Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 20:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 20:36 

Rene schreef:
Ze bieden het aan, inclusief een uitleg wat het is en hoe je het moet instellen, maar als het niet werkt kan je de boom in..

Wat wordt ondersteund

http://kpn-serviceportal.custhelp.com/c ... faqid=7304

Geen ondersteuning maar wel een uitgebreide beschrijving hoe je je Outlook express moet instellen voor nieuwsgroepen. Niet echt consequent.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 23:30 

Zowee, je moet eens Googlen en in tikken "connection limit host reached". Dan kom je legio problemen tegen bij hetnet, planet en KPN. Allemaal dezelfde problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:27 

++++++++++++++"connection limit host reached" ++++++++++++
Dat is niet het eerste probleem maar een gevolg van!!!!

Het probleem is dat je wel connectie hebt met de News server maar dat je niets kunt downloaden, je news reader zal dan telkens proberen connection te maken met als gevolg "connection limit host reached".

Dit heeft waarschijnlijk te maken dat het IP adres gebokkeerd staat>
Als daar nu eens iemand naar zou willen kijken!!!!!

Klacht per mail doorgezet naar KPN klantenservice.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:55 

Ik blijf het een raar probleem vinden.

Waarom werkt het bij de één goed en bij de ander niet.
Aan de gegeven IP-adressen kon ik ook niet echt veel uit halen.
KPN/Planet móét daar toch iets mee kunnen en, veel belangrijker, iets aan doen!

Ze maken er inderdaad ergens bij een info over het product toch "reclame" voor.
Dan kan je het echt niet van de hand wijzen voor ondersteuning.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2007 12:58 

En ik heb ook weer een bericht naar de klantenservice gestuurd.
Ik hoop eigenlijk dat iedereen mail stuurt naar de klantenservice. Zie onderstaand bericht van mij aan de klantenservice.

Citaat:
Gisterenavond 21/04 werd ik gebeld door de technische dienst door Dhr. ******.
Zijn antwoord was kort en krachtig, ondersteuning van de nieuwsgroepen werd niet geboden.
Vreemd want u (klantenservice) vertelt in onderstaand bericht dat er oplossingen mogelijk zijn en stuurde daarop mijn bericht door naar de technische dienst.
Tevens is het vreemd dat er wel wordt geadverteerd op de KPN website over de aanwezige 50.000 nieuwsgroepen en jullie de werking ervan niet eens kunnen garanderen.
Op diverse fora zoals tweakers en ipbforum.nl klaagt men steen en been over dit probleem. Er is opgeroepen in deze fora om vanaf nu de storing door te geven aan klantenservice@kpn.com.
Het lijkt me in dit geval, voor de gebruikers en voor jullie, dat dit probleem zo snel mogelijk uit de wereld word geholpen. Voor de gebruikers omdat ze dan eindelijk de nieuwsgroepen kunnen gebruiken en voor jullie omdat jullie niet gespamt worden over dit onderwerp.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 00:41 

Serveradres text.nova.planet.nl Is deze al geprobeerd ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 00:46 
Site Admin

ik heb mij door deze topic bezig gehouden met het fenomeen "nieuwsgroepen".

mijn conclusie? ik vind het maar niets, je zoekt je eerst rot naar nbz fille`s de downloads en zijn rete traag :cry:

geef mij maar bittorent, okè okè, is ook niet alles, maar in mijn beleving 10 keer beter als nieuwsgroepen 8)

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 10:20 

marcel234 schreef:
ik heb mij door deze topic bezig gehouden met het fenomeen "nieuwsgroepen".

mijn conclusie? ik vind het maar niets, je zoekt je eerst rot naar nbz fille`s de downloads en zijn rete traag :cry:

geef mij maar bittorent, okè okè, is ook niet alles, maar in mijn beleving 10 keer beter als nieuwsgroepen 8)

groet marcel.

Probeer eens de newsserver van Eweka (http://www.eweka.nl), dit is een betaalserver, dan merk je het verschil. Nova van Kpn(Planet) is erbij gedaan als service maar er wordt niet veel aandacht aan besteed.
Eweka heeft op dit moment een retentie tijd van 70 dagen, wordt 120.
Je kan er met 8 verbindingen tegelijk terecht, er is geen snelheids limit behalve je eigen lijnsnelheid.
Wil je meer weten over nieuwsgroepen lees dan de volgende site "even" na.

http://www.binaries4all.nl/

Veel plezier met de nieuwsgroepen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 11:11 

Ik lees en post al een jaar of 8 in (tekst) nieuwsgroepen.
Dat kan heel erg leuk zijn en ik heb er zelfs een aantal vrienden aan overgehouden.
Je treft heel gemakkelijk gelijk gestemden over een bepaald onderwerp.

