt dat als je de firewall openzet je hackers het wel een stuk eenvoudiger maakt om bij die lan te komen :wink:

firewalls in routers zijn niet ALLEEN gebouwd om aangesloten pc`s beter te beschermen maar ook de router zelf :D

ik kijk om de week wel eens in mijn thomson onder tools>inbraak om te kijken hoevaak geprobeert is in te breke. gemiddels word ik 80 keer (!!) gehackt op de udp_null_port en +-20 keer op overige poorten. het geeft maar weer hoe belangrijk het is om hem toch aan te hebben staan.

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]