Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 22:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2007 15:34 

Ik heb 2 telefoonnummers (had ISDN-2).
Met op tel1 mijn hoofdnummer.
Wanneer er nu naar het tweede nummer wordt gebeld (nummer is trouwens bij bijna niemand bekend) krijg ik dit toch via tel1 binnen.
Volgens mij is dit uit te schakelen.
Voor mij mag tel2 (en dus het tweede nummer) helemaal gedisabled worden.
Ik dacht dat er al een topic over bestond, hoe je via SIP UA Information alles kunt instellen.
Ik heb ernaar gezocht, maar kon het ook via een zoekopdracht niet vinden.
Wie kan mij helpen

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2007 20:53 

Doel je op dit draadje (ondanks het feit dat het voor de EB Siemens is) ?

viewtopic.php?t=2095

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 10:56 

Maarten,

Ik dacht dat ik iets anders had gezien, maar dat kan ook op een ander forum geweest zijn.
Wanneer ik als test(met mobiel) naar mijn hoofdnummer bel, dan verschijnt in de inkomende oproepen in de Speedtouch dit zowel op tel1 als tel2.
Wanneer ik naar het tweede nummer bel, verschijnt dit alleen op tel2
Bij bellen met het hoofdnummer alleen uitgaand bericht zichtbaar op tel1.
Helpdesk is trouwens nog steeds bezig, met het probleem van tegelijk bellen en uploaden van data. Ze passen steeds wat aan en laten het mij dan uit testen. Het is nu zover dat wanneer ik aan het uploaden ben en dan ga bellen de upload ermee stop. Dus telefonie heeft nu de hoogste prioriteit. Volgens KPN medewerker die mij steeds belt, zou de Speedtouch toch beide gelijktijdig moeten kunnen. En nemen nu contact op met de fabrikant. Wel had ik deze week dat na een aanpassing opeens mijn tweede nummer(basis bellen) op tel1 zat en mijn hoofdnummer niet meer bereikbaar was.
Omdat ik met mijn hoofdnummer onbeperkt bellen had, moest ik nu opeens wel betalen voor de gesprekken. Na een reset stond mijn hoofdnummer gelukkig wel weer op tel1.
Ik heb versie 6.2.19.1 die eerst wel de goede tijd aangaf, maar door regelmatig aanpassen door de Helpdesk staat nu opeens de zomertijd weer af.
Bovenstaand verhaal erbij geplaatst om aan te geven, dat ik graag tel2 (poort 102) uitgeschakeld wil hebben, zodat ik zeker weet dat ik altijd via tel1 en mijn onbeperkt bellen hoofdnummer bel. Want 2x betalen voor een gesprek vind ik een beetje teveel van het goede.

Trouwens een reactie van Het Net op dit dubbel betalen, was het volgende:
Het spijt ons van het ongemak maar wij hebben vele nieuwe medewerkers moeten aannemen door het enorme succes van Surfen en Bellen en natuurlijk worden er dan ook fouten gemaakt. Wij hopen dat U verder kunt genieten van het abonnement.

En dus geen woord over de gemaakte kosten, Het Net je wordt bedankt!

Dus wanneer er mensen zijn die weten, hoe je dit kunt uitschakelen, laat a.u.b iets van je horen.

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 11:08 

Beste Gerard,

Vergeef me als mijn vraag/opmerking stom overkomt, dat is namelijk niet de bedoeling... 8)

Als je nu gewoon niets aansluit op Tel-2?
Dus alle toestellen op Tel-1 aansluiten dan heb je toch een aantal problemen minder.

Wel vreemd die problemen met Tel-1 en Tel-2.
Ik heb een Siemens EB en had die "problemen" ook totdat er een firmware update was geweest.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr 2007 12:55 

Robèrt schreef:
Beste Gerard,

Vergeef me als mijn vraag/opmerking stom overkomt, dat is namelijk niet de bedoeling... 8)

Als je nu gewoon niets aansluit op Tel-2?
Dus alle toestellen op Tel-1 aansluiten dan heb je toch een aantal problemen minder.