Helaas bestaan er ook nieuwsgroepen welke ten onder gaan....

Binary nieuwsgroepen zijn er, volgens mij, alleen maar om goedkoop aan films en muziek te komen.

Om het eens te testen heb ik dat een paar weken geleden ook eens gedaan, door dit draadje zelfs.
Het viel me zwaar tegen, de hele dag staat de boel te downloaden en het was niet compleet.

Voor mij is het niet de moeite waard om het te doen.
Wel jammer dat het bij mij wél werkt en bij iemand die het graag wil gebruiken niet... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 14:31 

Robèrt schreef:
Dat kan heel erg leuk zijn en ik heb er zelfs een aantal vrienden aan overgehouden.

Helaas bestaan er ook nieuwsgroepen welke ten onder gaan....

Binary nieuwsgroepen zijn er, volgens mij, alleen maar om goedkoop aan films en muziek te komen.

Om het eens te testen heb ik dat een paar weken geleden ook eens gedaan, door dit draadje zelfs.
Het viel me zwaar tegen, de hele dag staat de boel te downloaden en het was niet compleet.

Wel jammer dat het bij mij wél werkt en bij iemand die het graag wil gebruiken niet... 8)

M.v.g,
Robèrt

Nova is een NSU
Payserver is een Rolls Royce

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 19:53 

marcel234 schreef:

en daar heb je dan ook weer fora voor.
Met daarin allerlei posts over wat, waar en wanneer gepost is.
De downloads zijn zo snel als je verbinding het toelaat en dat is toch meestal wel sneller dan een torrent.

Robèrt schreef:

Idd dat doe ik ook al heel lang. Heb er ooit nog eens iemand ontmoet die half Nederland door reed om mij op te halen voor een concert in Berlijn in ruil voor een concertkaartje.

Citaat:

Tegenwoordig wel ja, vroeger volgens mij voor plaatjes van blote dames.

Citaat:

en als het dan niet compleet is, dan gebruik je PAR2 om het weer te fixen, dat is dan wel weer mooi.

Citaat:

ieder zijn eigen.

Citaat:

Bij mij doet het, het ondertussen weer wel naar behoren. Zonder hierover te hebben geklaagd bij de helpdesk.

Grtz

Laatst bijgewerkt door snowmiss op ma 23 apr 2007 20:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2007 15:33 

Vandaag ook naar dit probleem gezocht en wederom bij jullie uitgekomen.

In het verleden heb ik hier ook melding van gmaakt dat de server een capaciteitsprobleem heeft. Nu is het ook bij mij helemaal gedaan.

De klacht van capaciteitsprobleem is al meer als een jaar bekend. Door mijzelf aangegeven aan KPN.

Ook ik heb een abbonement afgesloten ook vanwege gebruik van nieuwsgroepen.

Heb dan ook een download van 160Kb/s, voor mij genoeg.
Ik neem het niet dat dit nu terug gezet is naar 80 voor downloaden van de nieuwsserver. Dan kan zomaar niet is een onderdeel van mijn abbonement.

Dit is naast alle ander problemen met KPN.
Hebvandaag een speedtouch modem gekregen ( Gemonteerd door monteur) en dus ook een nieuw ip adres. Geen van beide werken bij het halen van nieuwsgroepen. Monteur kon ook de problemen met nieuwsserver niet oplossen heeft zelf een uur daarvoor aan de lijn met kpn gehangen , snapte er zelf niks van.

Grabit vandaag opnieuw geinstaleerd, wel de nieuwsgroepenlijst kunnen binnen halen en niet de files.

Net zoals bij de outlook wel de headers niet de documenten.

Word vandaag nog terug gebeld.
als dat niet gebeurd kon ik zelf bellen.

0800-0505 toch gratis dus gewoon even proberen.

optie 2 daarna 3 daarna 3 daarna 1 daarna 1 dan zou je bij de goed afdeling uit moeten komen, Afdeling cases, volgens zeggen. Tot 22.00 uur te bereiken.

