Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vaste Zetten IP ADRES
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2007 12:43 

Wie kan mij precies vertellen: hoe en waar ik Ip adres vast kan zetten.

Moet dat in de Experiabox of in de laptop zelf.

Want als ik kijk in de experiabox zie ik. Drie personen via een

draadloos netwerk met ook drie Ip adressen.

Kan ik nu op de laptop inplaats van automatisch IP adres daar het

Ip adres
Gateway
DHCP
DNS

DNS

Alternative DNS van de laptop invullen.

Want mijn kaart krijg soms geen IP adres of valt plots weg.

HELP MIJ ER MIJ A.U.B.

DANK

Wil

adres: xxxxxxx

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2007 14:03 

Hoi, ga naar netwerkverbindingen en kies daar je draadloze verbinding, rechtermuis, eigenschappen, internet-protocol (TCP-IP), eigenschappen en daar kan je alles instellen!

Als je problemen hebt met de draadloze verbinding kan je ook even kijken of die op WPA TKIP staat, en anders instellen op WEP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2007 14:40 

Ik las dat je meerdere kaartjes had gebruikt.
Zorg dat al de software van al die kaartjes ook echt weg is.

Als je een Siemens EB hebt kun je die vaste IP-adressen laten toekennen aan bekende MAC-adressen.
Zo krijgt je laptop altijd het zelfde IP-adres.

Werkt bij mij reuze stabiel, valt nooit uit.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 19:03 

Robert,
Ik denk dat Wil (en ik ook, want ook bij mij valt de verbinding soms weg, kanaal al gewijzigd) op een Jip en Janneke manier wil weten hoe wij een vast ip adres maken op de pc's en exp.box.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 22:33 

Beste Wil en Edske,

Het wegvallen van een draadloze verbinding is een eigenschap die vaker bij draadloze verbindingen voorkomt en waar soms alleen iets aan te doen is door over te stappen op een kabel. Desalniettemin hier de methode om een vast IP adres in te voeren bij Windows XP, het IP adres van de Experiabox is al vast.

Netwerkverbindingen
Klik met rechts op het icoontje van de verbinding in de taakbalk (naast de klok), kies 'Open Netwerkverbindingen'. Het Netwerkverbindingen scherm zal openen, dit scherm is ook bereikbaar via het configuratiescherm.

Klik met rechts op de 'Draadloze netwerkverbinding' en kies 'Eigenschappen'. Het scherm 'Eigenschappen voor Draadloze netwerkverbindingen' zal zich vertonen, bij het tabblad 'Algemeen' is een lijstje te vinden met als onderdeel 'Internet Protocol (TCP/IP)', klik hier op zodat deze blauw wordt en vervolgens op de knop 'Eigenschappen'.

In dit scherm 'Eigenschappen voor Internet-protocol (TCP/IP) is een vast IP adres in te stellen. Klik met de muis op het bolletje voor 'Het volgende IP-adres gebruiken' zodat de opties om een IP-adres, subnetmasker en standaard-gateway in te stellen beschikbaar worden. De instellingen zijn verschillend per Experiabox, beide hieronder beschreven.

Voor de Siemens Experiabox (deze is grijs)
IP-adres: 192.168.2.x (Vervang x door een uniek nummer voor iedere computer, tussen de 200 en 253)
Subnetmasker: 255.255.255.0 (Deze zal Windows automatisch invullen)
Standaard gateway: 192.168.2.1 (Dit is het adres van de Experiabox op uw netwerk)

Voor de Thomson Speedtouch Experiabox (deze is zwart)
IP-adres: 192.168.1.x (Vervang x door een uniek nummer voor iedere computer, tussen de 200 en 253)
Standaard gateway: 192.168.1.254 (Dit is het adres van de Experiabox op uw netwerk)

Kies onderin het scherm voor 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken' en vul in:
Voorkeurs-DNS-server: 195.121.1.34
Alternatieve-DNS-server: 195.121.1.66

Bovenstaande is gelijk voor zowel de Siemens als Thomson Speedtouch Experiabox.

Klik tot slot op 'OK' en vervolgens op 'Sluiten' om de nieuwe instellingen door te voeren.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg, als er nog vragen zijn hoor ik het van jullie!

Met vriendelijke groet,

KSA

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 22:55 
Site Admin

KSA: komplimenten :D
volgens mij zo klaar als een klontje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 23:58 

haha duidelijker is het ook niet uit te leggen :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2007 08:02 

onze dank is bijzonde groot.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 17:18 

Citaat:
Voor de Thomson Speedtouch Experiabox (deze is zwart)
IP-adres: 192.168.1.x (Vervang x door een uniek nummer voor iedere computer, tussen de 200 en 253)
Standaard gateway: 192.168.1.254 (Dit is het adres van de Experiabox op uw netwerk)

bij mij werkt ook 192.168.1. 100 / 101/102/103... als de ip`s van de pc`s met ook gateway van 192.168.1.254
als ik t modem reset wil hij ip`s gaan maken van 192.168.1.70 e.d.
dus de range is best flexibel genoeg.

