Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 12:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 22:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
De Thomson SpeedTouch kan na verloop van tijd zijn sip registratie verliezen. Hierdoor krijgt de beller een in gesprektoon terwijl de lijn niet bezet is. Een powercycle of een sync. sip(via de helpdesk) is een tijdelijke oplossing.

Sinds kort is er een bestand beschikbaar die dit probleem zou verhelpen. Bij een harde reset van de EB wordt deze bestand verwerkt in de firmware. Hiermee moet het probleem van in gesprek definitief verholpen zijn.

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Na ongeveer 23 minuten is de Thomson SpeedTouch weer functioneel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 23:06 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Marcel schreef:
De Thomson SpeedTouch kan na verloop van tijd zijn sip registratie verliezen. Hierdoor krijgt de beller een in gesprektoon terwijl de lijn niet bezet is. Een powercycle of een sync. sip(via de helpdesk) is een tijdelijke oplossing.

Sinds kort is er een bestand beschikbaar die dit probleem zou verhelpen. Bij een harde reset van de EB wordt deze bestand verwerkt in de firmware. Hiermee moet het probleem van in gesprek definitief verholpen zijn.

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Na ongeveer 23 minuten is de Thomson SpeedTouch weer functioneel.


Verlies ik dan trouwens m'n instellingen niet?

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 08:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Normaal gesproken ben je idd je instellingen kwijt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 mei 2007 14:54 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 23:27
Berichten: 243
Waar heb je die info vandaan?

Ik heb al een paar dagen niet gewerkt, maar zondag moesten we deze problemen nog inventariseren, de mensen van het expertteam telefonie in ieder geval. Dat ze zo snel een oplossing hebben gevonden...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 15:18 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
Maarten schreef:
Normaal gesproken ben je idd je instellingen kwijt.


Edit: Uiteraard zijn de persoonlijke instellingen weg zowel bij harde reset als via de helpdesk. :oops:

Gelukkig kan het bestandje ook handmatig worden ingeladen door de mpsd waardoor de persoonlijke instellingen bewaard blijven.


Laatst bijgewerkt door magik op do 31 mei 2007 17:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 16:51 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
magik schreef:
Maarten schreef:
Normaal gesproken ben je idd je instellingen kwijt.


Nope, via de "paperclip" methode ben je de persoonlijke instellingen juist niet kwijt.

Resetten kan ook via de helpdesk in Annet, hiermee wordt wel alles gewist. Een harde reset heeft dus de voorkeur, ook omdat het minder belastend is voor de TSM.


Dus dit is de methode: (780 Thomson)
paperclip aan de achterkant indrukken totdat de 4 leds aan de achterkant branden en dan na de klik loslaten....


Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 07:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Gottfriedjuius schreef:
Dus dit is de methode: (780 Thomson)
paperclip aan de achterkant indrukken totdat de 4 leds aan de achterkant branden en dan na de klik loslaten....
Juul

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 10:02 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Marcel schreef:
Gottfriedjuius schreef:
Dus dit is de methode: (780 Thomson)
paperclip aan de achterkant indrukken totdat de 4 leds aan de achterkant branden en dan na de klik loslaten....
Juul

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden.


Ik vond op de site van de KPN een andere aanwijzing. ( zie boven).
Ik kan hier geen plaatjes bijvoegen geloof ik.

Er gebeurd eigenlijk hetzelfde dat wel.
De reset heb ik inmiddels uitgevoerd, het zal mij benieuwen of de " in gesprek toon" weer een keer optreed.

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 00:30 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 23:51
Berichten: 9
Marcel schreef:
De Thomson SpeedTouch kan na verloop van tijd zijn sip registratie verliezen. Hierdoor krijgt de beller een in gesprektoon terwijl de lijn niet bezet is. Een powercycle of een sync. sip(via de helpdesk) is een tijdelijke oplossing.

