Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 15:49 

Onder XP had ik na opstarten van mijn Acer laptop 5101 altijd verbinding. Ik heb ge-upgraded naar Vista (ook de acer software etcetera geupdate) maar nu kan ik regelmatig geen draadloos verbinding maken en kan ik dus alleen met draad internetten.
Soms werkt draadloos wel.
Er is geen lijn in te ontdekken. Ik krijg wel een melding dat het niet lukt ivm met een time-out.

Ik heb IPB met de Experiabox via Planet.

Wie heeft tips??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 17:24 

Heb je de Siemens EB of de Speedtouch EB ? Ook al eens op een vast kanaal gezet en gekeken wat de resultaten zijn ?

Laat je Vista de draadloze verbinding opzetten of doe je dat bia de clientsoftware van Acer ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 12:36 

Ik heb de Siemens EB en ik heb al een vast kanaal ingesteld.

Volgens mij maakt Vista contact en niet de software van de Acer.
Bij de update zijn de instelling van XP gewoon meegegaan. Ik heb dit al nagekeken en ik zie geen verschillen.

Hij geeft als foutmelding:

Verificatie niet gelukt in verband met een time-out. (??)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 12:48 

Ik heb wel het vermoeden dat het te maken kan hebben met de WZC van Vista (dat hij aan staat). Maar ik kan deze optie niet vinden in het config scherm - systeem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 12:54 
Site Admin

de combinatie siemensbox, acer en vista is heel goed mogelijk.
zorg voor de zekerheid dat broadcast ssid in de siemensbox (tijdelijk) aanstaat.
ga naar netwerkcentrum en kies voor verbinding maken met netwerk en kies voor jouw ssid en vul de code in. zorg dat in het vervolgscherm bij beide vragen een vinkje staat (iets over automatisch verbinding maken en instellingen bewaren).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 16:36 

Ook ik heb een Acer 5101 AWLMI laptop (en de Siemens EB). XP home MC was voorgeinstalleerd en draadloos internet werkte probleemloos. Verbinding was zeer goed. Afstand tot de box 4 m.

Na de Vista (en Acer) upgrade was de draadloze verbinding redelijk tot laag en zo nu en dan helemaal geen verbinding. Het duurde ook behoorlijk lang voor er verbinding tot stand kwam, als dat al gebeurde. Heel irritant!

Ik heb dit een paar weken aangekeken en heb uiteindelijk besloten om terug te gaan naar XP. Resultaat: probleemloos draadloos internet!

Zodra het eerste SP voor Vista beschikbaar is krijgt Vista weer een kans bij mij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2007 07:45 

Na veel zoeken ben ik erachter dat het waarschijnlijk de combinatie is met de Atheros netwerkkaart en Acer/Vista die niet werkt.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd. Dit heeft ook geen effect.

Als is WZC uitzet (in Vista heet dat volgend mij WLAN autoconfig) dan vind de laptop helemaal geen netwerken meer.

Ik heb het probleem nu aan Acer gesteld en hoop dat ik antwoord ontvang.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 dec 2007 23:48 

Ik heb een Toshiba W40 met een atheros netwerkkaart met Vista. heb de zelfde probleem maakt meestal geen verbinding.

Ik heb deze laptop nieuw met vista. Zelf met de nieuwste drivers voor de netwerkkaart en sp 1 blijft het probleem bestaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2007 08:54 

Welke instellingen heb je dan want werk zelf soms ook met Toshiba en geen enkel probleem.Werk je met de clientsoftware :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 20:42 

Het probleem blijft bestaan!!! Uit het logboek krijg ik wel de volgende melding:

Hoofdoorzaak: Kan geen verbinding met 'SX551C54918' maken. Draadloze verificatie is mislukt omdat er een time-out is opgetreden. Gedetailleerde hoofdoorzaak: Door sleuteluitwisseling van Laag 2-beveiliging zijn vóór de time-out geen multicast-sleutels gegenereerd

Weet iemand de oplossing??

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 23:25 

Tjalling schreef:
Het probleem blijft bestaan!!! Uit het logboek krijg ik wel de volgende melding:

Hoofdoorzaak: Kan geen verbinding met 'SX551C54918' maken. Draadloze verificatie is mislukt omdat er een time-out is opgetreden. Gedetailleerde hoofdoorzaak: Door sleuteluitwisseling van Laag 2-beveiliging zijn vóór de time-out geen multicast-sleutels gegenereerd

Weet iemand de oplossing??
De encryptie die standaard op WPA + WPA2 staat wijzigen naar alleen WPA in de webconfigurator. Werkt in ieder geval voor de Thomson 780WL, weet niet of dit ook voor de Siemens EB geldt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 21:49 

Is helaas geen keuze.
Ik kan alleen kiezen tussen WPA2/WPA of WPA2 en WPA2-PSK/WPA-PSK of WPA2-PSK.
Hij staat nu trouwens op WPA2-PSK/WPA-PSK

Hoe is jou ervaring trouwens met de Thomson. Deze heeft KPN net aan mij opgestuurd om het draadloos probleem op te lossen. Is dit wel de oplossing en weet je waarom de KPN nu alleen de Thomson levert en niet meer de Siemens?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 23:54 

Tjalling schreef:
Is helaas geen keuze.
Ik kan alleen kiezen tussen WPA2/WPA of WPA2 en WPA2-PSK/WPA-PSK of WPA2-PSK.
Hij staat nu trouwens op WPA2-PSK/WPA-PSK

Hoe is jou ervaring trouwens met de Thomson. Deze heeft KPN net aan mij opgestuurd om het draadloos probleem op te lossen. Is dit wel de oplossing en weet je waarom de KPN nu alleen de Thomson levert en niet meer de Siemens?
De Siemens en de Thomson hebben ieder zijn voor- en nadelen. Wanneer je bij de Thomson de encryptie op WPA zet en de SSID broadcasting aan laat staan heb je met Vista geen draadloos probleem meer.
Er worden nog steeds Siemens EB's uitgeleverd. Wel veel minder dan de Thomson en vaak voor klanten met ISDN.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 maart 2008 20:12 

Dit lijkt de oplossing. Ik heb de speedtouch geinstalleerd en draadloos is geen probleem meer.

Al een paar dagen ben ik meteen online na het aanzetten van de laptop! :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 21:54 
Site Admin

Wij laten dit topic nog een week openstaan. mocht er geen bericht meer komen van de topicstarter gaan wij er vanuit dat het probleem is opgelost, dus dan zal een eind slot vallen :)

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]