jmm.peters schreef:
ik doe gewoon iets fout kan iemand mij helpen. of een hint geven?
Wanneer je op een pc windows server 2003 draait dan kan je IIS (Internet Information Services) gebruiken. Dit wordt meegeleverd met W2003. Hiermee kan je een webserver draaien. Zie de Microsoft handleiding hoe je dit aan moet zetten. IIS kan zonder een licentie draaien maar dan kan je maximaal maar met 3 personene (dacht ik) tegelijk inloggen. Voor meer gebruikers moet je een licentie kopen. Hierna moet je wel in de Experiabox poort 80 forwarden naar de PC waarop IIS actief is. Nu kan men van het internet ook je webserver zien. Achterhaal je ip-adres van de Experiabox (
http://www.watismijnip.nl/). Iemand op het internet moet dan in de adresbalk van bv Internet Explorer het ip-nummer intypen en je webpagina wordt getoond. Uiteraard moet je wel een website maken en die op de juiste plaats zetten voor IIS. Eerste web pagina moet als naam index.htm hebben.
Heb je een Experiabox van Siemens dan kan je gebruik maken van de interne websever van deze box. Is wel beperkt qua mogelijkheden. Zie hierboven hoe je dit aan moet zetten.
Hopelijk heb je hier iets aan.....