Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 01:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2007 03:29 
Offline

Geregistreerd: wo 12 apr 2006 10:40
Berichten: 40
Dit probleem heb ik al zeer lang.
Ik hoor vaak mijn eigen praten hele zinnen of laatste woorden. Ik heb het omschreven als galmen.

Ik gebruik een PTT Montreux 18. Bedraad.

Deze heb ik al vele jaren. Nooit problemen.

Als ik dit heb ben ik nu aan het verder vragen waar de tegenpartij mee belt.

Als ik een iemand bel heb ik het heel erg, de ene keer meer de andere keer minder. Deze belt met een analoge lijn, Phillips dect telefoon, draadloos dus. Pakken ze het gesprek op met een bedrade telefoon dan gaat het goed heb ik ondervonden.

Bij iemand anders is het een draadloze motorola me4251, hier ook de lijn analoog. Na de vele problemen die ik al gehad heb en verandering van Siemens EB naar Speedtouch EB, is dit nu mijn grootste probleem.

Na alle veranderingen, ook software updates kan je weer kijken of het goed is. Deze updates duren veelste lang. Het 13 minuten probleem is pas na een jaar opgelost.

Nu heb ik bij de desk gevraagd met welke telefoons ze de verbindingen getest hebben, ook met de motorola en philips zouden er geen problemen moeten zijn. Mooi niet, En zo zijn er nog meer mensen waarbij ik het heb. Waarvan ik de thuissituatie niet ken.

Moet ik nu overal gaan vragen of ze een nieuwe telefoon willen kopen?

Meerdere mensen deze ervaringen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2007 09:51 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het probleem van echo is bij KPN bekent en er zijn ook andere aanbieders van Internet en Telefonie die hier last van hebben.Het kan zijn dat een bepaalde telefoon hier gevoeliger voor is maar als je het met een goed merk niet dect telefoon ook hebt en de aansluiting van de apparatuur is normaal volgens voorschrift kun je er vanuit gaan dat het daar dus niet zit,lees het probleem zit ergens anders (in de nieuwe techniek)

Heb je al eens een lijnmeting laten doen en welke firmware heb je in je Speedtouch zitten ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2007 10:14 
Offline

Geregistreerd: wo 12 apr 2006 10:40
Berichten: 40
Er is al zo vaak lijn meting gedaan. Had het bij de oude siemensEB ook al. En bij de speedtouch heeft men dat ook al gedaan. Geen opmerkingen erover.

Firmware versie:


Productnaam: SpeedTouch 780

Softwareversie: 6.2.19.1

Softwarevariant: CH


Net gekeken via ip adres.

Dat was me al duidelijk dat het niet bij mij zit.
Na alles wat er al geweest is vind ik het mateloos irritant.

Wel verkopen, maar geen goed product leveren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 12:29 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 21:31
Berichten: 97
Woonplaats: Apeldoorn
Heb zelf ook die "galm" als ik met iemand bel, vindt het op zich niet echt storend o.i.d. :wink:

_________________
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 06:54 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Hendrikus:het lijkt me een firmware probleem,maar volgens mij weet KPN nog niet hoe eea op te lossen is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 09:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maarten schreef:
@Hendrikus:het lijkt me een firmware probleem,maar volgens mij weet KPN nog niet hoe eea op te lossen is.


Lijkt me niet want hij schreef dat het met de Siemens ook al zo was.

Heet Hendrikus al eens een andere telefoon op TEL-1 aangesloten?

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 15:02 
Offline

Geregistreerd: za 18 nov 2006 16:05
Berichten: 128
Phr3ak schreef:
Heb zelf ook die "galm" als ik met iemand bel, vindt het op zich niet echt storend o.i.d. :wink:


Ik heb er ook last van en meestal alleen als de mensen bij mij bellen die op de zelfde centrale zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2007 21:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Robèrt schreef:
Lijkt me niet want hij schreef dat het met de Siemens ook al zo was.


M.v.g,
Robèrt


Denk toch wel dat het daar gezocht moet worden resp op de onderlinge communicatie tussen de verschillende platvormen en niet bij de gebruikers (uitzonderingen daar gelaten)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 00:26 
Offline

Geregistreerd: wo 17 jan 2007 23:51
Berichten: 9
Uit eigen ervaring kom ik vaak tegen dat het Philips telefoons zijn die een echo/galm op de lijn hebben.
't Wil ook wel voor komen als de EB te ver bij het IS/RA(hoofdaansluiting) vandaan staat.

_________________
MultiPlay Helpdesk 2 Medewerker Groningen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 09:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
djmagich schreef:
Uit eigen ervaring kom ik vaak tegen dat het Philips telefoons zijn die een echo/galm op de lijn hebben.
't Wil ook wel voor komen als de EB te ver bij het IS/RA(hoofdaansluiting) vandaan staat.


Kun je dat ook nader specificeren in type nummer :?: Ook officiele telefoons om zo maar te zeggen uit de Primafoonwinkels vertonen hetzelfde euvel soms afhankelijk van de gebruikte firmware.

Men schijnt druk bezig te zijn om allerlei zaken te testen die eventueel resulteren in een firmware-update rond de zomer of herfst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 13:29 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Ik heb dit probleem ook:

- Siemens experiabox (Firmware version: 1.41.4-iptv)
- Afstand IS/RA < 2 meter

Het doet zich voor bij zowel de nieuwe als oude telefoon:

- Primafoon Chicago (o.i.d.)
- Profoon PDX-6225


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 18:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Heeft er iemand al contact gehad met de 2e lijns helpdesk? Ze kunnen namelijk iets aanpassen, zodat soms de galm(of echo) minder wordt of verdwijnt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb 2011 00:51 
Offline

Geregistreerd: ma 07 feb 2011 16:05
Berichten: 5
Woonplaats: Arnhem
De 'tweedelijns helpdesk', dat klinkt hoopvol. Hoe bereik je die? Ik wil ook wel van mijn echo afgeholpen worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling