Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 10:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanmelden van repeater
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 12:39 

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb een gigaset wlan 108 gekocht om als repeater in te zetten. Bij de clients staat een usb 108 adapter en alle apparaten zijn van Siemens. In de handleiding staat dat zowel in de Experiabox als in de repeater de WDS moet zijn ingeschakeld en je de repeater in de experiabox toevoegt. en datzelfde doe je in de repeater. Maar zolang ik alleen in de repeater de experibox toevoeg en in de experia box de WDS uitschakel, dan heb ik uitstekende verbindingen tot zolder aan toe. Maar als ik de WDS in de experia ook inschakel en de repeater toevoeg dan gaat het mis. Slechte verbinding, traag, webaccess is zeer traag en af en toe niet eens te bereiken. Ik laat deze dus maar uitgeschakeld.

Heb ik het verkeerd begrepen of staat er ergens een instelling niet goed?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 19:24 

Het volgende is belangrijk voor een goede installatie:

- IP adres van de Gigaset WLAN Repeater moet 192.168.2.254 zijn.
- Zowel de EB als de Gigaset WLAN Repeater moeten vast op dezelfde kanaal staan.
- WEP encryptie en dezelfde SSID gebruiken.

Profiel  

Berichttitel: Repeater
BerichtGeplaatst: di 22 mei 2007 19:37 

Waarom "moet" het ip 254 zijn als het binnen de local range valt moet dat volgens mij geen probleem zijn en de rest is zoals jij zegt. mijn experia is 2.1 en de repeater = 2.2. maar in eerste instantie was hij inderdaad 254, maar toen had ik dezelfde problemen. Pas later heb ik het ip veranderd. Omdat in de DHCP de eerste 10 ip adressen al uitgesloten waren en dat dus het makkelijkst was om te doen.

Klopt het verhaal wel dat wds zowel in de repeater als in de experia ingeschakeld moet worden.

Ik heb boven op de clients nu 100% verbinding en signaal. Bij het scannen op de usb 108 op de client zie ik wel 2 ssid's. 1 is de experia en de ander is de router. Of zou je er maar een moeten zien, als ze op beide zijn ingeschakeld?

Profiel  

Berichttitel: Wds probleem opgelost
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 09:21 

Ik heb al gevonden wat het probleem was. Als op beide apparaten de wds functie is ingeschakeld moet de LAN kabel losgekoppeld worden. dat zorgt anders "blijkbaar" voor conflicten.

Het werkt nu goed

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 09:52 
Site Admin

mooi, bedankt voor de terugkoppeling en topic wordt dus afgesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]