Wel vreemd die problemen met Tel-1 en Tel-2.
Ik heb een Siemens EB en had die "problemen" ook totdat er een firmware update was geweest.

M.v.g,
Robèrt

Robèrt,

Er is ook niets op Tel-2 aangesloten, alleen staat in de Speedtouch 780 zowel de in/uitgaande berichten/oproepen van zowel Tel-1 als Tel-2

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 06:51 

Bij het aanmelden voor IPB,hoeveel nummers heb je toen opgegeven ?
Kun je anders niet in mijn KPN nog een nummer laten vervallen ?

Ik neem aan dat je portering al geweest is en heb je deze firmware direct al op je Speedtouch gehad of is die er door de HD er op gezet ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 13:12 

Maarten schreef:
Bij het aanmelden voor IPB,hoeveel nummers heb je toen opgegeven ?
Kun je anders niet in mijn KPN nog een nummer laten vervallen ?

Ik neem aan dat je portering al geweest is en heb je deze firmware direct al op je Speedtouch gehad of is die er door de HD er op gezet ?

Maarten,

Ik heb IPB al vanaf 6 januari en de nieuwste firmware is er door HD opgezet.
Vanmorgen weer het probleem dat hoofdnummer niet bereikbaar was en bij bekijken van de oproepen in de Speedtouch zag ik weer dat het gesprek binnen kwam op tel-2.
Heb daarna met HD gebeld, die het ook niet begrepen, volgens hen stonden alle instellingen goed. Daarop gevraagd of ik tel-2 kon uitschakelen.
Advies was in de SIP server voor poort 101 alleen het hoofdnummer aan te geven en de rest op None zetten.
Evenzo voor poort 102 deze alleen inschakelen voor mijn tweede nummer en de rest ook op None.
Nu maar even afwachten of het nu beter werkt.
Trouwens volgens de HD zou het een bug in de firmware zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 16:10 

Als het met de firmware te maken heeft,dan zou ik voorstellen om de vorige versie te laten laden door de HD dus 6.2.11.11

Nadeel is dan weer dat je niet veel kunt wijzigen,maar wellicht ben je wel van de belproblemen af !?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2007 19:41 

Maarten schreef:
Als het met de firmware te maken heeft,dan zou ik voorstellen om de vorige versie te laten laden door de HD dus 6.2.11.11

Nadeel is dan weer dat je niet veel kunt wijzigen,maar wellicht ben je wel van de belproblemen af !?

Maarten,
Met 6.2.11.11 had ik ook al belproblemen, dus ik denk dat ik maar even af moet wachten, hoe het verder gaat met 6.2.19.1

In elk geval bedankt
Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 10:35 

gteunis schreef:
Maarten,
Met 6.2.11.11 had ik ook al belproblemen, dus ik denk dat ik maar even af moet wachten, hoe het verder gaat met 6.2.19.1

In elk geval bedankt
Gerard

Prima,maar de 6.2.19.1 zou nog eerder belproblemen kunnen veroorzaken,maar goed.Welke actie wordt nu door de HD ondernomen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 apr 2007 14:43 

Maarten schreef:
gteunis schreef:
Maarten,

In elk geval bedankt
Gerard

Prima,maar de 6.2.19.1 zou nog eerder belproblemen kunnen veroorzaken,maar goed.Welke actie wordt nu door de HD ondernomen ?

HD neemt contact op met fabrikant over het probleem van gelijktijdig uploaden en bellen en het probleem van tel-1 en tel-2.
Zie trouwens nu wel steeds in de oproepen (bekeken in de Speedtouch)
dat het alleen via de juiste poort binnenkomt en niet meer via beide poorten. Dit na wijzigingen in de SIP server, zoals eerder beschreven.

Gerard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 23:22 

http://192.168.1.254

Toolbox
SIP-Servers
Configureren

ID2 Poort 102 alle UA's (laatste kolom) op NONE zetten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]