Sinds kort is er een bestand beschikbaar die dit probleem zou verhelpen. Bij een harde reset van de EB wordt deze bestand verwerkt in de firmware. Hiermee moet het probleem van in gesprek definitief verholpen zijn.

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Na ongeveer 23 minuten is de Thomson SpeedTouch weer functioneel.


Harde reset = 15 seconden ingedrukt houden.
ST duurt 35 minuten om weer volledig online te komen :)

_________________
MultiPlay Helpdesk 2 Medewerker Groningen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 09:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Die 12 minuten verschil zal wel te maken hebben met oa drukte :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 10:26 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Maarten schreef:
Die 12 minuten verschil zal wel te maken hebben met oa drukte :wink:


Bij mij was 'ie al na zo'n 8 min weer operationeel.

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 12:43 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Gottfriedjuius schreef:
Maarten schreef:
Die 12 minuten verschil zal wel te maken hebben met oa drukte :wink:


Bij mij was 'ie al na zo'n 8 min weer operationeel.

Juul

vraag blijft nu; heeft het geholpen voor het probleem?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 17:12 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
jwagenaar schreef:
Gottfriedjuius schreef:
Maarten schreef:
Die 12 minuten verschil zal wel te maken hebben met oa drukte :wink:


Bij mij was 'ie al na zo'n 8 min weer operationeel.

Juul

vraag blijft nu; heeft het geholpen voor het probleem?


Nou het probleem was (is) het af en toe in gesprek zijn ( bellen en gebeld worden). Dus ik moet dat afwachten. Hopelijk treed het nu niet meer op. Zie dit "draadje" maar dan eerder. Gaat het fout, dan meld ik het weer.

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 18:14 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
djmagich schreef:
Marcel schreef:
De Thomson SpeedTouch kan na verloop van tijd zijn sip registratie verliezen. Hierdoor krijgt de beller een in gesprektoon terwijl de lijn niet bezet is. Een powercycle of een sync. sip(via de helpdesk) is een tijdelijke oplossing.

Sinds kort is er een bestand beschikbaar die dit probleem zou verhelpen. Bij een harde reset van de EB wordt deze bestand verwerkt in de firmware. Hiermee moet het probleem van in gesprek definitief verholpen zijn.

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Na ongeveer 23 minuten is de Thomson SpeedTouch weer functioneel.


Harde reset = 15 seconden ingedrukt houden.
ST duurt 35 minuten om weer volledig online te komen :)

Verbaasd mij iedere keer weer, dat de medewerkers van de MPHD of MPSD verschillende harde reset procedures hebben. Geldt ook voor andere procedures, je zou toch denken dat er vaste info(richtlijnen) door KPN zijn opgesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 19:37 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 14:42
Berichten: 68
Marcel schreef:
djmagich schreef:
Marcel schreef:
De Thomson SpeedTouch kan na verloop van tijd zijn sip registratie verliezen. Hierdoor krijgt de beller een in gesprektoon terwijl de lijn niet bezet is. Een powercycle of een sync. sip(via de helpdesk) is een tijdelijke oplossing.

Sinds kort is er een bestand beschikbaar die dit probleem zou verhelpen. Bij een harde reset van de EB wordt deze bestand verwerkt in de firmware. Hiermee moet het probleem van in gesprek definitief verholpen zijn.

Een harde reset bij de Thomson SpeedTouch is de resettoets(achterop de EB) ingedrukt houden tot het powerlampje rood gaat branden. Na ongeveer 23 minuten is de Thomson SpeedTouch weer functioneel.


Harde reset = 15 seconden ingedrukt houden.
ST duurt 35 minuten om weer volledig online te komen :)

Verbaasd mij iedere keer weer, dat de medewerkers van de MPHD of MPSD verschillende harde reset procedures hebben. Geldt ook voor andere procedures, je zou toch denken dat er vaste info(richtlijnen) door KPN zijn opgesteld.


Ja, Marcel, ik deel je mening.
Dat heet "communicatie"

Juul


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling