Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 03 jan 2025 05:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 22:09 

Heb die installatie cd nog gebruikt! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 22:10 

De computer een vast ip adres geven lost deze problemen op.

Zelf heb ik 10.0.0.x range gebruikt, netwerk subnetmasker, 255.255.255.0, standaard gateway op 10.0.0.138

Even de dns servers van je provider opgeven, gegevens opslaan, even wachten of de computer opnieuw opstarten, en voila internet, tenminste zo was het hier met Windows Vista en XP, installatie cdrom heb ik niet eens aangeraakt.

Ik heb het speedtouch 780 modem, succes ermee...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2007 23:27 

Citaat:
31 januari kochten zij een nieuwe laptop en daar zat Windows Vista op. Internetplusbellen was al eerder aangevraagd. Microsoft stuurt door naar fabrikant want het betreft een OEMversie. Acer een e-mail gestuurd, maar nog geen antwoord terug. Eerdaags maar eens bellen.

Groeten Heiltje

Waarschijnljk mosterd na de maaltijd, maar ik ben deze week precies hetzelfde tegengekomen, in nieuwe laptop Vista apparaat werd de Experiabox cd niet herkend. Daarom ten einde raad de draadloze adapter van mijn XP pc er maar in gestopt en voila, aardig snel contact met de Experiabox. Omdat ik totaal geen ervaring met laptops en draadloze netwerken heb wist ik niet dat de laptop een Wlan kart heeft en dat deze dmv een knopje aangezet moet worden. Eenmaal geactiveerd had ik binnen no time contact met de Experia en internet.
Dus: inderdaad, voor een laptop met (of zonder) Wlan en mét Vista heb je niet perse die installatie CD nodig.
Moet er wel bij zeggen dat de Experiabox natuurlijk voor de oude PC wel geinstalleerd was....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 11:27 

De Experia box heeft een draadloos netwerk netzoals alle andere apparataten die op de markt zijn. Zij het dat er verschil zit in de netwerknaam.

Dus zodra het een laptop betreft die een wlan kaart heeft kan hij verbinding maken. Laptops kunnen tot kanaal 11 lezen. 12 en 13 kunnen niet gelezen worden door laptops. de installatie cd is overgings eigenlijk niet nodig, want het helpt mensen met instellen meer niet.

Als je ergens anders verbinding kan maken met een wifi netwerk moet je ook contact krijgen met een experiabox. de juiste wpa sluetel is dan wel nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 16:18 

Citaat:
Moet er wel bij zeggen dat de Experiabox natuurlijk voor de oude PC wel geinstalleerd was....

Kolere.. al die verhalen hiero.. installeren????????? plug er een kabel aan of kies de box draadloos.. als je niet direct verbinding kunt maken ligt 99 van de 100 keer aan je pc.. cd kan je weggooien..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 16:33 

er wordt ook niet geinstalleerd, alleen instellingen goed gezet. het is bedoeld voor mensen die niet goed weten hoe hier mee om moeten gaan. maar een beetje iemand met verstand van een computer heeft dat zelf ook door.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2007 20:45 

macho schreef:
Dus zodra het een laptop betreft die een wlan kaart heeft kan hij verbinding maken. Laptops kunnen tot kanaal 11 lezen. 12 en 13 kunnen niet gelezen worden door laptops.
Mijn laptop heeft 14 kanalen(Japan), laptops voor Europa hebben 13 kanalen en die voor de Amerikaanse markt zijn gemaakt 11 kanalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 19:48 

heiltje schreef:
Ik ga het morgen weer op nieuw proberen. Ik laat het wel weten als het gelukt is, bedankt allemaal!

messchien ff iemand vragen die er wat meer verstand van heefd
bij de installatie van experianbox heb je geen pc nodig zelfs niet als hij nieuw uit de doos komt want dat gaat volautomatich
maar op het moment je er een pc aanhangt met een kabeltje utp heb je 2 mogelijkheden of je doet de cd erin of je installeerd de pc handmatig
je gaat hier voor naar je netwerk omgeving klikt op THUISNETWERK OF KLEIN BEDRIJFNETWERK INSTELLEN en daarna goeed lezen en het wijst zich van zelf
een andere optie is eerst even een andere pc op de experianbox aansluiten met xp om te kijken of je uberhaubt wel internet hebt en dan verder ***** met vista pc

veel succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2007 20:37 

het gaat erom dat je een ip adres verkrijgt, daarin staat alle informatie die nodig is om op internet te komen. elke windows versie doet dit automatisch, dus je hoeft alleen maar de netwerkkabel erin te stoppen.

eventueel nog alle verbindingen uit weggooien uit internet opties. dit werkt bijna altijd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]