heb alleen wat problemen met de vermelding van me pc`s in me netwerk , word aangegeven met nummers ipv de IP voor de betreffenden pc`s dit alleen voor de pc`s met server 2003 als OS
de pc met win 2000 pro word wel aangegeven met ip nummer en de naam van de pc.
met poortforwarding dus even opletten dat ik de poorten naar de goede pc leid maar dat kan ik weer zien aan de aansluitingen port 1 t/m 4

de installatie CD van IPB support ook geen server 2003 dus zal daar mee te maken hebben.
snap niet dat ze daar geen support voor maken want server 2003
is echt super voor netwerken.
ben dus verplicht om in ieder geval 1 pc in me netwerk te hebben met win 2000 of XP maar XP wil ik niet hebben bah niks voor mij :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 17:55 

Beste Samantha,

Indien er sprake is van bekabelde verbindingen naar de computers is de installatie CD niet nodig, deze dient voor het instellen van draadloze verbindingen. De reden dat er geen ondersteuning voor Windows Server 2003 is ligt hem er in dat dit geen consumenten product is (nogal prijzig ook..). Het is niet verplicht (of nodig) een pc met Windows 2000 of XP in het netwerk te hebben. Uw probleem/vraag met betrekking tot de vermelding van pc's in het netwerk ontgaat mij.

De IP range moet bij de Speedtouch liggen tussen 192.168.1.0 en 192.168.1.255 waarbij 192.168.1.254 al bezet is door de router, en voor de Siemens tussen de 192.168.2.0 en 192.168.2.255 waarbij 192.168.2.1 al bezet is door de router. Om IP conflicten te voorkomen kan het verstandig zijn 100+ of 200+ in te stellen.

Met vriendelijke groet,

KSA

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 mei 2007 18:17 

tnx KSA

mja t viel me ook al op dat er niet veel gedaan werd tijdens t installen
dan alleen de netwerkconfiguratie van de pc zelf aanpassen.
als idd de cd helemaal niet nodig is .. ik red me wel met de instelling zonder de cd
me netwerk werkt veilloos met .100 .101 .102 . 103 alle pc`s vast ingesteld en poortforwarding werkt ook naar behoren
webserver draait ook goed op een vaqn de pc`s.
waarom ik ben terug gegaan naar me "oude" internet IP nummer is me een raadsel nog .
ik had voordat ik IPB kreeg ip nummer 62.131.x.x met IPB kreeg ik toen 86.94.x.x nu ben ik weere terug na 3 weken bij me oude ip lol
maar nu wel met de Experiabox.
ik zou in principe me oude modem weer kunnen gebruiken denk ik
omdat VOIP toch niet meer werkt en afgesloten ben
maar ik laat t even zo in de hoop dat t weer terugkomt na mijn spoed overboeking van na zeggen achterstallige betaling.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 01:13 
Site Admin

Ik draai momenteel (nog) onder wpa2 dat m.i genoeg veiligheid geeft voor en draadloos netwerk. toch vond ik het vastzetten van de ip`s toch ook wel goed voor en stabieler netwerk.

Echter, onder mijn speedtouch komen er ineens door vermoedelijk norton 360 conflicten in de pc. als ik bv surf naar NOS teletekst verbreekt de internet verbinding, valt MSN uit en na 4 sec kan ik weer verder. en dat wel zo`n 40 keer per avond werd en beetje irritant.

Nu ben ik gisteren even aan het klooien geweest met die grijze Siemens box dus had even die speedtouch er tussen uit. Omdat in de grijze Siemens veel tro69 fouten te lezen waren wilde ik die box even hard restten, echter hij haalt dan geen nieuwe update`s meer op omdat die box niet bestaat in het KPN netwerk en die speedtouch wel, is wel begrijpbaar.

Dus, heb die grijze er weer tussenuit gehaald en die speedtouch weer terug geplaatst. Omdat ik de draadloze kaarten al op de Siemens had ingesteld maakte hun natuurlijk geen connectie met het netwerk, dus om dat even snel te fixen heb ik aangegeven dat de kaarten auto en ip adres en dergelijke moet krijgen. Prompt, nu draait het wel dus goed zonder netwerk onderbrekingen...hoe kan dat nou? :? Je zou denken dat dit moet kunnen. Je kan in de webinterface van de speedtouch aangeven dat die pc altijd het zelfde adres gebruikt en stel je draadloze kaarten via het TCP/IP protocol ook zo in. je zou verwachten dat dit geen conflicten moeten opleveren, bij mij dus wel en dat snap ik niet..

Iemand en idee hoe dit kan. Kort samen gevat, internet connectie verbreekt vaak tijdens gebruik als ik de ip`s vastzet in de netwerkkaarten en niet als ik deze op auto toe wijzen doet.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 12:30 

R.T.F.M. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 12:33 
Site Admin

Phr3ak schreef:
R.T.F.M. :twisted:

over welke handleiding hebben we het dan!
een meer opbouwende c.q. hulpzame bijdrage is toch beter :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 16:31 
Site Admin

ik ben er al uit wat hij bedoelt met R.T.F.M. dat staat voor "read the xxxxxx manual" kortom, is geen oplossing voor dit "probleempje"

dus misschien dat iemand anders nog en oplossing weet, waarvan R.T.F.M. geen onderdeel uit maakt :wink:

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]