Laatst bijgewerkt door Hendrikus op do 03 mei 2007 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2007 15:58 

Bij mij waren ze kort, ze boden geen ondersteuning aan de nieuwsgroepen.
Daarom begrijp ik niet waarom ze bij jou juist wel zoveel moeite doen.
Bij KPN weten ze blijkbaar niet wat ze nu wel of iet ondersteunen. :evil:

Maar ik hoor graag de vorderingen van jou.
Post maar als je meer weet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2007 16:57 

Vandaag teruggebeld door de afdeling Cases Managment.

Weer een hele uitleg nodig gehad en discussie.
Conclusie voor dit probleem hebben ze een formulier dat zal nu ingvuld worden met vernoeming van de problemen.

1. Contact maken den downloaden van de nieuweserver.

Zowel via outlook als overige nieuwsreaders.
Headers en nieuwesgroepnlijsten worden wel opgehaald bodys niet.

Dit is prioriteit nummer een dat het wel werkt is onderdeel van het contracht.

2. Snelheid van downloaden van nieuweserver is naar beneden gegaan dat gevoel had ik ook, jullie geven ook 80 kb aan.

Hiervoor heb ik een jaar met 160 kb kunnen downloaden. Dus dat verwacht ik ook nu, ook wegens mijn abbonement go met een snelheid van 160. Vrijdag na hemelvaart was 2006 een zeer regenachtige dag, vell mensen vrij. De download zakte toen naar onder 40 kb. Dit was al een groot voorteken.

Het kan niet zo zijn dat door de toename van klanten de om het probleem de verdoezelen de snelheden van downloaden teruggebracht worden. Capaciteitsprobleem hebben ze zelf gecreerd, hadden ze maar met abbonnementsverkopen moeten stoppen. Ze wisten bij voorbaat al dat er meer dan een jaar geleden ook al aangegeven dat de capaciteit verhoogd moest worden.

3. De beschikbaarheid van documenten.
De serveropslagcapaciteit had ook aangepast moeten worden. Er word veel meer geupload dan voor een jaar terug. Dit word binnen geslurpt door nieuwsserveropslag , omdat deze maar beperkt capaciteit heeft word er eerder uit de nieuwsgroep weer bestanden weggegooid. Je mag aannemen dat dit dan de ousdste zijn, of is er sprake van willekeur.

Vandaar dat de bestanden vaak incompleet zijn en repareerbaar.

Dus de retentie word kleiner. En niet meer werkbaar. Zelfs na 10 uur tot 2dagen na posting is het vaak niet compleet.

Bij een dienst mag je een werkbare situatie verwachten. Dus door hoort een bepaalde retentie bij. Als de rententie word verlaagd door capaciteitsproblemen enerzijds meer postings, anderzijds door meer downloader zal dit aangepast moetn worden tot een werkbare situatie voor de klanten. Het zal dan zeker op het niveau van begin van mijn abbonement moeten zitten.

Nu komt het excuus dat ze alleen de textbestanden ondersteunen en niet in de volksmond de binaries. Dat hadden ze dan voor aanvang van het abbonnement moeten communiceren. En ik maak er wel al een jaar gebruik van als onderdeel van de dienst.

We wachten af.

Sorry voor de grammatica en spelling, zo even uit de vlotte hand weggetikt. Maar de lijn is duidelijk 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 mei 2007 17:38 

Update:

Gebeld door cases management:
Problemen met een van de nieuwsservers.
Zal van de week hersteld worden, maandag 7 mei 2007 zal het dus goed moeten draaien.

Nogmaals word er gemeld dat ze geen ondersteuning geven. Ze hebben een as if beleid. In mijn optiek een onderdeel van mijn contracht het gebruik van nieuwsserver. Er worden verwezen naar de contracten en algemene voorwaarden. Blijft dus punt van discussie.

Let wel een van de nieuwsservers, er zijn er dus meerdere, en volgens zeggen locatie gebonden. Met andere woorden in het gebied zal dan een probleem zijn andere gebieden niet. Gebieden worden niet aangegeven. Hendrik woont in de nooroostpolder.

Dus even blijven testen of het werkt, de rententie zal dan ook wel weer opgebouwd moeten worden.

Zal het dan toch goedkomen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]