hoorna schreef:
Annet schreef:
arend schreef:
Helaas was dit niet het geval dus maar weer eens bellen, en weer kwam een monteur, deze keer met een nieuwe box. s'avonds merkte ik al dat er nu nog een probleem bij was, als ik gebeld werd ging mijn fax en telefoon tegelijk, terwijl deze allebei op een andere poort zaten en ook een appart nummer hadden.
Klinkt als een Speedtouch met .19.1 firmware. Daarin wordt standaard bij de Ext UA mappings beide poorten 'aan mekaar geknoopt'. In webinterface bij de SIP-servers regels 2,3 en 4 op NONE zetten op ID1 en ID2 onder UA Mappings en probleem is opgelost.
Jammer dat het zo moet lopen voor zo'n klein pietlullig probleempje
@Annet,
Heb je suggestie opgevolgd. Echter, het VOIP-ledje op de Speedtouch gaat dan uit. Is dat een probleem?
Ik heb je suggestie uitgeprobeerd in de hoop dat het ook een oplossing zou zijn voor mijn telefoonprobleem: Als iemand mij belt terwijl ik met een ander in gesprek ben, dan hoort die iemand de telefoon gewoon overgaan in plaats van de ingesprekstoon. Door toepassing van jou suggestie is dat euvel inderdaad verholpen, maar het VOIP-ledje gaat dan ook uit.
VOICE lampje gaat inderdaad uit - das een bug in de firmware. Vooraf (bij versies voor 6.2.19.1) gaf het VOICE lampje enkel aan dat de SIP-proxy in de box draaide (altijd). KPN heeft de firmware .19.1 aangepast dat het VOICE-lampje enkel gaat branden als de externe SIP-accounts zijn geladen. Op één of andere wijze gaat het VOICE lampje uit als je wijzigingen in de SIP-toewijzigingen in de webinterface maakt. Het lijkt me zelf geen probleem.
Het probleem wat je beschrijft (jij bent in gesprek; maar anderen horen de gewone wektoon) wordt ironisch genoeg veroorzaakt doordat de andere beller overgaat op PHONE2 waar normaliter mensen met maar 1 telefoonnummer geen toestel op hebben aangesloten. Zou je daar een toestel op aansluiten, dan kun je met de reguliere instellingen gebeld worden terwijl je in gesprek bent, op PHONE2. Al vermoed ik dat je wel Lite of hoger nodig hebt, omdat de CAC meer dan 1 call tegelijkertijd tegenhoudt met IPB Go. Of de CAC ook écht dit tegenhoudt, weet ik niet met zekerheid te stellen.
@arend: Ik ben inderdaad werkzaam bij KPN, maar heb weinig klant-contact. Zo nu-en-dan wat omdat ik het gewoon leuk vindt om mensen te helpen. Het is spijtig dat je niet goed bent geholpen, de informatie die ik gaf zou beschikbaar moeten zijn bij in ieder geval de Servicedesk. Het grootste probleem is dat er zoveel wijzigingen bij de IPB-dienst zijn dat het vrijwel onmogelijk is voor iedere medewerker om van *alles* op de hoogte te zijn. Ik juich het iniatief van KPN om 'expert-teams' in te stellen dan ook van harte toe.