Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 06:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 16:52 

Hallo, Ik heb bij ipb een Thomson gekregen maar daar het onmogelijk is om daar fatsoenlijk een ip camera op te laten draaien wil ik deze vervangen voor de Siemens (inmiddels in bezit via marktplaats)
Kan dit zonder problemen?
Wie weet raad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 21:33 

nee want je weet je wachtwoord enzo niet. En KPN moet telefonie hangen aan jouw MAC adres. Dus gaat je niet lukken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 apr 2007 22:24 

thomson schreef:
Hallo, Ik heb bij ipb een Thomson gekregen maar daar het onmogelijk is om daar fatsoenlijk een ip camera op te laten draaien wil ik deze vervangen voor de Siemens (inmiddels in bezit via marktplaats)
Kan dit zonder problemen?
Wie weet raad?

Sluit de Siemens aan en wacht tot deze gaat updaten. Na updaten een harde reset geven. Als de box helemaal geupdate is kan je de helpdesk bellen en vragen of ze de MAC adres van je box verwisselen i.v.m. vervangen van de SpeedTouch voor een Siemens n.a.v. problemen. Daarna moet je weer een harde reset geven en moet alles werken.

Voor wireless moet je dan de code van 26 karakters uit de activatiebrief gebruiken en de juiste SSID. Hou wel rekening dat de EB's voor PSTN of voor ISDN zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2007 00:04 

:wink: Oke hartelijk dank voor de reacties ik laat weten hoe het afloopt

Profiel  

Berichttitel: Niet dus
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 16:49 

Nou helaas pindakaas maar de Siemens is niet aan de praat te krijgen nog effe gebeld met de Helpdesk maar natuurlijk geen medewerking. U kunt gewoon een ip camera aansluiten op de Speedtouch. Ik zeg dat klopt maar dan is hij aleen intern te bekijken. Mail uw probleem maar. Nou dan krijg je dus een mooi antwoord:
Geachte heer ,
Naar aanleiding van uw vraag over het aansluiten van uw IP camera kunnen wij u als volgt informeren:
Het is mogelijk dat u bepaalde poorten op de Experia Box openzet voor andere producten of apparaten. KPN kan u hier echter niet mee van dienst zijn, omdat dit buiten de ondersteuningsvoorwaarden van KPN valt.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

Jammer dat men er niet bij vermeld hoe. nou eens kijken of ik van dat zooitje af kan komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 17:27 

Kan je niet een soort van "blikseminslag" voor elkaar krijgen in je Speedtouch modem?
Als deze toch defect is moet KPN deze omruilen?

OK, misschien niet zo netjes maar zoals ze jou afschepen is ook niet netjes....

Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor KPN om dat modem op jouw adres aan de praat te krijgen?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel: Bliksem inslag
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 17:40 

Laat maar komen dat onweer, maar trappen ze toch niet in, die KPN heeft schijt aan alles. Ik heb gebeld toen ik overstapte naar ipb of ik de camera gewoon kon gebruiken "ja hoor". Probleem is dat ik hier afhankelijk ben van hun, geen overstap mogelijk naar een andere provider en ook kabelinternet niet beschikbaar. Heb net 3 weken ipb maar was ik maar gewoon bij het oude adsl lite gebleven lekker met mijn eigen routertje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 18:05 

Robèrt schreef:
Kan je niet een soort van "blikseminslag" voor elkaar krijgen in je Speedtouch modem?
Als deze toch defect is moet KPN deze omruilen?

OK, misschien niet zo netjes maar zoals ze jou afschepen is ook niet netjes....

Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor KPN om dat modem op jouw adres aan de praat te krijgen?

M.v.g,
Robèrt

Tuurlijkis het niet moeilijk, maar de EB is altijd eigendom van de KPN, dus via Markplaats oid is niet volgens KPN geleverd en wordt niet ondersteund. Ik geef de KPN daar ook gelijk in.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 18:19 

Dat is wel zo maar de OP heeft het eerst netjes gevraagd.

Zijn IP-camera werkt niet goed met een Thomson terwijl met een Siemens het wel zou moeten werken.
En dat terwijl de Helpdesk aangaf dat het wel zou werken maar war achteraf niet zo bleek te zijn. Althans zo begrijp ik het.

Nu leveren ze net even te weinig service, dat kan beter.
Zeker als de klant al een Siemens EB heeft weten te vinden.
Dat iemand deze verkocht heeft is een ander probleem.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel: netjes
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 19:04 

Zeker netjes ik heb hier een mail van 3 meter lang RE,RE,RE enz door 7 verschillende helpdeskmedewerkers beantwoord ik ben steeds netjes gebleven heb voor hun diverse keren een nieuw MIJN KPN account moet maken wat daar zou ik het in kunnen stellen (ook al vertelde ik van niet) ik deed het maar en hoopte dat het klopte dat ik daar de firewall instellingen kon veranderen (vond het al vreemd maar ja ze beweerden van wel) de laatste mail die ik heb gestuurd was ik minder vriendelijk maar wel correct.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]